Praktyczna nauka języka chińskiego - rozumienie ze słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJCH-LC-1BA-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka chińskiego - rozumienie ze słuchu |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | język chiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia Specjalność: Filologia angielsko-chińska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1: Kształtowanie umiejętności rozumienia tekstów mówionych, głównie krótkich konwersacji na tematy ściśle związane z życiem codziennym, jak również prostych poleceń i komunikatów, wypowiadanych powoli, wyraźnie, w standardowej odmianie języka chińskiego. C2: Kształtowanie umiejętności odczytywania różnych stanów psychicznych autora wypowiedzi. C3: Ćwiczenie umiejętności korzystania z informacji zawartych w wypowiedzi. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość podstawowych struktur języka chińskiego i słownictwa |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Wszystkie niezbędne informacje są przekazywane studentom przez wykładowcę podczas zajęć |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Słuchanie tekstu, rozmowa. Słuchanie tekstu, odpowiedzi na pytania szczegółowe; uzupełnianie luk, tabel, diagramów, itp. Słuchanie tekstu, rozmowa, pytania szczegółowe; uzupełnianie luk, tabel, diagramów, itp. Słuchanie tekstu, rozmowa, pytania naprowadzające, analiza kontekstu; Słuchanie tekstu; wykonywanie poleceń zawartych w tekście, komentowanie treści, wyrażanie opinii Rozmowa |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
Nawiązanie kontaktu Wzajemne poznanie Przedstawianie znajomych i przyjaciół Charakterystyka osoby Rozmowa telefoniczna Nauka i praca Zdolności i umiejętności Życie codzienne Wolny czas i uczestnictwo w kulturze Plany na przyszłość Życie towarzyskie Zakupy Transport i komunikacja. Edukacja. Opieka zdrowotna. Kultura i sztuka. Obyczaje. Sport. Turystyka. Pogoda i klimat. |
Pełny opis: |
Nawiązanie kontaktu Wzajemne poznanie Przedstawianie znajomych i przyjaciół Charakterystyka osoby Rozmowa telefoniczna Nauka i praca Zdolności i umiejętności Życie codzienne Wolny czas i uczestnictwo w kulturze Plany na przyszłość Życie towarzyskie Zakupy Transport i komunikacja. Edukacja. Opieka zdrowotna. Kultura i sztuka. Obyczaje. Sport. Turystyka. Pogoda i klimat. Opis treści kształcenia Dane personalne Życie rodzinne Hobby i zainteresowania Zakupy W restauracji Korzystanie z usług bankowych i pocztowych Rozrywka (kino, teatr, koncert) Pogoda Zdrowie i choroba Uroczystości rodzinne Podróże Styl życia |
Literatura: |
Xun Liu 2002. New Practical Chinese Reader /Xin shiyong hanyu keben: New Practical Chinese Reader. Textbook: 1 Qiu Jun 2008. Road to Success / Chenggong zhi Lu. Elementary. Beijing Language and Culture University Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: zna metody interpretacyjne mające zastosowanie do tekstów informacyjnych określa główną myśl tekstu po jego jednokrotnym wysłuchaniu określa komunikacyjne funkcje poszczególnych części tekstu wychwytuje i zapamiętuje informacje szczegółowe zawarte w wysłuchanym tekście streszcza usłyszaną wypowiedź określa stosunek nadawcy do treści komunikatu odróżnia informacje o faktach od opinii i komentarzy umieszcza wysłuchany tekst w szerszym kontekście społecznym i politycznym posługuje się słownictwem charakterystycznym dla tekstów publicystycznych formułuje własne stanowisko wobec problemów poruszanych w wysłuchanym tekście rozumie potrzebę stałej aktualizacji wiedzy o sytuacji w krajach obszaru języka chińskiego |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena poprawności na zajęciach podczas rozmowy test - zadania wielokrotnego wyboru test kontrolny - zadania otwarte lub wielokrotnego wyboru Skala ocen: 5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Guillon, Yu Yao | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Zuoting Zhu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Zuzanna Fludra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Hsiu-Ting Yu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.