Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-WR-CH-1BA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - pisanie |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia specjalność: filologia angielsko-chińska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zapoznanie z formą akapitu ekspozycyjnego i opanowanie umiejętności jego rozpoznawania, konstruowania i pisania. 2. Zapoznanie z kilkoma podstawowymi retorycznymi modelami rozwijania akapitu ekspozycyjnego i opanowanie umiejętności ich rozpoznawania oraz konstruowania i pisemnej realizacji w akapicie. 3. Zapoznanie z zasadami tworzenia krótkich streszczeń i opanowanie umiejętności doboru informacji z tekstu źródłowego oraz pisania streszczenia w oparciu o tę informację. 4. Opanowanie komunikacyjnych, technicznych i kognitywno-organizacynych podstaw języka pisanego, takich jak styl, rejestr, interpunkcja, świadomość adresata, tworzenie tekstu jako proces. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Moodle – materiały, proste zadania językowe, dyskusja online, gospodarowanie zadaniami pisemnymi i poprawami, peer feedback. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1. Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1 stopnia na kierunek filologia w UAM |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | WA PNJA page, WA Moodle, Biblioteka Neofilologii Coll. Novum, |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | ćwiczenia konwersatorium konsultacje indywid wykład |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 13 ECTS (za cały PNJA 1BA po dwu semestrach i zdaniu egzaminu) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-CH-1BA-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-WR-CH-1BA-22.) Treści kształcenia: 1. Czytanie, analiza i dyskusja akapitów wzorcowych w celu zidentyfikowania zasad organizacji typowego akapitu. 2. Ćwiczenia związane ze strukturą akapitu: idea przewodnia („controlling idea”), zdanie tematyczne / główne („topic sentence”), zdania rozwijające główne i podrzędne („major / minor supporting sentences”), zdanie podsumowujące, spójność (unity/cohesion), logika (coherence), kompletność. 3. Poznanie i wyćwiczenie poprzez pisanie i korektę 6 obowiązkowych typów rozwinięcia akapitu: przez listę / egzemplifikację, przez porównanie i różnice, przez klasyfikację, przez porządek przyczynowo-skutkowy (cause/effect), oraz 2 dodatkowych – przez definicję i przez opis / analizę procesu. 4. Ćwiczenia z praktycznego użycia języka: rejestr i styl, zdania złożone (complex, compound), efektywny dobór słownictwa, połączenia logiczne i wyrażenia łączące, podstawowe zasady interpunkcji. 5. Pisanie i poprawa min. 5-6 (kilkuzdaniowych) streszczeń do tekstów współczesnych o tematyce ogólnej o długości 100-210 słów. |
Literatura: |
Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English Zemach D.E., Islam C. 2006. Writing in paragraphs: From sentence to paragraph. Morenberg, M. 1998. The Writer’s Options Smalley, R. L. and M. K. Ruetten. 1990. Refining Composition Skills Smalzer, W. R. 1996. Write to Be Read Arnaudet, Martin L. 1990. Paragraph Development (+teacher’s guide) Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading. Hamp-Lyons, L. and B. Heasley. 1992. Study Writing Imhoof, M. and H. Hudson. 1975. From Paragraph to Essay |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i generalnie poprawny językowo akapit ekspozycyjny o długości do 200 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (1-1,5 h). 2. Potrafi dobrać i zastosować w pisanym tekście właściwy retoryczny model rozwinięcia akapitu ekspozycyjnego, w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu. 3. Potrafi napisać kilkuzdaniowe, w miarę precyzyjne i obiektywne streszczenie tekstu ogólnego o długości ok. 200-300 słów z zachowaniem podstawowej poprawności gramatycznej i leksykalnej. 4. Potrafi analizować strukturę krótkiego tekstu ekspozycyjnego, i wykorzystać tę umiejętność w korekcie, samo-korekcie, dyskusji, przygotowaniu streszczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F – prace pisemne F - prace pisemne oceniane specjalnym arkuszem ocen; F – dyskusja na forum grupy i w pod-grupach P - egzamin pisemny Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): … dobry plus (+db; 4,5): … dobry (db; 4,0): … dostateczny plus (+dst; 3,5): … dostateczny (dst; 3,0): … niedostateczny (ndst; 2,0): … |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | John Casale, Robert France | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Halszka Bąk, Robert France | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk, Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Tomasz Dyrmo, Tomasz Szczegóła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk | |
Prowadzący grup: | Ewa Grzywaczewska-Stewart, Tomasz Szczegóła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.