Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-NID-56
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia

(filologia niderlandzka)

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cele modułu zajęć/przedmiotu


Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim na zaawansowanym poziomie - pisemnie i ustnie w sytuacjach formalnych i nieformalnych:


poszerzenie zasobu słownictwa,


utrwalenie struktur gramatycznych,


ćwiczenie umiejętności prezentacji,


ćwiczenia różnych form pisemnych, np. recenzja, sprawozdanie etc.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego przynamniej na poziomie B2

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Platforma moodle

Strona internetowa Zakładu Studiów Niderlandzkich i Południowoafrykańskich

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Zajęcia ćwiczeniowe obejmujące pracę z podręcznikiem, dyskusje w grupach, prezentacje z wykorzystaniem multimediów, pracę z tekstem, pisanie tekstów, wykonywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

60+60 = 120h zajęć

+20h praca własna studenta


4 ECTS

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of this advanced course is to improve students' language skills to allow free interaction during discussions. Furthermore, it involves presentation skills practice, broadening of vocabulary range, as well as writing reports and summaries and analyzing texts. The course focuses both on spoken and written language and encompasses such components as grammar, writing, vocabulary and conversation. Students work with the course book and give an oral presentation on selected topics. The aim of the course is to enable students to be competent on a C1 English level.

Evaluation: Students are evaluated throughout the semester by doing oral in-class presentations, written assignments and grammar tests. Summer semester includes a written exam and oral examination.

Pełny opis:

Treści kształcenia:

- Rozszerzanie zasobu słownictwa związane z wybranymi zakresami tematycznymi na poziomie zaawansowanym.

- Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki.

- Ćwiczenia w przygotowywaniu oraz przedstawianie prezentacji na wybrany temat z wykorzystaniem multimediów.

- Ćwiczenie wybranych form pisemnych (streszczenie, sprawozdanie, recenzja wydarzenia kulturalnego); ćwiczenia stylistyczne.

Literatura:

Intermediate Market Leader (Business English Coursebook), David Cotton, David Falvey, Simon Kent

materiały dodatkowe przekazane przez prowadzącego

Efekty uczenia się:

Po zaliczeniu kursu student /ka:

- potrafi prawidłowo posługiwać się bogatym słownictwem z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym

- potrafi formułować przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne na dowolne tematy

- potrafi napisać spójny, zrozumiały i poprawny stylistycznie tekst

- poprawnie stosuje różnorodne konstrukcje gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (formujące i podsumowujące):

Ocena bieżącego przygotowania studentów poprzez obserwację ich zaangażowania w dyskusje i wykonywanie ćwiczeń, prezentacje, testy leksykalno-gramatyczne w ciągu semestru (F); egzamin po drugim semestrze (P).

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karen Kuhn, Jacek Rysiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karen Kuhn
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)