Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-IS-CH-2BA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia Specjalność: filologia angielsko-chińska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Rozwijanie umiejętności tworzenia płynnych oraz poprawnych gramatycznie i leksykalnie wypowiedzi ustnych odnoszących się do tematów omówionych podczas trwania kursu. 2. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów pisanych oraz nagrań wypowiedzi ustnych na poziomie B2+ , związanych z tematami określonymi w programie zajęć. 3. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów pisanych w rejestrze formalnym i nieformalnym na poziomie B2+ w ramach obszarów tematycznych określonych przez program zajęć. 4. Rozwijanie znajomości biernej i czynnej słownictwa w obszarach tematycznych określonych w programie zajęć i omówionych podczas trwania kursu. 5. Rozwijanie umiejętności wykorzystania poznanego słownictwa w celu zrozumienia oraz analizy tekstów pisanych oraz nagrań wideo i audio. 6. Rozwijanie umiejętności wykorzystania poznanego słownictwa w celu tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych na poziomie B2+ na tematy określone przez program zajęć. 7. Rozwijanie umiejętności tworzenia i przedstawienia wypowiedzi ustnych w sposób przejrzysty i logiczny, z uwzględnieniem adekwatności rejestru oraz w oparciu o tematy i materiały wykorzystane podczas zajęć. 8. Budowanie zrozumienia istoty I konieczności uczenia się przez całe życie oraz nieustannego kształcenia językowego, a także doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Moodle – materiały, nagrania wypowiedzi ustnych, zadania domowe, forum dyskusyjne, współpraca i ocena koleżeńska. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego 1BA. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | WA PNJA page, WAMU Moodle, Biblioteka Neofilologii Coll. Novum. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Cwiczenia Konwersatorium |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 13 ECTS za całość rocznego PNJA po zdaniu egzaminu końcowego |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-IS-CH-2BA-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJA-IS-CH-2BA-22.) Treści kształcenia: 1. Poznawanie i poszerzanie zakresu słownictwa związanego z blokami tematycznymi: Podróże, Zdrowie i sprawność fizyczna, Sukces, Kultura popularna, Problemy społeczne, Psychologia, Technologia, Bieżące wydarzenia 2. Ćwiczenia rozwijające umiejętność prezentowania spontanicznych i przygotowanych wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych 3. Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych 4. Prowadzenie dyskusji na tematy związane z zagadnieniami przewidzianymi w programie. 5. Wysłuchanie i analiza nagrań audio oraz oglądanie filmów w zakresie tematów przewidzianych w programie kursu: Podróże, Zdrowie i sprawność fizyczna, Sukces, Kultura popularna, Problemy społeczne, Psychologia, Technologia, Bieżące wydarzenia. 6. Tworzenie zasobu strategii uczeniowych oraz umiejętności refleksji nad procesem uczenia się. |
Literatura: |
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2002. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge University Press. McCarthy, M. and F. O’Dell. 2006. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1. Wykorzystuje w wypowiedziach ustnych zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym niższym, określonych programem zajęć. 2. Potrafi formułować rozbudowane, przejrzyste, poprawne gramatycznie i leksykalnie oraz płynne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów ogólnych z uwzględnieniem adekwatności rejestru. 3. Rozumie i analizuje teksty pisane w rejestrze formalnym i nieformalnym w ramach obszarów tematycznych określonych przez program zajęć. 4. Wykorzystuje poznane słownictwo z określonych programem zakresów tematycznych do analizy i zrozumienia wypowiedzi ustnych oraz tekstów pisanych na poziomie niższym zaawansowanym. 5. Rozumie i analizuje nagrania wideo oraz audio złożonych wypowiedzi ustnych związanych z obszarami tematycznymi omówionymi podczas zajęć. 6. Potrafi przeprowadzić refleksję nad własnym procesem uczenia się i stosować odpowiednie strategie uczenia się. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - testy leksykalne; F - testy rozumienia ze słuchu, testy rozumienia tekstu pisanego F - monitorowanie w czasie zajęć F - monitorowanie wypowiedzi ustnych F - ocenianie przygotowanych prezentacji F - monitorowanie pracy całorocznej studenta P – Pisemny i ustny egzamin końcowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Dębowska-Kozłowska, Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Thomas Anderson, John Casale | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Agata Janicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk, Hanna Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Selen Goncu Karabacak, Christopher Whyatt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halszka Bąk | |
Prowadzący grup: | Selen Goncu Karabacak, Christopher Whyatt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.