Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - 1. Fonetyka; 2. Gramatyka; 3. Sprawności zintegrowane; 4. Pisanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-PNJA-1BA-ZL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - 1. Fonetyka; 2. Gramatyka; 3. Sprawności zintegrowane; 4. Pisanie |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Strona przedmiotu: | http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_1BA_parttime |
Punkty ECTS i inne: |
17.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie - zapoznanie studentów z różnymi rodzajami akapitów opisowych jako podstawowymi jednostkami organizacji w pisaniu tekstów akademickich; - przybliżenie specyfiki posługiwania się pisemną angielszczyzną akademicką oraz uwrażliwienie na kontekst językowy i pragmatyczny treści pisanych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | 1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie częściowo tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2/ C1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | 1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie - platforma e-learningowa Moodle, USOS |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie - czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form - praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy - pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć - analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej - regularne samodzielne pisanie krótkich form na temat zadany jako praca domowa - interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 17 ECTS (za cały kurs PNJA 1) |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) 1. (CW1) Pronunciation -------------------- 2. (CW2) Grammar -------------------- 3. (CW3) Integrated skills -------------------- 4. (CW4) Writing The course is an introduction to the structure and development of expository paragraphs. Students practice various formats (compare and contrast, exemplification, classification, cause and effect and definition) in preparation for extended writing in the second and third years. Time is also devoted to general writing skills such as punctuation, style and syntax. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie TK_01: Akapit jako podstawowa krótka forma pisarska TK_02: Zdanie wprowadzające i myśl zawężająca: jak zacząć akapit TK_03: Zdania rozwijające temat TK_04: Wnioski, czyli jak zakonczyć akapit TK_05: Spójność i jedność kompozycji TK_06: Rozwijanie tematu omawiającego przyczyny i skutki zjawisk TK_07: Akapit porównujący TK_08: Akapit egzemplifikacyjny i klasyfikujący TK_09: Akapit definiujący TK_10: Styl i rejestr TK_11: Ortografia, interpunkcja i poprawność gramatyczna w pisaniu akademickim |
Literatura: |
1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth. Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman. Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman. Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph. Oxford: Macmillan. The Purdue Online Writing Lab < http://owl.english.purdue.edu/> The Writing Center of The Universty of North Carolina <http://writingcenter.unc.edu/ James> Cook University_Study Skills Online <http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html > |
Efekty uczenia się: |
1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: - Umie samodzielnie komponować krótkie formy opisowe (akapity, czyli tzw. expository paragraphs) w języku angielskim - Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką - Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru - Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne paragrafu opartego o porównanie, kontrast, przyczyny, skutki, egzemplifikację i definicję - Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać I selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych |
Metody i kryteria oceniania: |
1. (CW1) Fonetyka -------------------- 2. (CW2) Gramatyka -------------------- 3. (CW3) Sprawności zintegrowane -------------------- 4. (CW4) Pisanie Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat; P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Łęska-Drajerczak, Małgorzata Olsza | |
Prowadzący grup: | John Casale, Piotr Cegłowski, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Joanna Jarząb-Napierała, Iwona Łęska-Drajerczak, Justyna Rogos-Hebda, Barbara Syguła-Janowska, Paulina Zagórska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Frątczak-Dąbrowska, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Colin Phillips, Krzysztof Sawala, Tomasz Szczegóła, Paulina Zydorowicz | |
Prowadzący grup: | Ryszard Bartnik, Piotr Cegłowski, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Joanna Jarząb-Napierała, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Justyna Rogos-Hebda, Barbara Syguła-Janowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Frątczak-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Ryszard Bartnik, John Casale, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Michał Remiszewski, Tomasz Szczegóła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ryszard Bartnik, Klaudia Borkiewicz, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Tomasz Szczegóła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.