Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - 1. Fonetyka; 2. Gramatyka; 3. Sprawności zintegrowane; 4. Pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-PNJA-1BA-ZL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego 1 - 1. Fonetyka; 2. Gramatyka; 3. Sprawności zintegrowane; 4. Pisanie
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Strona przedmiotu: http://wa.amu.edu.pl/wa/PNJA_1BA_parttime
Punkty ECTS i inne: 17.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. (CW1) Fonetyka


--------------------


2. (CW2) Gramatyka


--------------------


3. (CW3) Sprawności zintegrowane


--------------------


4. (CW4) Pisanie


- zapoznanie studentów z różnymi rodzajami akapitów opisowych jako podstawowymi jednostkami organizacji w pisaniu tekstów akademickich;

- przybliżenie specyfiki posługiwania się pisemną angielszczyzną akademicką oraz uwrażliwienie na kontekst językowy i pragmatyczny treści pisanych


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

1. (CW1) Fonetyka


--------------------


2. (CW2) Gramatyka


--------------------


3. (CW3) Sprawności zintegrowane


--------------------


4. (CW4) Pisanie


częściowo tak

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2/ C1

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

1. (CW1) Fonetyka


--------------------


2. (CW2) Gramatyka


--------------------


3. (CW3) Sprawności zintegrowane


--------------------


4. (CW4) Pisanie


- platforma e-learningowa Moodle, USOS

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. (CW1) Fonetyka


--------------------


2. (CW2) Gramatyka


--------------------


3. (CW3) Sprawności zintegrowane


--------------------


4. (CW4) Pisanie


- czytanie i analizowanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych ilustrujących użycie omawianych form

- praca samodzielna, w parach i grupach nad poszczególnymi modułami omawianych akapitów, połączona z dyskusją na forum grupy

- pisanie fragmentów lub całości prac na zadany przez nauczyciela temat podczas zajęć

- analizowanie tekstów pod względem poprawności strukturalnej i językowej

- regularne samodzielne pisanie krótkich form na temat zadany jako praca domowa

- interaktywne ćwiczenia oraz materiały dodatkowe na platformie Moodle


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

17 ECTS (za cały kurs PNJA 1)

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

1. (CW1) Pronunciation

--------------------

2. (CW2) Grammar

--------------------

3. (CW3) Integrated skills

--------------------

4. (CW4) Writing

The course is an introduction to the structure and development of expository paragraphs. Students practice various formats (compare and contrast, exemplification, classification, cause and effect and definition) in preparation for extended writing in the second and third years. Time is also devoted to general writing skills such as punctuation, style and syntax.

Pełny opis:

Treści kształcenia:

1. (CW1) Fonetyka

--------------------

2. (CW2) Gramatyka

--------------------

3. (CW3) Sprawności zintegrowane

--------------------

4. (CW4) Pisanie

TK_01: Akapit jako podstawowa krótka forma pisarska

TK_02: Zdanie wprowadzające i myśl zawężająca: jak zacząć akapit

TK_03: Zdania rozwijające temat

TK_04: Wnioski, czyli jak zakonczyć akapit

TK_05: Spójność i jedność kompozycji

TK_06: Rozwijanie tematu omawiającego przyczyny i skutki zjawisk

TK_07: Akapit porównujący

TK_08: Akapit egzemplifikacyjny i klasyfikujący

TK_09: Akapit definiujący

TK_10: Styl i rejestr

TK_11: Ortografia, interpunkcja i poprawność gramatyczna w pisaniu akademickim

Literatura:

1. (CW1) Fonetyka

--------------------

2. (CW2) Gramatyka

--------------------

3. (CW3) Sprawności zintegrowane

--------------------

4. (CW4) Pisanie

Connelly, Mark. 2006. Get writing. Sentences and paragraphs. Boston: Thomson Wadsworth.

Jordan, R. R. 2001. Academic writing course: study skills in English (3rd edition). Harlow: Longman. Oshima, Alice & Ann Hogue. 2006. Writing academic English. White Plains: Longman.

Zemach, Dorothy E. & Carlos Islam. 2006. Writing in paragraphs: from sentence to paragraph.

Oxford: Macmillan.

The Purdue Online Writing Lab < http://owl.english.purdue.edu/>

The Writing Center of The Universty of North Carolina <http://writingcenter.unc.edu/ James> Cook University_Study Skills Online

<http://www.jcu.edu.au/tldinfo/writingskills/essay/structure.html >

Efekty uczenia się:

1. (CW1) Fonetyka

--------------------

2. (CW2) Gramatyka

--------------------

3. (CW3) Sprawności zintegrowane

--------------------

4. (CW4) Pisanie

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

- Umie samodzielnie komponować krótkie formy opisowe (akapity, czyli tzw. expository paragraphs) w języku angielskim

- Ma umiejętność posługiwania się poprawną pod względem stylistycznym oraz językowym angielszczyzną akademicką

- Potrafi zidentyfikować cechy formalnego i nieformalnego języka pisemnego i posiada umiejętność odpowiedniego doboru słownictwa i struktur zdaniowych do pożądanego rejestru

- Zna i potrafi zidentyfikować cechy formalne paragrafu opartego o porównanie, kontrast, przyczyny, skutki, egzemplifikację i definicję

- Jest w stanie samodzielnie wyszukiwać I selekcjonować informacje z różnych źródeł i wykorzystywać je w pracach pisemnych

Metody i kryteria oceniania:

1. (CW1) Fonetyka

--------------------

2. (CW2) Gramatyka

--------------------

3. (CW3) Sprawności zintegrowane

--------------------

4. (CW4) Pisanie

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne wykonywane podczas zajęć, prace domowe w formie krótkich ćwiczen na platformie Moodle oraz wypracowan na zadany temat;

P – dwie sesje tzw. in-class writing (samodzielne pisanie podczas zajęć prac na zadany temat w warunkach zbliżonych do egzaminacyjnych)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Łęska-Drajerczak, Małgorzata Olsza
Prowadzący grup: John Casale, Piotr Cegłowski, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Joanna Jarząb-Napierała, Iwona Łęska-Drajerczak, Justyna Rogos-Hebda, Barbara Syguła-Janowska, Paulina Zagórska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Frątczak-Dąbrowska, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Colin Phillips, Krzysztof Sawala, Tomasz Szczegóła, Paulina Zydorowicz
Prowadzący grup: Ryszard Bartnik, Piotr Cegłowski, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Joanna Jarząb-Napierała, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Justyna Rogos-Hebda, Barbara Syguła-Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Frątczak-Dąbrowska
Prowadzący grup: Ryszard Bartnik, John Casale, Radosław Dylewski, Marta Frątczak-Dąbrowska, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Michał Remiszewski, Tomasz Szczegóła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ryszard Bartnik, Klaudia Borkiewicz, Katarzyna Bronk-Bacon, Radosław Dylewski, Beniamin Kłaniecki, Iwona Łęska-Drajerczak, Jacek Olesiejko, Tomasz Szczegóła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)