Nowoczesne technologie w dydaktyce języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-NTWDJA-ZU-2-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowoczesne technologie w dydaktyce języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | - Przekazanie wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii w dydaktyce języka angielskiego - Przekazanie wiedzy z zakresu dostępnego oprogramowania, aplikacji, stron internetowych oraz platform e-learningowych wykorzystywanych w dydaktyce języka angielskiego - Rozwinięcie umiejętności technicznych związanych z wykorzystaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz Internetu w celach dydaktycznych - Wyrobienie umiejętności tworzenia materiałów dydaktycznych przy użyciu narzędzi internetowych -Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci komputerowej oraz ochrony |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Kurs technologii informacyjnych w szkole ponadgimnazjalnej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Moodle course |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - wykłady interaktywne - materiały na platformie Moodle |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 16h Praca własna studenta 1 5h Praca własna studenta 2 5h SUMA GODZIN 26h LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: - Wprowadzenie do e-learningu: definicje, fakty, dane ilościowe i jakościowe - Systemy operacyjne i podzespoły komputerowe w środowisku szkolnym - Platformy e-learningowe, aplikacje i narzędzia internetowe w edukacji - Przetwarzanie w chmurze a przyszłość edukacji - Bezpieczeństwo pracy w sieci komputerowej oraz ochrona własności intelektualnej |
Literatura: |
Bellance, James. Brandt, Ron (eds.) 2010. 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn. London: Non Basic Stock Line Long, Paul. Lawrey, Sarah. Ellis, Victoria. 2016. Cambridge International AS and A Level IT Coursebook with CD-ROM. Cambridge: Cambridge University Press. Tucker, Catlin, R. Wycoff, Tiffany. Green, Jason. T. 2016. Blended Learning in Action: A Practical Guide Toward Sustainable Change. San Francisco, CA: Corwin Press. Horton, William. 2012. E-learning by design. 2nd Edition. San Francisco, CA: Pfeiffer. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: - Uzyskuje wiedzę z zakresu e-learningu i jego roli we współczesnej edukacji - Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych systemów operacyjnych i podzespołów komputerowych - Uzyskuje wiedzę z zakresu wybranych platform e-learningowych, aplikacji oraz narzędzi wykorzystywanych w edukacji - Uzyskuje wiedzę z zakresu przetwarzania w chmurze i jego roli we współczesnej edukacji - Uzyskuje wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa w sieci komputerowej i ochrony własności intelektualnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: test, obecność na zjazdach Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): 92% – 100% z testu, obecność na wszystkich zjazdach dobry plus (+db; 4,5): 84% – 91% z testu, obecność na wszystkich zjazdach dobry (db; 4,0): 76% – 83% z testu, obecność na 5 z 6 zjazdów dostateczny plus (+dst; 3,5): 68% – 75% z testu, obecność na 5 z 6 zjazdów dostateczny (dst; 3,0): 60% – 67% z testu, obecność na 4 z 6 zjazdów niedostateczny (ndst; 2,0): wynik poniżej 60% z testu, obecność na 3 z 6 zjazdów lub mniej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.