Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowoczesne technologie w dydaktyce języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-NTWDJA-ZU-2-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowoczesne technologie w dydaktyce języka angielskiego
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska (studia niestacjonarne)

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

- Przekazanie wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii w dydaktyce języka angielskiego


- Przekazanie wiedzy z zakresu dostępnego oprogramowania, aplikacji, stron internetowych oraz platform e-learningowych wykorzystywanych w dydaktyce języka angielskiego


- Rozwinięcie umiejętności technicznych związanych z wykorzystaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz Internetu w celach dydaktycznych


- Wyrobienie umiejętności tworzenia materiałów dydaktycznych przy użyciu narzędzi internetowych


-Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci komputerowej oraz ochrony

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Kurs technologii informacyjnych w szkole ponadgimnazjalnej.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Moodle course

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

- wykłady interaktywne

- materiały na platformie Moodle

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 16h


Praca własna studenta 1 5h


Praca własna studenta 2 5h


SUMA GODZIN 26h


LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU


ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1

Pełny opis:

Treści kształcenia:

- Wprowadzenie do e-learningu: definicje, fakty, dane ilościowe i jakościowe

- Systemy operacyjne i podzespoły komputerowe w środowisku szkolnym

- Platformy e-learningowe, aplikacje i narzędzia internetowe w edukacji

- Przetwarzanie w chmurze a przyszłość edukacji

- Bezpieczeństwo pracy w sieci komputerowej oraz ochrona własności intelektualnej

Literatura:

Bellance, James. Brandt, Ron (eds.) 2010. 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn. London: Non Basic Stock Line

Long, Paul. Lawrey, Sarah. Ellis, Victoria. 2016. Cambridge International AS and A Level IT Coursebook with CD-ROM. Cambridge: Cambridge University Press.

Tucker, Catlin, R. Wycoff, Tiffany. Green, Jason. T. 2016. Blended Learning in Action: A Practical Guide Toward Sustainable Change. San Francisco, CA: Corwin Press.

Horton, William. 2012. E-learning by design. 2nd Edition. San Francisco, CA: Pfeiffer.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

- Uzyskuje wiedzę z zakresu e-learningu i jego roli we współczesnej edukacji

- Uzyskuje wiedzę z zakresu różnych systemów operacyjnych i podzespołów komputerowych

- Uzyskuje wiedzę z zakresu wybranych platform e-learningowych, aplikacji oraz narzędzi wykorzystywanych w edukacji

- Uzyskuje wiedzę z zakresu przetwarzania w chmurze i jego roli we współczesnej edukacji

- Uzyskuje wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa w sieci komputerowej i ochrony własności intelektualnej

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

test, obecność na zjazdach

Kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0): 92% – 100% z testu, obecność na wszystkich zjazdach

dobry plus (+db; 4,5): 84% – 91% z testu, obecność na wszystkich zjazdach

dobry (db; 4,0): 76% – 83% z testu, obecność na 5 z 6 zjazdów

dostateczny plus (+dst; 3,5): 68% – 75% z testu, obecność na 5 z 6 zjazdów

dostateczny (dst; 3,0): 60% – 67% z testu, obecność na 4 z 6 zjazdów

niedostateczny (ndst; 2,0): wynik poniżej 60% z testu, obecność na 3 z 6 zjazdów lub mniej

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)