Komunikacja w Unii Europejskiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-KWUE-JIK-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w Unii Europejskiej |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | Filologia angielska Specjalizacja: Język i komunikacja w mediach i polityce |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. przekazanie wiedzy z zakresu teoretycznych i empirycznych podejść do komunikacji politycznej oraz komunikacji w organizacjach i instytucjach 2. przekazanie wiedzy z zakresu ogólnej roli języka i procesów komunikacyjnych w polityce i instytucjach Unii Europejskiej 3. przekazanie wiedzy z zakresu teoretycznych i empirycznych podejść do europejskiej sfery publicznej 4. przekazanie wiedzy z zakresu procesów językowych i komunikacyjnych wewnątrz i pomiędzy kluczowymi instytucjami Unii Europejskiej 5. poszerzyć wiedzę na temat tego, jak bieżące zagadnienia dotyczące UE są dyskursywnie konstruowane przez media, instytucje polityczne oraz obywateli UE 6. przekazanie wiedzy z zakresu strategii komunikowania pomiędzy instytucjami Unii Europejskiej a państwami członkowskimi i obywatelami UE 7. przekazanie wiedzy z zakresu procesów tworzenia i dynamiki europejskiej sfery publicznej oraz ukazywania instytucji i polityki UE w europejskich mediach |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | (tylko po angielsku) |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawowa wiedza z zakresu analizy dyskursu Podstawowe zrozumienie polityki i instytucji europejskich |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały do czytania są dostępne na stronie Moodle dodatkowy materiał jest dostępny z biblioteki |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | prezentacje projekty studenckie dyskusje |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem = 30 h Praca własna studenta = 30h a) Czytanie wskazanej literatury :15 h b)przygotowanie do dyskusji i prezentacji = 15h SUMA GODZIN = 60 godzin SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) = 2 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia Czym jest Europa? Rozwój UE Sfera publiczna – podejścia teoretyczne Europejska Sfera Publiczna – podejścia teoretyczne i empiryczne Media i Europejska Sfera Publiczna Wielojęzyczność w instytucjach UE Deficyt demokratyczny w UE Zagadnienie 1: Rozszerzenie UE Zagadnienie 2: Brexit i Eurosceptycyzm Zagadnienie 3: Powrót populizmu w polityce UE Zagadnienie 4: Imigracja Zagadnienie 5: Kryzys ekonomiczny Zagadnienie 6: Polityka zagraniczna UE Zagadnienie 7: Przyszłość Europy |
Literatura: |
Bayley, Paul and Geoffrey Williams (eds.). 2012. European identity: What the media say. Oxford: Oxford University Press. Bennett, Samuel. 2016. “New ‘Crises’, Old Habits: Online Interdiscursivity and Intertextuality in UK Migration Policy Discourses”. Journal of Refugee and Immigrant Studies: 1-21. DOI: 10.1080/15562948.2016.1257753. Calhoun, Craig. (ed.). 1992. Habermas and the public sphere. London: MIT Press. Duszak, Anna. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. [Text, discourse, intercultural communication]. Warsaw: Wydawnictwa naukowe PWN. Fossum, John, E. and Philip Schlesinger. (eds.). 2007. The European Union and the Public Sphere. London: Routledge. Habermas, Juergen. 2012. The Crisis of the European Union. Cambridge: Polity Press. Krzyżanowski, Michał. 2010. The Discursive Construction of European identities. Frankfurt am Main: Peter Lang. Schulz-Forberg, Hagen and Bo Stråth. 2010. The Political History of European Integration. London: Routledge. Stanyer, James. 2007. Modern political Communication. Cambridge: Polity Press. Triandafyllidou, Anna, Ruth Wodak and Michał Krzyżanowski (eds.). 2009. The European Public Sphere and the Media: Europe in Crisis. Basingstoke: Palgrave Macmillan. |
Efekty uczenia się: |
zna, przywołuje i rozpoznaje główne podejścia teoretyczne i empiryczne do procesów komunikacji politycznej i komunikacji w instytucjach i organizacjach zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli języka i komunikacji w polityce i instytucjach Unii Europejskiej zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty roli procesów komunikacyjnych w demokratyzacji i procesie reformowania oraz rozszerzenia Unii Europejskiej zna i rozpoznaje kwestie i wyzwania kluczowe dla instytucji europejskich, krajów członkowskich oraz obywateli UE zna i rozpoznaje sposoby w jakie owe kwestie są dyskursywnie konstruowane przez instytucje europejskie, kraje członkowskie oraz obywateli UE zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty strategii komunikowania pomiędzy instytucjami Unii Europejskiej a państwami członkowski i obywatelami UE zna, przywołuje i rozpoznaje główne aspekty procesów tworzenia i dynamiki europejskiej sfery publicznej oraz ukazywania instytucji i polityki UE w europejskich mediach |
Metody i kryteria oceniania: |
metody oceniania formujące: aktywny udział prezentacje studenckie esej Kryteria oceniania bardzo dobry (bdb; 5,0): ... dobry plus (+db; 4,5): ... dobry (db; 4,0): ... dostateczny plus (+dst; 3,5): ... dostateczny (dst; 3,0): ... niedostateczny (ndst; 2,0): ... |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.