Dyskurs akademicki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-DA-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dyskurs akademicki |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Lista przedmiotów stacjonarnej filologii angielskiej 2MA/SZ Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia angielska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Doskonalenie umiejętności konstruowania logicznych i przekonujących wywodów naukowych (zgodnie z normami anglosaskiej prozy akademickiej / naukowej), szczególnie w kontekście projektu magisterskiego. 2. Przygotowanie do publicznego przedstawiania i dyskutowania badania naukowego. 3. Ugruntowanie i pogłębienie umiejętności posługiwania się angielskim stylem akademickim / naukowym i retoryką akademicką w mowie i piśmie, z uwzględnieniem specyfiki specjalizacji. 4. Doskonalenie sprawnego redagowania prac akademickich od strony optymalnej prezentacji merytorycznej oraz poprawności formalnej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Celem zajęć z dyskursu akademickiego jest ugruntowanie i pogłębienie umiejętności posługiwania się angielskim stylem akademickim i retoryką akademicką przez studentów, zwłaszcza w zakresie realizowanych przez nich projektów magisterskich. Uwadze poddawana jest także spójność organizacyjna pracy (w tym uwypuklenie jej problemowego charakteru) oraz dokładność w wypełnianiu standardów formalnych. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. Powtórzenie / utrwalenie wybranego materiału z zakresu: modele organizacji pracy mgr, posługiwanie się standardem WA Stylesheet i Template, aspekty języka i stylu akademickiego, posługiwanie się bibliografią i źródłami w tekście, opisy metodologii i wyników badania / analiza danych, komentowanie i dyskutowanie wyników badania/analizy, pisanie wstępu i zakończenia, konstrukcja logicznego wywodu naukowego. 2. Omówienie, dyskusja i poprawa 2-3 wybranych fragmentów pracy magisterskiej (np. fragment rozdziału teoretycznego oraz empirycznego.) 3. Przygotowanie pliku prezentacyjnego typu "powerpoint" przedstawiającego wybrany aspekt projektu magisterskiego. 4. Przygotowanie i wygłoszenie formalnej prezentacji wybranego aspektu projektu magisterskiego na forum grupy w formie mini-konferencji z merytoryczną dyskusją oraz oceną i komentarzem od grupy i (indywidualnie) od nauczyciela. |
Literatura: |
Hyland, Ken. 2006. English for academic purposes: An advanced resource book. Routledge. Swales, John M. 2004. Research genres: Explorations and applications. New York: Cambridge University Press. Swales, John M. and Christine B. Feak. 2000. English in today's research world: A writing guide. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Second edition.) Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu kursu student: 1. Potrafi dokonać selekcji badanego przez siebie materiału naukowego i przygotować dobrze skrojoną i formalnie poprawną prezentację multimedialną ("powerpoint") przedstawiającą istotny aspekt / wycinek projektu magisterskiego. 2. Potrafi publicznie zaprezentować własne badanie naukowe, w warunkach quasi-konferencji ogólno-anglistycznej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej ("powerpoint"), oraz odpowiadać na merytoryczne pytania w dyskusji. 3. Efektywnie posługuje się językiem i dyskursem akademickim - również w zakresie wybranej dyscypliny naukowej - w piśmie i w mowie. 4. Dostrzega i potrafi skorygować większość istotnych błędów i mankamentów (organizacyjnych, merytorycznych, retorycznych, językowych, formalno-technicznych) w pisanym przez siebie tekście naukowym, z uwzględnieniem świadomości wkładu własnego w prezentowany wywód. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Ocena prezentacji przez nauczyciela oraz przez grupę. 2. Ocena popraw 2 fragmentów pracy magisterskiej. Kryteria: umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego oraz przygotowywania i wygłaszania prezentacji naukowej oraz prowadzenia merytorycznej dyskusji w języku angielskim |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski, Magdalena Zabielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Kaszubski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Kaszubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.