Culture-oriented English practice: Phonetics workshop
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-COEP-PW-ES-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Culture-oriented English practice: Phonetics workshop |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English Studies: Literature and Culture |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | a. Wyrobienie u Studenta świadomości różnic między polskim a angielskim systemem dźwięków b. Wprowadzenie transkrypcji fonemicznej oraz symboli IPA c. Praktyczna nauka akcentu w języku angielskim d. Wyrobienie u Studenta umiejętności efektywnego słuchania jako kompetencji językowej e. Zapoznanie Studenta z rodzimymi i nierodzimymi akcentami języka angielskiego f. Zapoznanie Studenta z obecnymi i prawdziwymi modelami wymowy w języku angielskim |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak - częsciowo |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | a. Dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie b. Pełna sprawność aparatu mowy i słuchu |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - konwersacje w grupach 2- lub 3-osobowych - praca w grupach 4– lub 5–osobowych przy tworzeniu plakatów |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-COEP-PW-ES-22.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-COEP-PW-ES-22.) Treści kształcenia: 1. Słuchanie i rozpoznawanie obcych akcentów języka angielskiego (m.in. polskiego, indyjskiego, japonskiego czy chinskiego); próba ich klasyfikacji 2. Słuchanie i rozpoznawanie rodzimych akcentów języka angielskiego; próba ich klasyfikacji 3. Tworzenie plakatów z przekrojem narządów aparatu mowy (praca wspólna) 4. Przygotowywanie i prezentacja krótkich mów na tematy szeroko pojętej kultury krajów anglosaskich 5. Konwersacje w grupach (tematy codzienne oraz seroko pojętej kultury krajów anglosaskich) 6. Krytyczna analiza wideo i nagrań prezentujących historyczny rozwój aregionalnej odmiany wymowy języka angielskiego w Anglii 7. Zadania domowe z transkrypcji oraz tematyki fonologii języka polskiego oraz języka angielskiego, wymagające od Studenta samodzielności, użycia odpowiednich źródeł i krytycznej analizy materiału przedstawionego na zajęciach 8. Ustne ćwiczenia, podczas których Student ćwiczył swój akcent w j. angielskim (indywidualnie) 9. Ustne ćwiczenia, podczas których Student ćwiczył swój akcent w j. angielskim (grupowo) |
Literatura: |
García Lecumberri, María Luisa and John Maidment. 2000. English transcription course. London: Arnold. Jones, David. 2006. Cambridge English pronouncing dictionary. (17th edition by Peter Roach, James Hartman and Jane Setter. With CD-ROM.) Cambridge: Cambridge University Press. McMahon, April M.S. 1994. Understanding language change. Cambridge: Cambridge University Press (200-209). Sawala K, Szczegóła T, Jankowski M, Weckwerth J. 2011. Say It Right - Multimedialny Kurs Wymowy i Słownictwa Angielskiego. Wersja 3.0. (+ DVD-ROM) Poznań: SuperMemo World - Oficyna Wydawnicza Atena. Sobkowiak, Włodzimierz. 2004. English phonetics for Poles. (3rd ed.) Wydawnictwo Poznańskie. Wells, John C. 2008. Longman pronunciation dictionary. (3rd edition. With CD-ROM.) London: Pearson Education |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (formujące i podsumowujące) stopnia osiągnięcia EK – punktacja 0–10 dla zadan domowych – punktacja 0–10 dla krótkich testów na platformie Moodle – punktacja 0–50 dla nagrania sprawdzającego wymowę – ustny feedback nauczyciela (szybka informacja zwrotna) na zajęciach (brak oceny punktowej, procentowej czy noty zapisywanej w dzienniku ocen) – ustny feedback innych studentów (szybka informacja zwrotna) na zajęciach (brak oceny punktowej, procentowej czy noty zapisywanej w dzienniku ocen) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Balas, Halina Lewandowska, Krzysztof Sawala | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ronald Kim, Kamil Malarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ronald Kim, Kamil Malarski, Paul Newsham, Elżbieta Wilczyńska | |
Prowadzący grup: | Ronald Kim, Kamil Malarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ronald Kim, Kamil Malarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.