Culture-oriented English practice: Media writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-COEP-MW-ES-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Culture-oriented English practice: Media writing |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Kierunek studiów: | English Studies: Literature and Culture |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | I Wyjaśniać czym jest pisanie mediów i co czyni go skutecznym. II Udoskonalać umiejętnościami językowymi, które umożliwią studentom szybkie pisanie krótkich tekstów medialnych. III Zapoznać uczniów z podstawowymi tekstami medialnymi, takimi jak nowość, aby mogli się nauczyć wspólnych stylów i struktur używanych w pisaniu mediów. IV Przez czyniąc mnóstwo praktyki w analizowaniu i pisaniu tekstów, studenci są w stanie zaplanować, skonstruować i pisać skuteczne nowości, wpisy w blogu, opinie i recenzje. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Język angielski w pozomoie B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | WA Moodle |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Ćwiczenia, Konsultacje indywidualne |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności: Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem = 60 Praca własna studenta - przygotowanie na zajęcia (zadane ćwiczenia, przygotowanie do dyskusji, czytanie i analiza tekstów) = 20 Praca własna studenta - przygotowanie i pisanie tekstów = 40 SUMA GODZIN = 120 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) = 4 |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-MW-ES-22.) Kurs ma przede wszystkim dać studentom dobre zrozumienie, czym jest pisanie mediów i co czyni go skutecznym. Następnie zajmiemy się umiejętnościami językowymi, które umożliwią studentom szybkie pisanie krótkich tekstów medialnych. Następnie uczniowie zostaną zapoznani z podstawowymi tekstami medialnymi, takimi jak nowość, aby mogli się nauczyć wspólnych stylów i struktur używanych w pisaniu mediów. Wreszcie, czyniąc mnóstwo praktyki w analizowaniu i pisaniu tekstów, studenci są w stanie zaplanować, skonstruować i pisać skuteczne nowości, wpisy w blogu, opinie i recenzje. |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-MW-ES-22.) Treści kształcenia: 1. Pisanie: krótki newsów, dłuższych newsów, postów na blogu, recenzji, artykułów. 2. Samodzielne i wspólne redagowanie tekstów by poprawić gramatykę, strukturę i sprawić by były bardziej warte publikacji 3. Przygotowanie portfolio składającego się z tekstów, których kompozycja została omówiona i przećwiczona w czasie kursu. |
Literatura: |
Batty, Craig & Cain, Sandra. 2010. Media writing A practical introduction. London: Palgrave Evans, Harold. 2000. Essential English for journalists, editors and writers. London: Random House Hicks, Wynford. 2008. Writing for journalists (2nd edition). London: Routledge Stovall, James. 2013. Writing Like a Journalist (Tennessee Journalism Series). Tennessee: First Inning Press. Kindle Edition. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1, Rozumie i potrafi dobrze w praktyce wykorzystać gramatykę, styl oraz sposoby redagowania tekstu 2. Potrafi napisać zajmujący tekst wykorzystując dobrze ugruntowane techniki dziennikarskie 3. Potrafi pewnie poruszać się w różnych kontekstach pisarskich takich jak blog, recenzja czy artykuł opinii 4. Potrafi zbadać, udokumentować, nadać strukturę i napisać dłuższy tekst oparty o cytaty pozyskane w wywiadzie |
Metody i kryteria oceniania: |
Konsultacje indywidualne, Szczegółowy arkusz oceny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paul Newsham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paul Newsham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ronald Kim, Kamil Malarski, Paul Newsham, Elżbieta Wilczyńska | |
Prowadzący grup: | Paul Newsham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paul Newsham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.