Culture-oriented English practice: Grammar in public discourse
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-COEP-GPD-ES-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Culture-oriented English practice: Grammar in public discourse |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English studies: Literature and culture |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Opanowanie zasad budowy wybranych form i struktur gramatycznych. 2. Opanowanie zasad użycia – z uwzględnieniem rejestru i kontekstu - wybranych form i struktur gramatycznych. 3. Opanowanie umiejętności stosowania wiedzy z zakresu form oraz użycia wybranych struktur gramatycznych w kontrolowanych ćwiczeniach i zadaniach językowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2/B2+. Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1. stopnia na kierunek „English Studies: Literature and Culture” w UAM |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona WA PNJA, WAMU Moodle, Biblioteka Filologiczna Novum, MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | 1. Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych poszczególnym zagadnieniom gramatycznym w zróżnicowanej formie (test wielokrotnego wyboru, transformacje, uzupełnianie luk, poprawa błędów, zastosowanie formy docelowej w krótkich wypowiedziach ustnych lub pisemnych) w ramach pracy w parach, grupach, indywidualnej. 2. Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych różnym zagadnieniom leksykalno-gramatycznym w formacie egzaminacyjnym (np. słowotwórstwo, uzupełnianie luk) w ramach pracy w parach, grupach lub indywidualnej. 3. Zachęcanie studentów do self- and-peer correction. 4. Wyjaśnianie zagadnień teoretycznych na właściwych przykładach z wykorzystaniem handoutów i/lub prezentacji Power Point (przez nauczyciela i/lub studentów). 5. Konsultacje indywidualne. 6. Rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń leksykalnych w formacie egzaminacyjnym (np. Word formation, gapped sentences, open-cloze, test wielokrotnego wyboru). 7. Rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych w formacie egzaminacyjnym (np. open-cloze, multiple choice, transformacje, poprawa błędów). 8. Łączenie różnych umiejętności językowych w ćwiczeniach leksykalno-gramatycznych: słuchanie, pisanie, mówienie. 9. Umożliwienie studentom przygotowania dodatkowych ćwiczeń, np. z zakresu słowotwórstwa, i wkomponowanie ich w zajęcia. 10. Testy leksykalno-gramatyczne poświęcone przerobionym zagadnieniom. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 ECTS (po 2 semestrach) (przyznawane po zdaniu egzaminu z praktycznej znajomości języka angielskiego obejmującego wszystkie komponenty COEP) |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-GPD-ES-24.) |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-GPD-ES-24.) Treści nauczania: 1. Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego : Tenses: Simple Present vs. Present Cont.; Tenses: Speaking about the future; Tenses: Simple Past vs Past Cont.; Tenses: Present Perfect; Tenses: Present Perfect (2) – all aspects plus contrasts with Simple Past (PLUS: since, ago, for how long, etc.); Tenses: Present Perfect Cont. (vs. other tenses); Tenses: Past Perfect (vs. other tenses); Tenses: Past Perfect and Past Perfect Cont. (vs. other tenses); Nouns and noun phrases; Pronouns; Number and quantity; Quantifiers and demonstratives; Articles; Infinitive vs Gerund; Reported speech – Time sequence; Conditionals: 1st vs 2nd; Conditionals: 1st vs 2nd vs. 3rd; Conditionals: 1st vs 2nd vs. 3rd vs. mixed; Passive and hearsay reporting; Modal verbs; Prepositions and prepositional phrases; Phrasal Verbs. 2. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów. |
Literatura: |
My Grammar Lab, 2012, M. Foley and D. Hall Oxford English Grammar Course Intermediate, Swan and Walter Oxford English Grammar Course Advanced, 2011, Swan and Walter Advanced Grammar in Use, 1999, M. Hewings Macmillan English Grammar in Context Advanced, 2008, M. Vince Use of English 2 (New Edition), V. Evans |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: 1. Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2+) i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii. 2. Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2+) w formie ustnej i pisemnej. 3. Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2/B2+). 4. Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące): F - Testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji P - Pisemny egzamin końcowy Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - esej i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Oczekiwany stopień biegłości językowej po 1 roku studiów pierwszego stopnia B2+. Kryterium oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie wykładanego przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patryk Dobkiewicz | |
Prowadzący grup: | Patryk Dobkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Patryk Dobkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ronald Kim, Kamil Malarski, Paul Newsham, Elżbieta Wilczyńska | |
Prowadzący grup: | Maciej Kielar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Ciszek-Kiliszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.