Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Culture-oriented English practice: Discussion and argumentation

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-COEP-DA-ES-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Culture-oriented English practice: Discussion and argumentation
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

English Studies: Literature and Culture

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Poszerzenie znajomości języka angielskiego (słownictwa i umiejętności wypowiadania się) za pomocą krytycznej analizy kluczowych tekstów kulturowych z kultury angielskiej i amerykańskiej

2. Kształcenie w zakresie teorii i praktyki debaty przez zaznajomienie z odpowiednimi narzędziami (zwroty językowe, słownictwo) i ich przyswojenie.

3. Zapoznanie z zasadami retoryki Arystotelesa i analiza tekstów według tych reguł

4. Przedstawienie narzędzi (reguł) i ćwiczenie przemów publicznych

5. Zapoznanie z zasadami higieny głosu i prawidłowego oddechu

6. Zdobycie przez studentów pewności w czasie wypowiadania się w języku obcym,

7. Zaznajomienie z najważniejszymi tekstami kultury z dziejów Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

WAMU Moodle, Biblioteka Filologiczna Novum, Internet

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. Wykład multimedialny nauczyciela na tematy teoretyczne.

2. Słuchanie przemówień i ich analiza przy pomocy podanych narzędzi.

3. Praca w grupach – przygotowanie i prowadzenie dyskusji

4. Wygłaszanie przemówień i prezentacji: nagrywanie w domu i wygłaszanie na zajęciach na ocenę.

5. Wykład i ćwiczenia z higieny głosu

6. Czytanie tekstów przemówień i analiza słownictwa.

7. Testy ze słownictwa.

8. Opisywanie materiałów wizualnych i formułowanie problemu na ich podstawie.


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS (po 2 semestrach)

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-DA-ES-22.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-COEP-DA-ES-22.)

Treści kształcenia:

1. Zapoznanie się z zasadami retoryki Arystotelesa.

2. Wysłuchanie i analiza wg zasad retoryki Arystotelesa przemówień przywódców politycznych i znane postaci z kultury i historii.

3.Dyskusja na tematy związane z teraźniejszością i dotyczące obu krajów oraz Polski (np. Budowanie tożsamości, pozycja kobiet w społeczeństwie, religia itd.)

4. Ćwiczenie zwrotów przydatnych w dyskusji: zamiana ról, przerywanie, dopowiadanie, dopytywanie, itd.

5.Analiza i dyskusja wokół tekstów kultury: próba zrozumienia kontekstu

6. Higiena głosu - podstawowe wiadomości i reguły niezbędne do wygłoszenia przemówienia.

7. Opisywanie fotografii i obrazków - nabywanie i ćwiczenie słownictwa - próba problematyzacji na podstawie materiału wizualnego.

8. Nabywanie umiejętności streszczenia przemówień i analizowanych tekstów w celu ich ustnego przedstawienia w postaci przemówień.

9. Nabywanie i ćwiczenie umiejętności publicznego występowania.

Literatura:

1. Zarefsky, David. Argumentation, The Study of effective reasoning. 2nd edition. Course Guidebook.

2. Roskelly, Hepzibah. What Do students have to know about Rhetoric?

Selected texts:

“The Confession of St. Patrick” 450 A.D.

Magna Cartea Liberatum of 1215

John Milton “Areopagitica”

Speech to the troops at Tilbury by Elizabeth I before the invasion of the Spanish Armada 1588

Winston Churchill “We shall fight on the Beach” 1940 - WWII

Margaret Thatcher’s “The Bruges speech” 1988 beginning of Brexit

J. K. Rowling “ The benefits of failure” 2008 – benefits of failure

Patrick Henry, Give me liberty or give me death, March 20, 1775, Richmond Virginia

Frederick Douglass, What to a slave is the 4th of July, 5th July, 1852, Rochester, NY.

William Apess, Eulogy of King Philip, January 6, 1936

Abraham Lincoln, 1863, Gettysburg Address.

Delano Roosevelt, Inaugural Speech, 1933

John Kennedy, Inaugural Address, January20th, 1961

Martin Luther King, I Have a Dream 28th August, 1963

Elizabeth Cady Stanton, Declaration of Sentiments.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

1. Potrafi zastosować zasady retoryki Arystotelesa do analizy tekstów. ,

2. Zna teksty kulturowe kluczowe dla kultury angielskiej I amerykańskiej

3. Potrafi przygotować i wygłosić publiczne przemówienie po angielsku na zadany temat.

4. Potrafi swobodniej wypowiadać się po angielsku na wiele tematów dzięki poszerzonemu słownictwu.

5. Zna zasady prawidłowego oddechu I potrafi je zastosować

6. Potrafi przeprowadzić dyskusje I w niej uczestniczyć według zasad.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formujące, P - podsumowujące):

F – dyskusja na forum i w grupach.

F – przedstawianie prezentacji

F. - przygotowywanie słownictwa

F - Sprawdziany ze słownictwa.

F – Wygłaszanie przemówień

S – opis obrazka

P - Egzamin ustny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Simon Harris
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Wilczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ronald Kim, Kamil Malarski, Paul Newsham, Elżbieta Wilczyńska
Prowadzący grup: Elżbieta Wilczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elżbieta Wilczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)