Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Afryka Południowa studia kulturowe: teoria i praktyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-APSK-TIP-PA-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Afryka Południowa studia kulturowe: teoria i praktyka
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

filologia angielska

specjalizacja południowoafrykańska

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. przekazanie wiedzy z zakresu geografii Afryki Południowej

2. wyrobienie umiejętności czytania ze zrozumieniem i interpretowania tekstów

3. rozwinięcie zdolności krytycznej analizy tekstów

4. Rozwinięcie umiejętności rozumienia zależności zjawiska geograficznych i społecznych oraz wpływu środowiska naturalnego danego regionu na jego historię

5. rozwinięcie umiejętności pracy nad własnym tekstem

6. rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka niderlandzkiego na poziomie średniozaawansowanym.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Platforma Moodle

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Konwersatorium, na którym studenci omawiają wybrane problemy związane z geografią Afryki Południowej

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

3 ECTS

Skrócony opis:

Kurs stanowi wprowadzenie do zagadnień związanych z południowoafrykańskimi studiami kulturowymi, ze szczególnym uwzględnieniem schematycznych wyobrażeń o Afryce Południowej oraz kwestii niejednoznacznych, dotyczących procesów mogących być zaskoczeniem i wyzwaniem dla europejskiego studenta. Celem jest wpisanie skomplikowanej rzeczywistości Afryki Południowej w szeroki, globalny kontekst przemian społecznych i kulturowych. Kursu ma za zadanie nakreślenie, jak środowisko naturalne, historia oraz wydarzenia na płaszczyźnie społecznej wpływają na charakter grup etnicznych i ich sposób życia. Wybór konkretnych tematów omawianych szczegółowo w czasie kursu jest każdorazowo wynikiem współpracy prowadzącego i studentów.

Pełny opis:

Treści kształccenia:

1. Położenie RPA na kontynencie afrykańskim i warunki środowiskowe południa Afryki

2. Geografia naturalna RPA (ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne, zasoby wodne, itp.)

3. Geografia społeczna RPA (rozmieszczenie ludności, migracje, urbanizacja, itp.)

4. Geografia regionalna RPA (najważniejsze regiony geograficzno-kulturowe kraju)

5. Geografia gospodarcza RPA (współpraca regionalna krajów regionu, zasoby surowcowe RPA, przemysł wydobywczy, przetwórczy, typowe produkty południa Afryki, itp.)

Literatura:

B.P.J Erasmus, On Route in South Africa, 2007

B.P.J Erasmus, Op Pad in Suid Afrika, 2007.

Materiały własne prowadzącego z przygotowywanego skryptu na temat geografii RPA.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

1. przywołuje i rozpoznaje główne tendencje historycznego rozwoju literatury niderlandzkiej

2. analizuje i interpretuje tekst literacki w kontekście historycznym

3. czyta ze zrozumieniem teksty napisane w niderlandzkim należące do różnych rodzajów i gatunków literackich

4. czyta ze zrozumieniem naukowe teksty krytyczne i ocenia je

5. wykorzystuje opracowania krytyczne w analizie tekstów literackich

6. proponuje własną interpretację tekstów i bierze aktywny udział w dyskusji na zajęciach

7. korzysta ze źródeł literaturowych, głównie w języku niderlandzkim

8. zna i prawidłowo posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu literaturoznawstwa

9. wyciąga wnioski i porządkuje efekty dyskusji

10. cechuje się tolerancją wobec innych kultur

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Bieżąca ocena przygotowania studentów i ich udziału w dyskusji na zajęciach; indywidualne i grupowe zadania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)