Academically-oriented English practice: written English
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-AOEP-WR-EL-2BA-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academically-oriented English practice: written English |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies |
Cele kształcenia: | 1. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim poprzez wykształcenie umiejętności pisania esejów rozwiązujących problem (ang. solution to a problem essay) i argumentatywnych (ang. argumentative essay) 2. Wykształcenie umiejętności tworzenia krótkiego tekstu naukowego z dziedziny językoznawstwa w oparciu o źródła (ang. research paper ), w tym poprawnego streszczania, parafrazowania i syntezowania tekstów źródłowych. 3. Doskonalenie stylu, składni, interpunkcji i słownictwa angielskiego (w tym rejestru akademickiego i naukowego) w języku pisanym 4. Doskonalenie umiejętności pracy w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Tak (częściowo/w całości) |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zaliczony kurs pisania na 1BA. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Moodle, Teams, Biblioteka Novum UAM |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Prace z tekstem. Ćwiczenia praktyczne z pisania Prezentacje Konsultacje z prowadzącym Dyskusje Zadania na platformie Moodle i Teams |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 |
Skrócony opis: |
Kurs pisania z elemantami pisania akademickiego dla językoznawców |
Pełny opis: |
Kurs oferuje następujące treści kształcenia: Struktura i zasady pisania eseju rozwiązującego problem Podstawy parafrazowania, streszczania i syntezowania tekstów źródłowych Struktura eseju argumentatywnego Zasady poprawnej argumentacji Konstruowanie i redagowanie pracy wspólnej z zastosowaniem narzędzi online Styl, składnia, interpunkcja i słownictwo – ćwiczenia językowe Podstawowe informacje na temat redakcji tekstu według wymogów redakcyjnych Wydziały Anglistyki (WA Stylesheet) Przygotowanie konspektu i prezentacja tematu eseju naukowego (research paper) na wybrany temat z dziedziny językoznawstwa Poszczególne etapy pisania eseju naukowego –planowanie, przygotowywanie szkiców tekstu i wersji końcowej -konsultacje. |
Literatura: |
Blanchard, K. and Ch. Root. 2010. Ready to write 3. Longman Oshima, A. and A. Hogue .Writing Academic English Gehle, Q. (1987) Writing Essays Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay. Zemach D.E., Rumisek L.A. 2005. Academic writing: from paragraph to essay Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading Jordan, R. R. 2001. Academic Writing Course Smoke, T. 1999/2002. A Writer’s Workbook (+instructor’s manual) Swales, J.a nd C. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes. Stephen Pinker, 2014. The sense of Style: The thinking Person’s Guide to Writing in the 21st Century |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu student /ka: potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej rozwiązujący problem oraz esej argumentatywny o długości około 500 -700 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego; potrafi wyszukać wartościowe materiały źródłowe i umiejętnie powołać się na nie w formie streszczenia, parafrazy i syntezy; potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat; potrafi przygotować krótki esej naukowy (research paper) na około 1500 słów, na wybrany temat językoznawczy, począwszy od doboru i zawężenia tematu, poprzez sporządzenie konspektu, dobór materiałów źródłowych, prezentację ustną, aż po napisanie poprawnego tekstu i zredagowanie go według wzorca WA Stylesheet. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne Test Porjekt Esej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Śmiecińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Balas, Anna Broszkiewicz, Iwona Łęska-Drajerczak, Marcin Markowicz, Marcin Naranowicz, Michał Remiszewski, Tomasz Szczegóła, Joanna Śmiecińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Balas | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.