Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academically-oriented English practice: written English

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-AOEP-WR-EL-2BA-22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academically-oriented English practice: written English
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies

Cele kształcenia:

1. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim poprzez wykształcenie umiejętności pisania esejów rozwiązujących problem (ang. solution to a problem essay) i argumentatywnych (ang. argumentative essay)

2. Wykształcenie umiejętności tworzenia krótkiego tekstu naukowego z dziedziny językoznawstwa w oparciu o źródła (ang. research paper ), w tym poprawnego streszczania, parafrazowania i syntezowania tekstów źródłowych.

3. Doskonalenie stylu, składni, interpunkcji i słownictwa angielskiego (w tym rejestru akademickiego i naukowego) w języku pisanym

4. Doskonalenie umiejętności pracy w grupie



Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Tak (częściowo/w całości)

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zaliczony kurs pisania na 1BA.

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Moodle, Teams, Biblioteka Novum UAM

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Prace z tekstem.

Ćwiczenia praktyczne z pisania

Prezentacje

Konsultacje z prowadzącym

Dyskusje

Zadania na platformie Moodle i Teams

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Skrócony opis:

Kurs pisania z elemantami pisania akademickiego dla językoznawców

Pełny opis:

Kurs oferuje następujące treści kształcenia:

Struktura i zasady pisania eseju rozwiązującego problem

Podstawy parafrazowania, streszczania i syntezowania tekstów źródłowych

Struktura eseju argumentatywnego

Zasady poprawnej argumentacji

Konstruowanie i redagowanie pracy wspólnej z zastosowaniem narzędzi online

Styl, składnia, interpunkcja i słownictwo – ćwiczenia językowe

Podstawowe informacje na temat redakcji tekstu według wymogów redakcyjnych Wydziały Anglistyki (WA Stylesheet)

Przygotowanie konspektu i prezentacja tematu eseju naukowego (research paper) na wybrany temat z dziedziny językoznawstwa

Poszczególne etapy pisania eseju naukowego –planowanie, przygotowywanie szkiców tekstu i wersji końcowej -konsultacje.

Literatura:

Blanchard, K. and Ch. Root. 2010. Ready to write 3. Longman

Oshima, A. and A. Hogue .Writing Academic English

Gehle, Q. (1987) Writing Essays

Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay.

Zemach D.E., Rumisek L.A. 2005. Academic writing: from paragraph to essay

Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading

Jordan, R. R. 2001. Academic Writing Course

Smoke, T. 1999/2002. A Writer’s Workbook (+instructor’s manual)

Swales, J.a nd C. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes.

Stephen Pinker, 2014. The sense of Style: The thinking Person’s Guide to Writing in the 21st Century

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu student /ka:

potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej rozwiązujący problem oraz esej argumentatywny o długości około 500 -700 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego;

potrafi wyszukać wartościowe materiały źródłowe i umiejętnie powołać się na nie w formie streszczenia, parafrazy i syntezy;

potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat;

potrafi przygotować krótki esej naukowy (research paper) na około 1500 słów, na wybrany temat językoznawczy, począwszy od doboru i zawężenia tematu, poprzez sporządzenie konspektu, dobór materiałów źródłowych, prezentację ustną, aż po napisanie poprawnego tekstu i zredagowanie go według wzorca WA Stylesheet.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne

Test

Porjekt

Esej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Śmiecińska
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Balas, Anna Broszkiewicz, Iwona Łęska-Drajerczak, Marcin Markowicz, Marcin Naranowicz, Michał Remiszewski, Tomasz Szczegóła, Joanna Śmiecińska
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Balas
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)