Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academically-oriented English practice: written English

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-AOEP-WR-EL-1BA-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academically-oriented English practice: written English
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

English linguistics: Theories, interfaces, technologies

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1) Wykształcenie umiejętności analizowania i konstruowania akapitu jako podstawowej struktury składowej form pisanych

2) Wykształcenie umiejętności rozwijania akapitu ekspozycyjnego zgodnie z podstawowymi modelami retorycznymi

3) Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (świadomość adresata, styl), technicznych (zasady interpunkcji, gramatyka) i kognitywno-organizacyjnych (planowanie, materiały źródłowe) w procesie tworzenia tekstu

4) Rozwijanie świadomości stylu z naciskiem na rejestr akademicki i naukowy w języku pisanym

5) Przejście do dłuższych form wypowiedzi pisemnej, takich jak esej ekspozycyjny (500-550 wyrazów), z zastosowaniem różnorakich modeli retorycznych (exemplification/listing, comparison, contrast, cause/effect,) z naciskiem na konieczne elementy struktury takie jak wstęp, rozwinięcie i zakończenie oraz na elementy składowe procesu pisania esejów (outline, draft, wersja końcowa).


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Tak (częściowo)

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2; Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1 stopnia na kierunek English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies na UAM

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Moodle, Teams, Bibliotek Novum

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Prace z tekstem.

Ćwiczenia praktyczne z pisania

Prezentacje

Konsultacje z prowadzącym

Dyskusje

Zadania na platformie Moodle i Teams

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-WR-EL-1BA-22.)

Kurs pisania z elemantami pisania akademickiego dla językoznawców

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-WR-EL-1BA-22.)

Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu

Czytanie, analiza i dyskusja akapitów wzorcowych w celu zidentyfikowania zasad organizacji typowego akapitu.

Ćwiczenia związane ze strukturą akapitu: idea przewodnia („controlling idea”), zdanie tematyczne / główne („topic sentence”), zdania rozwijające główne i podrzędne („major / minor supporting sentences”), zdanie podsumowujące, spójność (unity/cohesion), logika (coherence), kompletność.

Poznanie i wyćwiczenie poprzez pisanie i korektę 6 obowiązkowych typów rozwinięcia akapitu: przez listę / egzemplifikację, przez porównanie i różnice, przez porządek przyczynowo-skutkowy (cause/effect), oraz 2 opcjonalnych – przez definicję i klasyfikację

Ćwiczenia z praktycznego użycia języka: rejestr i styl, zdania złożone (complex, compound), efektywny dobór słownictwa, połączenia logiczne i wyrażenia łączące, podstawowe zasady interpunkcji.

Ćwiczenia w pisaniu esejów ekspozycyjnych (500-550 słów); planowanie procesu pisania: brainstorming, outline, podział treści na wstęp, rozwinięcie, zakończenie, pisanie esejów z zastosowaniem różnych modeli retorycznych (np. egzemplifikacja, porównywanie, kontrast, przyczyna / skutek, analiza procesu, klasyfikacja).

Literatura:

Oshima, A. and A. Hogue. 2006. Writing Academic English

Zemach D.E., Islam C. 2006. Writing in paragraphs: From sentence to paragraph.

Smalzer, W. R. 1996. Write to Be Read

Arnaudet, Martin L. 1990. Paragraph Development (+teacher’s guide)

Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading.

Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay.

Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English

Gehle, Q. (1987) Writing Essays

Packer, N. Huddleston (1997) Writing Worth Reading

Jordan, R. R. (2001) Academic Writing Course

Smoke, T. (1999/2002) A Writer’s Workbook (+instructor’s manual)

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i generalnie poprawny językowo akapit ekspozycyjny o długości do 200 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (1-1,5 h).

Potrafi dobrać i zastosować w pisanym tekście właściwy retoryczny model rozwinięcia akapitu ekspozycyjnego, w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu.

Potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej ekspozycyjny, także w warunkach ograniczenia czasowego (2.5 h), odpowiednio stosując główny model rozwinięcia retorycznego.

Potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne

Test

Porjekt

Esej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Śmiecińska
Prowadzący grup: Christopher Whyatt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Śmiecińska
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karen Kuhn, Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Śmiecińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)