Academically-oriented English practice: written English
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 15-AOEP-WR-EL-1BA-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academically-oriented English practice: written English |
Jednostka: | Wydział Anglistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | English linguistics: Theories, interfaces, technologies |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1) Wykształcenie umiejętności analizowania i konstruowania akapitu jako podstawowej struktury składowej form pisanych 2) Wykształcenie umiejętności rozwijania akapitu ekspozycyjnego zgodnie z podstawowymi modelami retorycznymi 3) Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (świadomość adresata, styl), technicznych (zasady interpunkcji, gramatyka) i kognitywno-organizacyjnych (planowanie, materiały źródłowe) w procesie tworzenia tekstu 4) Rozwijanie świadomości stylu z naciskiem na rejestr akademicki i naukowy w języku pisanym 5) Przejście do dłuższych form wypowiedzi pisemnej, takich jak esej ekspozycyjny (500-550 wyrazów), z zastosowaniem różnorakich modeli retorycznych (exemplification/listing, comparison, contrast, cause/effect,) z naciskiem na konieczne elementy struktury takie jak wstęp, rozwinięcie i zakończenie oraz na elementy składowe procesu pisania esejów (outline, draft, wersja końcowa). |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Tak (częściowo) |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2; Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1 stopnia na kierunek English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies na UAM |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Moodle, Teams, Bibliotek Novum |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Prace z tekstem. Ćwiczenia praktyczne z pisania Prezentacje Konsultacje z prowadzącym Dyskusje Zadania na platformie Moodle i Teams |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 4 |
Skrócony opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-WR-EL-1BA-22.) Kurs pisania z elemantami pisania akademickiego dla językoznawców |
Pełny opis: |
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-WR-EL-1BA-22.) Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu Czytanie, analiza i dyskusja akapitów wzorcowych w celu zidentyfikowania zasad organizacji typowego akapitu. Ćwiczenia związane ze strukturą akapitu: idea przewodnia („controlling idea”), zdanie tematyczne / główne („topic sentence”), zdania rozwijające główne i podrzędne („major / minor supporting sentences”), zdanie podsumowujące, spójność (unity/cohesion), logika (coherence), kompletność. Poznanie i wyćwiczenie poprzez pisanie i korektę 6 obowiązkowych typów rozwinięcia akapitu: przez listę / egzemplifikację, przez porównanie i różnice, przez porządek przyczynowo-skutkowy (cause/effect), oraz 2 opcjonalnych – przez definicję i klasyfikację Ćwiczenia z praktycznego użycia języka: rejestr i styl, zdania złożone (complex, compound), efektywny dobór słownictwa, połączenia logiczne i wyrażenia łączące, podstawowe zasady interpunkcji. Ćwiczenia w pisaniu esejów ekspozycyjnych (500-550 słów); planowanie procesu pisania: brainstorming, outline, podział treści na wstęp, rozwinięcie, zakończenie, pisanie esejów z zastosowaniem różnych modeli retorycznych (np. egzemplifikacja, porównywanie, kontrast, przyczyna / skutek, analiza procesu, klasyfikacja). |
Literatura: |
Oshima, A. and A. Hogue. 2006. Writing Academic English Zemach D.E., Islam C. 2006. Writing in paragraphs: From sentence to paragraph. Smalzer, W. R. 1996. Write to Be Read Arnaudet, Martin L. 1990. Paragraph Development (+teacher’s guide) Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading. Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay. Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English Gehle, Q. (1987) Writing Essays Packer, N. Huddleston (1997) Writing Worth Reading Jordan, R. R. (2001) Academic Writing Course Smoke, T. (1999/2002) A Writer’s Workbook (+instructor’s manual) |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i generalnie poprawny językowo akapit ekspozycyjny o długości do 200 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (1-1,5 h). Potrafi dobrać i zastosować w pisanym tekście właściwy retoryczny model rozwinięcia akapitu ekspozycyjnego, w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu. Potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej ekspozycyjny, także w warunkach ograniczenia czasowego (2.5 h), odpowiednio stosując główny model rozwinięcia retorycznego. Potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne Test Porjekt Esej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Śmiecińska | |
Prowadzący grup: | Christopher Whyatt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Śmiecińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Karen Kuhn, Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Śmiecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.