Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academically-oriented English practice: Integrated skills and academic discourse

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-AOEP-ISAD-EL-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academically-oriented English practice: Integrated skills and academic discourse
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

English Linguistics: Theories, Interfaces, Technologies

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Doskonalenie znajomości rejestru akademickiego – w tym słownictwa i frazeologii – ogólnie i w zakresie wybranej dyscypliny naukowej – w mowie i piśmie.

2. Rozwinięcie umiejętności korzystania ze źródeł w zakresie ich krytycznego czytania oraz sposobu wykorzystania, cytowania i syntezy informacji w tekście naukowym i prezentacji.

3. Rozwinięcie umiejętności prezentowania, argumentacji i dyskusji treści naukowych – w mowie i piśmie.

4. Poznanie wymogów pracy naukowej w zakresie jej konstrukcji ogólnej oraz konstrukcji retorycznej poszczególnych części.

5. Rozwinięcie umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

tak (częściowo)

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Zdany egzamin z Academically-Oriented English Practice 2BA; poziom znajomości języka angielskiego B2+/C1.

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Moodle, Biblioteka Filologiczna Novum.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład interaktywny

Dyskusje klasowe i w grupach

Prace z tekstem.

Prezentacje

Konsultacje z prowadzącym

Ćwiczenia praktyczne

Zadania na platformie Moodle


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

7 ECTS (3+4) (po obu semestrach)

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-ISAD-EL-22.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-ISAD-EL-22.)

Treści kształcenia:

1. Słownictwo i frazeologia w rejestrze akademickim

2. Streszczenia, parafrazy, synteza, zapobieganie plagiatowi – ćwiczenia praktyczne z tekstami akademickimi

3. Omawianie danych językowych – ćwiczenia pisemne i ustne

4. Prezentacje i dyskusje wybranych aspektów projektu dyplomowego – teoretycznych oraz badawczych

5. Czytanie krytyczne tekstu naukowego

6. Poznanie konstrukcji tekstu naukowego

7. Ćwiczenia z pisania różnych części pracy dyplomowej / naukowej

8. Dyskusja i poprawa fragmentów prac dyplomowych (licencjackiej)

9. WA Stylesheet – formatowanie dokumentu, cytowanie źródeł, bibliografia

Literatura:

‒ Swales, John M. and Christine B. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills (Second edition.) Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

‒ The Purdue Online Writing Lab (OWL) https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html

‒ Using English for Academic Purposes (UEfAP) http://www.uefap.net/

‒ English Vocabulary Exercises Site - http://www.englishvocabularyexercises.com/

‒ Jordan, R.R. 1999 Academic Writing Course. Study Skills in English. Longman.

‒ Academic Phrasebank http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/

‒ Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes.

‒ Michael McCarhy, Felicity O'Dell 2008 Academic Vocabulary in Use : 50 units of academic vocabulary reference and practice : self-study and classroom use

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

1. Umiejętnie posługuje się stylem i rejestrem akademickim wybranej dziedziny naukowej w tekście pisanym i języku mówionym

2. Potrafi sprawnie streszczać, parafrazować i syntetyzować informacje ze źródeł akademickich

3. Potrafi prezentować i dyskutować publicznie dane badawcze oraz tezy i poglądy naukowe

4. Potrafi krytycznie i w sposób właściwy ustosunkować się do treści prezentacji i tez innych badaczy

5. Rozumie konstrukcję tekstu naukowego i potrafi ją stosować - w szczególności w pracy dyplomowej

6. Sprawnie redaguje i koryguje tekst akademicki

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Egzamin pisemny i ustny – ocena podsumowująca

Prace pisemne – formujące

Opinia zwrotna i ocena prezentacji – formujące

Poprawa fragmentów pracy licencjackiej – formujące

Testy & kwizy - formujące

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra praktyczna znajomość rejestru akademicko-naukowego w mowie i piśmie; bardzo dobra umiejętność prezentowania i dyskutowania treści naukowo-badawczych; bardzo dobre umiejętności odwoływania się do źródeł i danych w tekście i wypowiedzi; bardzo dobre umiejętności redakcji i korekty tekstu naukowego.

dobry plus (+db; 4,5): 1-2 umiejętności na nieco niższym poziomie niż bardzo dobry

dobry (db; 4,0): dobra: wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie dobrym

dostateczny plus (+dst; 3,5): 1-2 umiejętności na poziomie zadowalającym

dostateczny (dst; 3,0): wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności na poziomie zadowalającym

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalający poziom opanowania większości umiejętności

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Kaszubski
Prowadzący grup: Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Kaszubski
Prowadzący grup: Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Prowadzący grup: Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Kaszubski
Prowadzący grup: Przemysław Kaszubski, Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)