Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academically-oriented English practice: grammar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 15-AOEP-GR-EL-1BA-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academically-oriented English practice: grammar
Jednostka: Wydział Anglistyki
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

English linguistics: Theories, interfaces, technologies

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Opanowanie zasad budowy wybranych form i struktur gramatycznych.

2. Opanowanie zasad użycia – z uwzględnieniem rejestru i kontekstu - wybranych form i struktur gramatycznych.

3. Opanowanie umiejętności stosowania wiedzy z zakresu form oraz użycia wybranych struktur gramatycznych w kontrolowanych ćwiczeniach i zadaniach językowych.


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2/B2+. Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1. stopnia na kierunek „English linguistics: Theories, interfaces, technologies” w UAM

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Strona WA PNJA, WAMU Moodle, Biblioteka Filologiczna Novum

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

1. Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych poszczególnym zagadnieniom gramatycznym w zróżnicowanej formie (test wielokrotnego wyboru, transformacje, uzupełnianie luk, poprawa błędów, zastosowanie formy docelowej w krótkich wypowiedziach ustnych lub pisemnych) w ramach pracy w parach, grupach, indywidualnej.

2. Rozwiązywanie ćwiczeń poświęconych różnym zagadnieniom leksykalno-gramatycznym w formacie egzaminacyjnym (np. słowotwórstwo, uzupełnianie luk) w ramach pracy w parach, grupach lub indywidualnej.

3. Zachęcanie studentów do self- and-peer correction.

4. Wyjaśnianie zagadnień teoretycznych na właściwych przykładach z wykorzystaniem handoutów i/lub prezentacji Power Point (przez nauczyciela i/lub studentów).

5. Konsultacje indywidualne.

6. Rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń leksykalnych w formacie egzaminacyjnym (np. Word formation, gapped sentences, open-cloze, test wielokrotnego wyboru).

7. Rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych w formacie egzaminacyjnym (np. open-cloze, multiple choice, transformacje, poprawa błędów).

8. Łączenie różnych umiejętności językowych w ćwiczeniach leksykalno-gramatycznych: słuchanie, pisanie, mówienie.

9. Umożliwienie studentom przygotowania dodatkowych ćwiczeń, np. z zakresu słowotwórstwa, i wkomponowanie ich w zajęcia.

10. Testy leksykalno-gramatyczne poświęcone przerobionym zagadnieniom.


Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

4 ECTS (po 2 semestrach)

Skrócony opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-GR-EL-1BA-22.)

Pełny opis:

(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-AOEP-GR-EL-1BA-22.)

Treści ksztalcenia:

1. Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Tenses: Simple Present vs. Present Cont.; Tenses: Speaking about the future; Tenses: Simple Past vs Past Cont.; Tenses: Present Perfect; Tenses: Present Perfect (2) – all aspects plus contrasts with Simple Past (PLUS: since, ago, for how long, etc.); Tenses: Present Perfect Cont. (vs. other tenses); Tenses: Past Perfect (vs. other tenses); Tenses: Past Perfect and Past Perfect Cont. (vs. other tenses); Nouns and noun phrases; Pronouns; Number and quantity; Quantifiers and demonstratives; Articles; Infinitive vs Gerund; Reported speech – Time sequence; Conditionals: 1st vs 2nd; Conditionals: 1st vs 2nd vs. 3rd; Conditionals: 1st vs 2nd vs. 3rd vs. mixed; Passive and hearsay reporting; Modal verbs; Prepositions and prepositional phrases; Phrasal Verbs.

2. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów.

Literatura:

My Grammar Lab, 2012, M. Foley and D. Hall

Oxford English Grammar Course Intermediate, Swan and Walter

Oxford English Grammar Course Advanced, 2011, Swan and Walter

Advanced Grammar in Use, 1999, M. Hewings

Macmillan English Grammar in Context Advanced, 2008, M. Vince

Use of English 2 (New Edition), V. Evans

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:

1. Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2+) i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii.

2. Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2+) w formie ustnej i pisemnej.

3. Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym (B2/B2+).

4. Potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (F - formujące ; P - podsumowujące):

F - Testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi i prezentacji

P - Pisemny egzamin końcowy

Kryteria oceniania:

Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - esej i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Oczekiwany stopień biegłości językowej po 1 roku studiów pierwszego stopnia B2+

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Broszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Tomczak-Łukaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)