Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika reklamowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 14-PPS2RGRA11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika reklamowa
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów
Politologia - wykaz przedmiotów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

C1 – Przekazanie studentom wiedzy w zakresie projektowania graficznego, grafiki reklamowej, wizualnego przekazu treści.

C2 – Przekazanie podstawowej wiedzy na temat zasad kompozycji plastycznej, znaczenia i zastosowania koloru, środków plastycznych, zagadnień typograficznych, projektowania znaków graficznych, layoutu publikacji, kompozycji tekstu i obrazu.

C3 – Nabycie przez studenta umiejętności obsługi i wykorzystania programów graficznych w projektowaniu przekazu wizualnego

C4 – Wykształcenie umiejętności pełnego i samodzielnego rozwiązywania graficznego zadania projektowego, przekazu wizualnego w zakresie konstruowania idei, właściwego, czytelnego przekazu, odpowiedniego doboru środków oraz opracowania technicznego.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Student

– ma podstawową wiedzę o ogólnych zagadnieniach z zakresu kultury i sztuki

– potrafi wyszukiwać informacje za temat przedmiotu

– ma potrzebę kształcenia i poszerzania wiedzy w zakresie projektowania przekazu wizualnego i informacji wizualnej

– rozumie znaczenie takiej wiedzy w praktyce zawodowej

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Strona internetowa – linki do stron internetowych i bazy informacji.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

wykład konwersatoryjny, prezentacje case study, dyskusja, praktyczne ćwiczenia przedmiotowe, realizacja zadań projektowych, omówienie projektów, korekty

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Przedmiot ma 1 pkt ECTS i jest prowadzony w formie 15h ćwiczeń.

1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 15h

2. Przygotowanie do zajęć – 5h.

4. Przygotowanie projektów – 10h.

5. SUMA – 30h.

6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 1

Pełny opis:

TK_01 – Omówienie zagadnień z zakresu grafiki reklamowej. Zagadnień stosowania i oddziaływania koloru, formy, tekstu, grupy docelowej, kompozycji. Zagadnienia technologiczne i psychologiczne. Przykłady - omówienie- (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).

TK_02 – Przedstawienie i omówienie zasad projektowania przekazu wizualnego, grafiki reklamowej, reklamy, kampanii reklamowej w odniesieniu do historii i współczesności - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).

TK_03 – Przekazanie wiedzy z zakresu obsługi i wykorzystania komputerowych programów graficznych do tworzenia grafiki reklamowej. Pakiet Adobe CS – Photoshop, Illustrator, Indesign. Zdefiniowanie i omówienie zagadnienia przygotowania przekazu graficznego, publikacji do Internetu i do druku. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).

TK_04 – Przekazanie wiedzy, ćwiczenia praktyczne z zakresu projektowania znaków graficznych, typografii, plakatów reklamowych, opakowań, kampanii reklamowych obróbki fotografii, łączenia tekstu i obrazu, kreowania wizerunku za pomocą środków wizualnych. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01).

Literatura:

– Adrian Frutiger: Człowiek i jego znaki. D2d.pl

– Layout – zasady, kompozycja, zastosowanie. Gavin Ambrose, Paul Harris. PWN.

– Psychofizjologia widzenia – Agata Mączyńska-Frydryszek, Małgorzata Jaskólska-Klaus, Tomasz Maruszewski

– Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń, Wyd. Poltext.

– David Airey, Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!

– Alina Wheeler, Kreowanie marki, Wyd. PWN

– Pomysł na reklamę, Pete Barry, Wyd. PWN

– Jacek Mrowczyk/Michał Warda PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010

– Przemek Dębowski/Jacek Mrowczyk Widzieć/wiedzieć, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011

– Wydawnictwa albumowe, magazyny o projektowaniu (LogoLounge, Wolda, Regular Graphic Design Today, etc. )

– Internet

Efekty uczenia się:

P_W01 – Posiada podstawową wiedzę w zakresie tworzenia kompozycji graficznej opartej o tekst i obraz. Posiada wiedzę na temat zasad projektowania graficznego oraz na temat technik graficznych oraz technologii przygotowania materiału projektowego w procesie druku - K_W03, K_W04, K_W12

P_W02 – Posiada podstawową wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania komputera oraz programów graficznych dla projektowania i przygotowywania publikacji – DTP – Desktop Publishing - K_W14, K_W06

P_U01 – Posiada umiejętności analizowania, syntetyzowania i interpretowania złożonych zjawisk dla tworzenia wypowiedzi wizualnej. Posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami projektowania graficznego - K_U01, K_U06, K_U07

P_U02 – Ma umiejętności powiązania charakteru graficznej formy: typografii, tekstu, znaku graficznego, ilustracji z celowo użytą metodą projektowania dla uzyskania pożądanego celu. Umie artykułować treści przekazu stosując różne formy ekspresji - K_U08, K_U12, K_U15

P_K01 – Potrafi efektywnie łączyć wrażliwość, wiedzę, umiejętności, intuicję oraz twórcze myślenie w celu osiągnięcia rozwiązania zagadnienia graficzno projektowego. Posiada kompetencje dostrzegania oraz definiowania istoty przekazu co pozwala mu na właściwe określenie hierarchii wartości oraz spójnej, logicznej i czytelnej narracji w procesie komunikacji, prezentacji i współpracy w grupie. - K_K01, K_K02, K_K07

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach

OCENA PODSUMOWUJĄCA – ocena zrealizowanych zadań i projektów

5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)