Grafika reklamowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2RGRA11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika reklamowa |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | POLITOLOGIA – kierunek OGÓLNOAKADEMICKI |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | C1 – Przekazanie studentom wiedzy w zakresie projektowania graficznego, grafiki reklamowej, wizualnego przekazu treści. C2 – Przekazanie podstawowej wiedzy na temat zasad kompozycji plastycznej, znaczenia i zastosowania koloru, środków plastycznych, zagadnień typograficznych, projektowania znaków graficznych, layoutu publikacji, kompozycji tekstu i obrazu. C3 – Nabycie przez studenta umiejętności obsługi i wykorzystania programów graficznych w projektowaniu przekazu wizualnego C4 – Wykształcenie umiejętności pełnego i samodzielnego rozwiązywania graficznego zadania projektowego, przekazu wizualnego w zakresie konstruowania idei, właściwego, czytelnego przekazu, odpowiedniego doboru środków oraz opracowania technicznego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student – ma podstawową wiedzę o ogólnych zagadnieniach z zakresu kultury i sztuki – potrafi wyszukiwać informacje za temat przedmiotu – ma potrzebę kształcenia i poszerzania wiedzy w zakresie projektowania przekazu wizualnego i informacji wizualnej – rozumie znaczenie takiej wiedzy w praktyce zawodowej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Strona internetowa – linki do stron internetowych i bazy informacji. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | wykład konwersatoryjny, prezentacje case study, dyskusja, praktyczne ćwiczenia przedmiotowe, realizacja zadań projektowych, omówienie projektów, korekty |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Przedmiot ma 1 pkt ECTS i jest prowadzony w formie 15h ćwiczeń. 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 15h 2. Przygotowanie do zajęć – 5h. 4. Przygotowanie projektów – 10h. 5. SUMA – 30h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 1 |
Pełny opis: |
TK_01 – Omówienie zagadnień z zakresu grafiki reklamowej. Zagadnień stosowania i oddziaływania koloru, formy, tekstu, grupy docelowej, kompozycji. Zagadnienia technologiczne i psychologiczne. Przykłady - omówienie- (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01). TK_02 – Przedstawienie i omówienie zasad projektowania przekazu wizualnego, grafiki reklamowej, reklamy, kampanii reklamowej w odniesieniu do historii i współczesności - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01). TK_03 – Przekazanie wiedzy z zakresu obsługi i wykorzystania komputerowych programów graficznych do tworzenia grafiki reklamowej. Pakiet Adobe CS – Photoshop, Illustrator, Indesign. Zdefiniowanie i omówienie zagadnienia przygotowania przekazu graficznego, publikacji do Internetu i do druku. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01). TK_04 – Przekazanie wiedzy, ćwiczenia praktyczne z zakresu projektowania znaków graficznych, typografii, plakatów reklamowych, opakowań, kampanii reklamowych obróbki fotografii, łączenia tekstu i obrazu, kreowania wizerunku za pomocą środków wizualnych. - (P_W01, P_W02, P_U01, P_U02, P_K01). |
Literatura: |
– Adrian Frutiger: Człowiek i jego znaki. D2d.pl – Layout – zasady, kompozycja, zastosowanie. Gavin Ambrose, Paul Harris. PWN. – Psychofizjologia widzenia – Agata Mączyńska-Frydryszek, Małgorzata Jaskólska-Klaus, Tomasz Maruszewski – Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń, Wyd. Poltext. – David Airey, Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! – Alina Wheeler, Kreowanie marki, Wyd. PWN – Pomysł na reklamę, Pete Barry, Wyd. PWN – Jacek Mrowczyk/Michał Warda PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010 – Przemek Dębowski/Jacek Mrowczyk Widzieć/wiedzieć, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2011 – Wydawnictwa albumowe, magazyny o projektowaniu (LogoLounge, Wolda, Regular Graphic Design Today, etc. ) – Internet |
Efekty uczenia się: |
P_W01 – Posiada podstawową wiedzę w zakresie tworzenia kompozycji graficznej opartej o tekst i obraz. Posiada wiedzę na temat zasad projektowania graficznego oraz na temat technik graficznych oraz technologii przygotowania materiału projektowego w procesie druku - K_W03, K_W04, K_W12 P_W02 – Posiada podstawową wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania komputera oraz programów graficznych dla projektowania i przygotowywania publikacji – DTP – Desktop Publishing - K_W14, K_W06 P_U01 – Posiada umiejętności analizowania, syntetyzowania i interpretowania złożonych zjawisk dla tworzenia wypowiedzi wizualnej. Posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi zasadami projektowania graficznego - K_U01, K_U06, K_U07 P_U02 – Ma umiejętności powiązania charakteru graficznej formy: typografii, tekstu, znaku graficznego, ilustracji z celowo użytą metodą projektowania dla uzyskania pożądanego celu. Umie artykułować treści przekazu stosując różne formy ekspresji - K_U08, K_U12, K_U15 P_K01 – Potrafi efektywnie łączyć wrażliwość, wiedzę, umiejętności, intuicję oraz twórcze myślenie w celu osiągnięcia rozwiązania zagadnienia graficzno projektowego. Posiada kompetencje dostrzegania oraz definiowania istoty przekazu co pozwala mu na właściwe określenie hierarchii wartości oraz spójnej, logicznej i czytelnej narracji w procesie komunikacji, prezentacji i współpracy w grupie. - K_K01, K_K02, K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach OCENA PODSUMOWUJĄCA – ocena zrealizowanych zadań i projektów 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.