Badania marketingowe na rynku politycznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 14-PPS2PBMP11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe na rynku politycznym |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych Politologia - studia II stopnia - wykaz przedmiotów Politologia - wykaz przedmiotów |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Politologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1. Zapoznanie studentów z zasadami analizy i prowadzenia badań marketingowych w sferze polityki. 2. Omówienie poszczególnych metod badawczych - ich wad i zalet. 3. Nauka przygotowania sondaży politycznych i ich realizacji. 4. Zapoznanie studentów z poprawnym zastosowaniem w polityce IDI oraz FGI. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student, który rozpoczyna zajęcia z modułu: 1. ma podstawową wiedzę o społeczeństwie, państwie i polityce; 2. potrafi wyszukiwać informacje w różnych źródłach i opracowaniach; 3. ma potrzebę poszerzenia wiedzy o życiu społecznym i politycznym; 4. rozumie znaczenie konieczność posiadania takiej wiedzy w pracy zawodowej. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Literatura i inne materiały do zajęć znajdują się w Bibliotece Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Ponadto znaczna część materiałów dostępna jest w otwartym dostępie w internecie. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Moduł prowadzony jest z wykorzystaniem tradycyjnych metod kształcenia (część wykładowa i ćwiczeniowa), przy pomocy urządzeń dydaktycznych znajdujących się w sali dydaktycznej. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 1. Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem – 60h, w tym 30h wykładów i 30h ćwiczeń. 2. Przygotowanie do zajęć – 30h. 3. Praca z materiałami źródłowymi (akty prawne) – 40h. 4. Przygotowanie go egzaminu – 20h. 5. SUMA – 150h. 6. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) – 5. |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia TK_01 Badania marketingowe – historia, definicje (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_02 Koncepcja rynku politycznego (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_03 Marketing mix w polityce (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_04 Segmentacja rynku politycznego (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_05 Targeting (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_06 Pozycjonowanie (P_W01, P_W02, P_W03, P_W04, P_W05) TK_07 Zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej w marketingu politycznym (P_U0U1, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05) TK_08 IDI w polityce (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05) TK_09 Wykorzystanie badać FGI (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05) TK_10 CATI w sondażach przedwyborczych (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05) TK_11 Badania F2F - ich wady i zalety (P_U01, P_U02, P_U03, P_U04, P_U05) TK_12 Badania exit poll i late poll (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06) TK_13 Zasady doboru próby (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06) TK_14 Tworzenie ankiet i formułowanie pytać (P_K01, P_K02, P_K03, P_K04, P_K05, P_K06) TK_15 Sondaże a prognozy przedwyborcze |
Literatura: |
1. M. Mazur, “Marketing polityczny”, Warszawa 2002 2. McNair B., “Wprowadzenie do komunikowania politycznego”, Poznań 1998 3. Stępińska A., “Marketingowe strategie wyborcze”, Poznań 2004 4. Biskup B., "Pozycja i rola rzeczników rządów w Polsce po 1989 roku w dobie profesjonalizacji komunikowania politycznego", Warszawa 2019 5. Cwalina W., Falkowski A., “Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna”, Gdańsk 2006 6. Milic-Czerniak R., (red.), Badania marketingowe, Warszawa 2019 7. Marciniak E., "Nowe idee zarządzania publicznego: wyzwania i dylematy" (red.), Warszawa 2017 8. "Trafność sondaży przed wyborami samorządowymi, IBS, Warszawa 2018 9. https://sprawdzamysondaze.pl/ 10. https://stanpolityki.pl/ 11. https://lokalnapolityka.pl/ 12. https://www.ibsp.com.pl/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie: P_W01. podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami takiej własności (K_W10) P_W02. ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o polityce (K_W11) P_W03. metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w organizacjach i instytucjach politycznych zorientowane na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach (K_W12) P_W04. rolę mediów w polityce, działań promocyjno-reklamowych oraz pogłębioną wiedzę o metodach diagnozowania potrzeb w tym zakresie (K_W13) P_W05. zasady funkcjonowania oraz sposobach realizacji zadań organizacji i instytucji politycznej w zależności od wybranej specjalności (K_W14) Umiejętności: absolwent potrafi: P_U01. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje istotne w działalności publicznej z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy (K_U12) P_U02. prowadzić badania społeczne niezbędne do opracowania diagnoz potrzeb uczestników życia politycznego i działań promocyjno-reklamowych (K_U13) P_U03. sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu związanego z działalnością zawodową i publiczną oraz kierować realizacją projektu (K_U14) P_U04. merytorycznie argumentować z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań (K_U15) P_U05. porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w działalności zawodowej i publicznej w języku polskim i języku obcym (K_U16) Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do: P_K01. poszerzania i aktualizowania wiedzy, umiejętności oraz kompetencji przez całe życie oraz jest przekonany do konieczności uczenia się innych osób (K_K01) P_K02. pracy w grupie, ma świadomość znaczenia pracy zespołowej dla realizacji celów w pracy zawodowej i działalności publicznej (K_K02) P_K03. wskazania metody i sposobów realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w politycznej sferze życia społecznego (K_K03) P_K04. zarządzania informacją w sferze publicznej (K_K09) P_K05. pracy w organach administracji publicznej, ośrodkach analiz politologicznych, wykonywania funkcji eksperta i doradcy oraz komentatora życia politycznego (K_K010) P_K06. wykorzystywania technik negocjacyjnych i kierowania zespołami realizującymi projekty obywatelskie oraz proponować ich kształt prawny i organizacyjny (K_K11). |
Metody i kryteria oceniania: |
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu 2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Ossowski | |
Prowadzący grup: | Szymon Ossowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.