Praktyczna składnia i morfologia języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13-ASL4XPSM22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna składnia i morfologia języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu Moodle - przedmioty Innych jednostek |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska (np. polska). |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej. C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych. C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii. C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych. |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka - Wypowiedzenia pojedyncze i złożone |
|
Pełny opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb - Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek - Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień - Wypowiedzenia pojedyncze - Wypowiedzenia złożone |
|
Literatura: |
- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP. ‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge. ‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell. ‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge. ‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press. ‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s. ‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Prowadzący grup: | Jacek Witkoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska (np. polska). |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej. C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych. C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii. C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych. |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka - Wypowiedzenia pojedyncze i złożone |
|
Pełny opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb - Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek - Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień - Wypowiedzenia pojedyncze - Wypowiedzenia złożone |
|
Literatura: |
- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP. ‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge. ‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell. ‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge. ‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press. ‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s. ‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska (np. polska). |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej. C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych. C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii. C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych. |
|
Skrócony opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka - Wypowiedzenia pojedyncze i złożone |
|
Pełny opis: |
- Podstawowe pojęcia morfologii - Fleksja, derywacja, słowotwórstwo - Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb - Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek - Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień - Wypowiedzenia pojedyncze - Wypowiedzenia złożone |
|
Literatura: |
- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP. ‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge. ‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell. ‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge. ‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press. ‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press. ‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s. ‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.