Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna składnia i morfologia języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13-ASL4XPSM22
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna składnia i morfologia języka angielskiego
Jednostka: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu
Moodle - przedmioty Innych jednostek
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Prowadzący grup: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Prowadzący grup: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska

(np. polska).

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej.

C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych.

C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii.

C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.

C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych.


Skrócony opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka

- Wypowiedzenia pojedyncze i złożone

Pełny opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb

- Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek

- Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień

- Wypowiedzenia pojedyncze

- Wypowiedzenia złożone

Literatura:

- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP.

‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge.

‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell.

‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge.

‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press.

‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s.

‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Prowadzący grup: Jacek Witkoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska

(np. polska).

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej.

C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych.

C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii.

C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.

C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych.


Skrócony opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka

- Wypowiedzenia pojedyncze i złożone

Pełny opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb

- Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek

- Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień

- Wypowiedzenia pojedyncze

- Wypowiedzenia złożone

Literatura:

- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP.

‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge.

‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell.

‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge.

‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press.

‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s.

‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Prowadzący grup: Agnieszka Wawrzyniak, Jacek Witkoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu gramatyki opisowej innej niż angielska

(np. polska).

Liczba godzin przedmiotu:

30

Cele kształcenia przedmiotu cyklu:

C1. Ukształtowanie świadomości złożoności systemu gramatycznego j. angielskiego i wskazanie niektórych obszarów składni i morfologii, które mogą stać się tematem przyszłej pracy dyplomowej lub magisterskiej.

C2. Rozwijanie kompetencji językowej w zakresie języka angielskiego przy wykorzystaniu podejścia integrującego (Content and Language Integrated Learning [CLIL]) łączącego rozwijanie wiedzy i umiejętności przedmiotowych z rozwijaniem umiejętności językowych.

C3. Ukształtowanie świadomości społecznego znaczenia używania standardowej i niestandardowej odmiany języka angielskiego w zakresie składni i morfologii.

C4. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych.

C5. Rozwijanie umiejętności zdobywania i selekcji informacji potrzebnych do realizacji zamierzonego celu ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się słownikiem języka angielskiego i innymi zasobami wiedzy gramatycznej w celu zdobycia informacji o elementach gramatycznych i rozwijania swoich umiejętności językowych.


Skrócony opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika, rzeczownika, przymiotnika i przysłówka

- Wypowiedzenia pojedyncze i złożone

Pełny opis:

- Podstawowe pojęcia morfologii

- Fleksja, derywacja, słowotwórstwo

- Kategorie gramatyczne czasownika: osoba, liczba, czas, aspekt, strona, tryb

- Kategorie gramatyczne rzeczownika: liczba, rodzaj i przypadek

- Kategorie gramatyczne przymiotnika i przysłówka: stopień

- Wypowiedzenia pojedyncze

- Wypowiedzenia złożone

Literatura:

- Berk, L. B. (1999). English syntax: From word to discourse. Oxford: OUP.

‒ Berry, R. (2012). English grammar: A resource book for students. London: Routledge.

‒ Collins, P. and C. Hollo. ([2000] 2010). English grammar: An introduction. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

‒ Crystal, D. ([1980] 2008). A dictionary of linguistics and phonetics. Malden: Blackwell.

‒ Greenbaum, S. and G. Nelson. ([1999] 2013). An introduction to English grammar. London: Routledge.

‒ Huddleston, R. and G. K. Pullum. (2005). A student’s introduction to English grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

‒ Morenberg, M. ([1997] 2014). Doing grammar. Oxford: Oxford University Press.

‒ O’Grady, W., M. Dobrovolsky and M. Aronoff. (1997). Contemporary linguistics. An introduction. Boston/New York: Bedford/St. Martin’s.

‒ Wardhaugh, R. ([1995] 2003). Understanding English grammar: A linguist approach. Maden: Blackwell.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)