Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12-A097A-34
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Opis od roku akademickiego 2015/16

Cele modułu kształcenia

Celem zajęć jest: rozwijanie czterech sprawności językowych: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie w zakresie języka ogólnego (C1); poznanie nowych struktur gramatycznych (C2); przygotowanie do samodzielnej pracy z tekstem w języku angielskim (C3); wyrobienie umiejętności wypowiadania się w języku angielskim na różne tematy, zarówno konkretne jak i ogólne (C5); doskonalenie umiejętności pisania tekstów użytkowych w języku angielskim (C6). Wszystkie sprawności ćwiczone są w sposób zintegrowany, czego celem jest kształtowanie komunikatywności. Student poznaje słownictwo tematycznie ukierunkowane.

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Pełny opis:

Opis od roku akademickiego 2015/16

Opis treści kształcenia

Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.

Rozwijanie znajomości gramatyki języka anielskiego; przyswajanie sobie nowych struktur.

Praca ze średnio złożonym tekstem ogólnym (podręcznikowym): czytanie ze zrozumieniem i wykonywanie zadań sprawdzających rozumienie.

Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.

Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.

Doskonalenie pisania krótkich tekstów użytkowych.

Praca z materiałem video dołączonym do podręcznika.

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Opis w roku akademickim 2012/13

Symbol treści kształcenia Opis treści kształcenia

TK_01 Fonetyka, ortografia, zasady akcentowania, intonacja.

TK_02 Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z gramatyki języka anielskiego.

TK_03 Praca z tekstem podręcznikowym.

TK_04 Praca ze złożonym tekstem specjalistycznym: czytanie, streszczanie ustnie i pisemnie.

TK_05 Sytuacje językowe: język potoczny. Praca w grupie, podgrupach i w parach.

TK_06 Doskonalenie rozumienia ze słuchu. Praca z podręcznikowym materiałem dźwiękowym.

TK_07 Doskonalenie pisania esejów na tematy ogólne i specjalistyczne.

TK_08 Prezentacja dotycząca przeczytanej lektury specjalistycznej.

TK_09 Zajęcia z filmem dokumentalnym lub fabularnym.

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Literatura:

Opis od roku akademickiego 2015/16

Zalecana literatura

Podręcznik wskazany przez Szkołę Językową UAM: Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English File Upper-Intermediate, Oxford University Press, 2014

Przykładowe książki uzupełniające, do pracy własnej studenta: Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010; Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Opis w roku akademickim 2012/13

Zalecana literatura:

 Podręcznik wskazany przez prowadzącego, np.

 Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, New English, Oxford University Press, 2011

 Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2010

 Stuart Redman, English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2011

 Bible for Today’s Family, New Testament, American Bible Society, 1991

 Michael F. Pennock, This is our Faith. A Catholic Catechism for Adults, Ave Maria Press, 2001

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Efekty uczenia się:

Opis od roku akademickiego 2015/16

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia średnio złożonych tekstów ogólnych.

Zna reguły organizacji wypowiedzi pod względem logicznym i treściowym.

Rozumie główne wątki przekazu w złożonych wypowiedziach na tematy konkretne i bardziej abstrakcyjne.

Potrafi na własny użytek zrozumieć główne i poboczne wątki przekazu i streścić w języku obcym średnio skomplikowany tekst na tematy ogólne.

Potrafi brać czynny udział w rozmowie formułując dość przejrzyste wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów i potrafi wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji.

Potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych i opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje.

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Opis w roku akademickim 2012/13

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

Posiada znajomość słownictwa, struktur gramatycznych oraz zasad wymowy i pisowni niezbędnych do rozumienia i formułowania samodzielnych wypowiedzi oraz rozumienia średnio złożonych tekstów ogólnych i specjalistycznych.

Zna reguły organizacji wypowiedzi pod względem logicznym i treściowym.

Rozumie główne wątki przekazu w złożonych wypowiedziach na tematy konkretne i bardziej abstrakcyjne.

Potrafi na własny użytek przetłumaczyć na język polski i streścić w języku obcym średniej długości tekst specjalistyczny.

Potrafi brać czynny udział w rozmowie formułując dość przejrzyste wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów i potrafi wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji.

Potrafi porozumiewać się w rutynowych sytuacjach komunikacyjnych i opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje.

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Metody i kryteria oceniania:

Opis od roku akademickiego 2015/16

Kryteria oceniania

w semestrze zimowym

*Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi

*Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.

*Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

w semestrze letnim

*Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi

*Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.

*Obecność na zajęciach, terminowe wykonywanie prac domowych oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu

3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu

2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Opis w roku akademickim 2012/13

Kryteria oceniania

Test końcowy ocena pozytywna po uzyskaniu 60% pozytywnych odpowiedzi

Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – ocena pozytywna po uzyskaniu 60 % pozytywnych odpowiedzi.

Prezentacja przeczytanej lektury.

Dodatkowo: zaliczenie na podstawie obecności, prac domowych oraz aktywnego uczestnictwa na zajęciach.

 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu

 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu

 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne oraz społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu

Przedmiot jest dwusemestralny. Powyższy opis dotyczy całości przedmiotu (obu semestrów).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)