Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat zabawy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-WARR-11-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat zabawy
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:


- zaznajomienie studentów z aspektem definicyjnym i klasyfikacyjnym pojęcia „gry” oraz „zabawy”,


- wyposażenie studentów w umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć wykorzystujących gry i zabawy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,


- wyposażenie studentów w umiejętności praktycznego doboru odpowiednich gier i zabaw ze względu na grupę wiekową, założone cele oraz realizowane treści.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

-

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

nie dotyczy

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Metoda warsztatowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15


Praca własna studenta:


Przygotowanie do zajęć 5


Czytanie wskazanej literatury 5


Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 5




SUMA GODZIN 25


LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1

Pełny opis:

Zasady organizowania zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach I-III z wykorzystaniem zabaw.

Zabawy integrujące grupę, poznawanie się w grupie, budowanie zaufania do członków grupy w wyniku aktywności o charakterze zabawy.

Zabawy przeznaczone dla małych dzieci: zabawy paluszkowe, rysowane wierszyki.

Zabawy twórcze, zabawy teatralne, zabawy z wykorzystaniem dramy, zabawy muzyczno – taneczne.

Zabawy wykorzystujące proste materiały i techniki plastyczne.

Zabawy relaksujące i odprężające, zabawy ułatwiające koncentrację i wyciszające dzieci.

Zabawy przeciwdziałające agresji.

Zabawy rozwijające zmysły oraz zabawy poznawcze.

Literatura:

Wańczyk-Welc A., Wołpiuk-Ochocińska A.; Zachowania agresywne a zabawy preferowane przez dzieci w wieku przedszkolnym. „Edukacja – Technika – Informatyka” nr specj. 1/2019, s.99 - 105. http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5530

Ulanowska L., Możliwości i ograniczenia wykorzystania zabaw konstrukcyjnych w przedszkolu – propozycja metodologii badań . „Edukacja – Technika – Informatyka” nr 4/26/2018, s. 557-561. https://repozytorium.ur.edu.pl/bitstream/handle/item/4430/81%20ulanowska-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci%20i%20ograniczenia.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Zwiernik J., Zabawa jako medium dziecięcej codzienności. „Problemy Wczesnej Edukacji”, 2(10) , s. 109-122.https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/315/1/Zabawa_jako_medium_dzieci%C4%99cej_codzienno%C5%9Bci.pdf

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EK

student/ka:

Zna zasady organizowania zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym i w klasach I-III z wykorzystaniem zabaw.

Zna i potrafi poprowadzić zabawy integrujące grupę, poznawanie się w grupie, budowanie zaufania do członków grupy w wyniku aktywności o charakterze zabawy.

Zna i potrafi poprowadzić zabawy dla małych dzieci, zabawy teatralne, muzyczne, taneczne oraz plastyczne.

Zna i potrafi poprowadzić zabawy o charakterze relaksacyjnym, poprawiające koncentrację, przeciwdziałające agresji oraz poznawcze.

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja multimedialna

Scenariusz zajęć

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0).

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marta Kędzia, Agnieszka Konarczak, Karolina Marcinkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Uwagi:

w roku akademickim 2020/21 przedmiot prowadzony zdalnie

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)