Praktyka zawodowa (praktyki z zakresu wychowania fizycznego)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PZEWF-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa (praktyki z zakresu wychowania fizycznego) |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | pedagogika; edukacja elementarna i wychowanie fizyczne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | zapoznanie się ze specyfiką placówek edukacyjnych, w których odbywane są praktyki, w szczególności poznanie realizowanych przez nie zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji przygotowanie do podejmowania kontaktów interpersonalnych z uczestnikami procesów pedagogicznych poznanie swoistości zadań diagnostycznych i projektujących realizowanych w danej placówce i podjęcie ich samodzielnej realizacji poznanie działań pedagogicznych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz podjęcie ich samodzielnego prowadzenia poznanie form i metod współpracy w ramach zespołu specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu oraz przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności poznanie zasad i dylematów etycznych w pracy pedagoga poznanie zasad BHP i higieny pracy pedagoga w danej placówce uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli pedagoga |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie, jednak w roku akademickim 2020/2021 ze względu na COVID-19 zadecydowano, że praktyka może zostać częściowo lub w całości zrealizowana zdalnie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Nie dotyczy |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Strona Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM https://wse.amu.edu.pl/dla-studenta/organizacja-studiow/praktyki-studenckie |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Inne - Zadania podejmowane w instytucji zgodnie z Regulaminem praktyki |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Inne – Przygotowanie dziennika praktyk 10 Zadania podejmowane w instytucji zgodnie z regulaminem i programem praktyki 50 SUMA GODZIN 60 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 2 |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: Podstawy prawne i organizacyjne działania placówek edukacyjnych Zadania i formy działania pedagoga w danej placówce. Etyka w pracy pedagoga. Metody oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych w danej instytucji. Współpraca ze środowiskiem specjalistów w danej placówce i jej otoczeniu zewnętrznym. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w danej instytucji. |
Literatura: |
• Perry R. (2000). Teoria i praktyka. Proces stawania się̨ nauczycielem. Warszawa, WSiP • Bondarowicz M., Staniszewski T. (2016). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych https://images.nexto.pl/upload/virtualo/awf_warszawa/cc92bb0f65806d8d1349840ab7552ee8adb5cdbe/free/cc92bb0f65806d8d1349840ab7552ee8adb5cdbe.pdf • Nowocień J. (2013). Studium o pedagogice kultury fizycznej https://www.nexto.pl/upload/virtualo/awf_warszawa/731cefd2f595214c2b5d84a22016d8a5d93baa7a/free/731cefd2f595214c2b5d84a22016d8a5d93baa7a.pdf • Nowa forma praktyki – przygotowaniem do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b5d4aef245c85dbeb62e682ee2c1dac2 • Kujawiński J. (2010). Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja. Poznań. Wydawnictwo Naukowe UAM https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/212/3/Kujawiński_tekst.pdf |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: Komentuje przepisy prawa dotyczące funkcjonowania danej placówki Włączą się aktywnie w organizację podstawowych form oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych i pomocowych (pod kierunkiem opiekuna) Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy Buduje poprawne relacje interpersonalne z uczestnikami procesów wychowawczych w danej placówce Projektuje oddziaływania wobec jednostki i grupy na podstawie diagnozy (pod kierunkiem opiekuna) Opisuje prawidłowe reakcje pedagoga na sytuacje typowe i nietypowe zgodnie z metodyką działania oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy Włącza się w pracę zespołu specjalistów w instytucji oraz poza nią Działa zgodnie z zasadami etycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Portfolio – DZIENNIK PRAKTYK bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Przybyła | |
Prowadzący grup: | Tomasz Przybyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.