Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie do praktyki zawodowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-PPZ-3WPNP-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie do praktyki zawodowej
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

PEDAGOGIKA, specjalność WPiNP

Cele kształcenia:

1. Cele modułu zajęć/przedmiotu celem przedmiotu:

a. Uszczegółowienie wiedzy o systemie oświaty w Polsce.

b. Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty.

c. Rozwinięcie kompetencji społecznych.

d. Uporządkowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

e. Wzmocnienie wiedzy o zasadach etycznych w pracy pedagoga


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

Nie. W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej wykorzystanie platform internetowych, np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego.


Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

-

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

W czytelni biblioteki wydziałowej. W przypadku braku takiej możliwości, prowadzący udostępni materiału w formie elektronicznej.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, dyskusja, praca z tekstem

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15h + czytanie literatury (10h).


1 ECTS

Skrócony opis:

Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty.

Pełny opis:

1. Cele modułu zajęć/przedmiotu celem przedmiotu:

a. Uszczegółowienie wiedzy o systemie oświaty w Polsce.

b. Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty.

c. Rozwinięcie kompetencji społecznych.

d. Uporządkowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

e. Wzmocnienie wiedzy o zasadach etycznych w pracy pedagoga

Literatura:

- Danilewicz W.T., Izdebska J., Krzesińska-Żach, Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym: materiały pomocnicze dla studentów studiów pedagogicznych, Toruń 2001.

- Deptuła M., Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza, Warszawa 2009.

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Kurlak I, Gretkowski A. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: teoria, historia, praktyka, Sandomierz 2008. .

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Efekty uczenia się:

Przedstawia instytucje tworzące system oświaty oraz współpracujące z nim.

W oparciu o wiedzę dotyczącą zadań, normy i procedury w poszczególnych instytucjach konstruuje program oddziaływań wobec uczestników procesów pedagogicznych.

Szacuje potrzeby uczestników procesów pedagogicznych za pomocą podstawowych narzędzi diagnostycznych.

Wykorzystuje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z klientami i pracownikami instytucji i jej otoczenia adekwatnie do sytuacji i potrzeb.

Działa zgodnie z wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach.

Przestrzega zasad etycznych w pracy pedagoga.

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry - student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów;

- student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy

dobry plus - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów;

- student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy

dobry - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów;

- student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy

dostateczny plus - student z błędami opisuje większą część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów;

- student sporadycznie nie wykazuje właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student z błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy

dostateczny - student potrafi opisać z błędami niewielką część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów;

- student dość często nie wykazuje właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student z błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy

niedostateczny (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale;

- student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji;

- student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mikołaj Brenk
Prowadzący grup: Mikołaj Brenk, Joanna Sikorska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)