Przygotowanie do praktyki zawodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PPZ-3WPNP-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do praktyki zawodowej |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | PEDAGOGIKA, specjalność WPiNP |
Cele kształcenia: | 1. Cele modułu zajęć/przedmiotu celem przedmiotu: a. Uszczegółowienie wiedzy o systemie oświaty w Polsce. b. Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty. c. Rozwinięcie kompetencji społecznych. d. Uporządkowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. e. Wzmocnienie wiedzy o zasadach etycznych w pracy pedagoga |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie. W przypadku konieczności realizacji zajęć w formie zdalnej wykorzystanie platform internetowych, np. MS Teams, Moodle, umożliwiających ich prowadzenie w trybie on-line w czasie rzeczywistym. Dobór aktywności będzie uzależniony od treści kursu, potrzeb studentów i preferencji prowadzącego. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | - |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | W czytelni biblioteki wydziałowej. W przypadku braku takiej możliwości, prowadzący udostępni materiału w formie elektronicznej. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień, dyskusja, praca z tekstem |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem: 15h + czytanie literatury (10h). 1 ECTS |
Skrócony opis: |
Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty. |
Pełny opis: |
1. Cele modułu zajęć/przedmiotu celem przedmiotu: a. Uszczegółowienie wiedzy o systemie oświaty w Polsce. b. Przygotowanie do roli kreatora i koordynatora działań podejmowanych wobec zróżnicowanych podmiotów działających w obszarze systemu oświaty. c. Rozwinięcie kompetencji społecznych. d. Uporządkowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. e. Wzmocnienie wiedzy o zasadach etycznych w pracy pedagoga |
Literatura: |
- Danilewicz W.T., Izdebska J., Krzesińska-Żach, Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym: materiały pomocnicze dla studentów studiów pedagogicznych, Toruń 2001. - Deptuła M., Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza, Warszawa 2009. - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Kurlak I, Gretkowski A. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w sytuacji kryzysowej: teoria, historia, praktyka, Sandomierz 2008. . - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Efekty uczenia się: |
Przedstawia instytucje tworzące system oświaty oraz współpracujące z nim. W oparciu o wiedzę dotyczącą zadań, normy i procedury w poszczególnych instytucjach konstruuje program oddziaływań wobec uczestników procesów pedagogicznych. Szacuje potrzeby uczestników procesów pedagogicznych za pomocą podstawowych narzędzi diagnostycznych. Wykorzystuje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z klientami i pracownikami instytucji i jej otoczenia adekwatnie do sytuacji i potrzeb. Działa zgodnie z wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach. Przestrzega zasad etycznych w pracy pedagoga. |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry - student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów; - student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy dobry plus - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów; - student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy dobry - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów; - student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy dostateczny plus - student z błędami opisuje większą część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów; - student sporadycznie nie wykazuje właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student z błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy dostateczny - student potrafi opisać z błędami niewielką część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów; - student dość często nie wykazuje właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student z błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy niedostateczny (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale; - student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji; - student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mikołaj Brenk | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Brenk, Joanna Sikorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.