Metody socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-MSDNP-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | pedagogika |
Cele kształcenia: | Nabycie wiedzy dotyczącej klasyfikacji diagnostycznej i objawów nadpobudliwości psychoruchowej; Nabycie wiedzy dotyczącej problematyki pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w szkole i w domu; Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących behawioralnych metod pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową; Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących pracy socjoterapeutycznej z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową. |
Skrócony opis: |
Klasyfikacje diagnostyczne nadpobudliwości psychoruchowej. Rozpowszechnianie i rokowanie. Rozpoznanie i leczenie. Metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Dziecko nadpobudliwe w szkole. Codzienne życie z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Behawioralne zasady modyfikacji zachowań. |
Pełny opis: |
Student zna klasyfikacją diagnostyczną, objawy nadpobudliwości psychoruchowej, problematykę pracy z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu. Umie zastosować behawioralne zasady modyfikacji zachowań. Student zna specyfikę metod socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. |
Literatura: |
Hallowell E. M., Ratey J. J., (2004) W świecie ADHD. Nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Media Rodzina Kołakowski A., Pisula A., Skotnicka M., Wolańczyk T., Dziecko nadpobudliwe w szkole objawy i systemy pomocy. Centrum CBT Nartowska H., (1976) Wychowanie dziecka nadpobudliwego. Warszawa: Nasza Księgarnia. Skórzewska M., (2003) Dziecko z zespołem deficytu uwagi z nadruchliwością (ADHD). Symptomy diagnostyczne i wybrane metody terapii. Szkołą Specjalna 5/2003 Wolańczyk T., Kołakowski A., Skotnicka M., (1999) Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci. Prawie wszystko, co chcielibyście wiedzieć. Książka dla rodziców, nauczycieli i lekarzy. Lublin: BiFolium |
Efekty uczenia się: |
Student/ka: - zna klasyfikacją diagnostyczną, objawy nadpobudliwości psychoruchowej, - zna problematykę pracy z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu, - umie zastosować behawioralne zasady modyfikacji zachowań, - zna specyfikę metod socjoterapii w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, - zna wskaźniki i uwarunkowania rozpoznawania nadpobudliwości psychoruchowej, - zna rokowania przy rozpoznaniu występowania nadpobudliwości psychoruchowej, - podaje statystyczne rozpowszechnienie występowania nadpobudliwości psychoruchowej w społeczeństwie, - zna zasady wspomagania farmakologicznego funkcjonowania osób z nadpobudliwością psychoruchową, - potrafi skonstruować plan pracy i scenariusz pracy socjoterapeutycznej z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, - rozumie emocjonalne i motywacyjne konsekwencje występowania nadpobudliwości psychoruchowej, - umie nawiązać współpracę z osobą z nadpobudliwością psychoruchową. |
Metody i kryteria oceniania: |
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Bielan, Izabela Stankowska-Mazur, Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Izabela Stankowska-Mazur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Bielan, Weronika Klon, Katarzyna Waszyńska | |
Prowadzący grup: | Weronika Klon | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Klon | |
Prowadzący grup: | Weronika Klon | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Klon | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Załustowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.