Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-SNJL2-11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne
Jednostka: Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

kierunki studiów w Szkole Nauk o Języku i Literaturze

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1. Uwrażliwienie studentów na doniosłość i niezbędność komunikacji językowo – (multi)medialnej (słuchowo – wokalno - gesturalnej i werbalno – graficzno - ikonicznej) w dzisiejszej cywilizacji post – industrialno – marketingowo – multimedialno - cyfrowej poprzez działania praktyczne, a więc wykonanie stosownych praktycznych analiz różnych materiałów (np. wystąpień publicznych, przykładów działalności graficznej współczesnych komunikatorów, np. druków ulotnych (reklam graficznych), wystaw, akcji promocyjnych o charakterze graficznym, etc.) z punktu widzenia komunikacji językowo - (multi)medialnej i tworzenia wizerunku.

Przedmiot ten stanowi warsztatowe uzupełnienie wykładu z teorii wizerunku.

2. Samodzielne przygotowanie przez studentów określonych projektów związanych z komunikacją językowo-(multi)medialną w dowolnym zakresie tematycznym w trakcie trwania warsztatów.

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Literatura przedmiotu

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja, Metoda warsztatowa, Metoda projektu, Pokaz i obserwacja, Demonstracje dźwiękowe i/lub video, Praca w grupach.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Rodzaje zajęć studenta / Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane rodzaje zajęć:

- Konwersatorium: 30 godz.

- Przygotowanie do zajęć: 30 godz.

- Czytanie wskazanej literatury: 80 godz.

- Przygotowanie projektu: 25 godz.

- Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 25 godz.

- Przygotowanie portfolio: 20 godz.

-------------------

Łączny nakład pracy studenta: 210 godz.

Liczba punktów ECTS: 7

-------------------

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut

Pełny opis:

1. Zarządzanie oddychaniem w tworzeniu wizerunku fonicznego.

2. Zarządzanie fonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego.

3. Zarządzanie artykulacjami w tworzeniu wizerunku fonicznego.

4. Zarządzanie intonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego.

5. Zarządzanie pauzami w tworzeniu wizerunku fonicznego.

6. Zarządzanie dialektalnymi wariantami danego języka narodowego.

7. Zarządzanie własnymi emocjami.

8. Zarządzanie słuchaniem komunikatów językowych.

9. Zarządzanie gestami w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.

10. Zarządzanie wyrazem twarzy w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.

11. Zarządzanie „mową” ciała w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.

12. Zarządzanie zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w tworzeniu wizerunku graficznego.

13. Zarządzanie najnowszymi technologiami komunikacyjnymi.

14. Zarządzanie zasobami stylistycznymi w tworzeniu wizerunku hybrydowego (fonicznego i graficznego).

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. DeVito, J. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Allyn & Bacon.

2. Ellis, M. and N. O’Driscoll. 1992. Giving presentations. Harlow: Longman Group Limited.

Literatura dodatkowa:

1. Puppel, S. 2016. „Kuźnia Hefajstosa czyli krótki zarys teorii wizerunku w komunikacji człowieka”. Scripta Neophilologica Posnaniensia XVI. 109-124.

2. Puppel, S. I J. Puppel. 2020. “Image, or what? An attempt towards a holistic exploration”. Scripta Neophilologica Posnaniensia XX. 205-210.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Wiedzy – Student/ka:

W1

zna terminologię dotyczącą ekspresji ludzkiej w kontekście tworzenia wizerunku i komunikacji mediacyjnej

W2

rozumie mechanizmy zarządzania komunikacją wizerunkowo-mediacyjną

------------

Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Umiejętności – Student/ka:

U1

potrafi zarządzać mechanizmem produkcji mowy (oddychanie, fonacja, artykulacje) z uwzględnieniem estetyki mówienia

U2

potrafi zarządzać mechanizmem percepcji mowy w różnych kontekstach komunikacyjnych

U3

potrafi zarządzać mechanizmem kinestetycznym (gesty, wyraz twarzy, „mowa” ciała)

U4

posiada umiejętność wykonania komunikatu o charakterze graficznym celem użycia go w przestrzeni publiczne

------------

Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Kompetencji społecznych – Student/ka:

K1

jest świadomy/a ważności komunikacji wizerunkowomediacyjnej w różnych niszach komunikacyjnych

K2

jest wrażliwy/a na komunikację wizerunkowomediacyjną w różnych niszach komunikacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia zajęć:

- obecność na zajęciach,

- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,

- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,

- korzystanie z konsultacji w ramach nieobecności,

- umiejętność zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu,

- wykonanie i zaprezentowanie projektów warsztatowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Puppel-Wobalis
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)