Seminarium magisterskie literaturoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SEMMGR-SKLI-14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie literaturoznawcze |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S2-FSX Przedmioty dla programu S2-FSX Przedmioty dla programu S2-FSX |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia skandynawska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Przedstawienie podstawowych zasad pisania pracy magisterskiej: jej kompozycji, części składowych Pomoc studentom w wyborze tematu pracy magisterskiej oraz sformułowaniu problemu badawczego Pomoc studentom w skompletowaniu części bibliografii |
Pełny opis: |
Doskonalenie umiejętności czytania i analizowania literaturoznawczych tekstów naukowych w językach skandynawskich (ze szczególnym uwzględnieniem języka wiodącego) oraz poddawania ich krytycznej ocenie. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności planowania i przeprowadzenia własnych badań z zakresu literaturoznawstwa osadzonych w kontekście historycznoliterackim, z wykorzystaniem istniejących badań naukowych. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności pisania zaawansowanych tekstów akademickich w języku wiodącym (norweskim/ duńskim / szwedzkim), z uwzględnieniem zarówno wymogów formalnych (prawidłowa struktura i kompozycja pracy, zapis bibliograficzny, zasady cytowania) jak i stylistycznych (stosowanie poprawnych i właściwych struktur językowych) oraz krytycznej oceny własnej pracy. Rozwijanie umiejętności referowania wyników cudzych i własnych badań, w formie pisemnej (artykuł naukowy, praca dyplomowa) oraz ustnej (prezentacje seminaryjne, wystąpienia konferencyjne). |
Literatura: |
Andersen, P. T., G. Mose, T. Norheim. (2012). Litterær analyse. En innføring. Oslo: Pax Aaslestad, P. 1999. Narratologi. En innføring i anvendt fortelleteori. Gyldendal. Bachmann-Medick, D. 2012. Cultural turns (przeł. Krystyna Krzemieniowa). Oficyna Naukowa. Bal, M. 2012. Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Berseth, N. (m.fl). (1994). Veier til teksten. Litteraturteori og analysepraksis. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag/LNU Bergsten, S. (red.). 1998. Litteraturvetenskap – en inledning. Studentlitteratur. Claudi, M. B. (2013). Litteraturteori. Bergen: Fagbokforlaget Collin, F., Køppe, S. 2006. Humanistisk videnskabsteori. DR Multimedie. Elleström, L. 2000. Lyrikanalys. En introduktion. Studentlitteratur Fibiger, J. et al. (red.). 2001. Litteraturens tilgange – metodiske angrebsvinkler. København: Gads Forlag. Gemzøe, A. (red.). 2002. Fortællingen i Norden efter 1960. Aalborg Universitetsforlag. Hagen, E. B. (2003). Hva er litteraturvitenskap. Oslo: Universitetsforlaget. Holmberg, C-G. 2006 Epikanalys. En introduktion. Studentlitteratur. Horne Kjældgaard, L. et al. (red.). 2013 Litteratur. Introduktion til teori og analyse. Aarhus Universitetsforlag. Kittang, A. Linneberg, A. Melberg, & H. H. Skei. (1993). Modere litteraturteori. En innføring. Oslo: Universitetsforlaget. Kittang, A., Aarseth, A. Lyriske strukturer. Innføring i diktanalyse. 4. utgave. Oslo: Universitetsforlaget. Kleeberg, L. (red.). 1998. Med andra ord. Texter om litterär översättning. Bokförlaget Natur och kultur. Krysztofiak, M.. 2011. Translatologiczna teoria i pragmatyka przekładu artystycznego. Wydawnictwo Naukowe UAM. Lund H. 2012. Intermedialitet. Ord, bild och ton i samspel. Studentlitteratur. Markowski, M. P., Nycz R. (red.). 2002. Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Kraków: Universitas. Schmidt, P. et al. (red.). 2001. Læsninger i dansk litteratur. T. 1-5. Odense Univeristetsforlag. Selboe, T. (2015). Hva er en roman. Oslo: Universitetsforlaget Vold, T. (2019). Å lese verden. Fra imperieblikk og postkolonialisme til verdenslitteratur og økokritikk. Oslo: Universitetsforlaget. Vulovic, J. 2013, Narrativanalys. Studentlitteratur. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Cymbrykiewicz, Sylwia Schab, Aleksandra Wilkus-Wyrwa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Cymbrykiewicz, Sylwia Schab, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sylwia Schab, Aleksandra Wilkus-Wyrwa, Aldona Zańko, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.