Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SEMMGR-24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
filologia szwedzka, studia stacjonarne uzupełniające magisterskie, semestr 2 Filologia, specjalność filologia norweska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze skandynawistyka, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Pomoc studentom w uzupełnieniu bibliografii Pomoc studentom w interpretacji najważniejszych prac z zakresu wybranej dziedziny badań Pomoc studentom w zgromadzeniu materiału badawczego Pomoc studentom w wyborze metody badawczej |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Pełny opis: |
Prezentacja dostępnych baz danych oraz baz bibliograficznych (np. Fornsvensk bibliografi), zasobów elektronicznych bibliotek (książkowych i czasopism). Wybór materiału empirycznego stosownego do wybranego tematu badań, np. korpusu tekstów, sformułowanie zadań badawczych oraz wybór metody badawczej Dyskusja wokół szczegółowej literatury przedmiotu, np. referującej wyniki badań Pisanie tekstu referującego zagadnienia teoretyczne z zakresu wybranej dziedziny językoznawstwa |
Literatura: |
Bandle, Oskar et.al. (red.) 2002. The Nordic Languages. Vol 1-2. Berlin: Walter de Gruyter Herslund, M. (red.). 1996. Ny forskning i grammatik, F?llespublikation 3, Kollekollekollokviet 1995, Odense: Odense Universitetsforlag. Herslund, M., Lihn Jensen B. (red.) (2003): Sprog og sprogbeskrivelse, K?benhavn: Samfundslitteratur. Togeby O. 2003. Fungerer denne s?tning? Funktionel dansk sprogl?re, 1. udg., Gads Forlag. Krysztofiak, M. 2005. Skandinavien und Mitteleuropa. Wrocław/Görlitz: Neisse Verlag. Ricoeur, P. 1989. Język, teksty, interpretacja, przeł. Piotr Graff i Katarzyna Rosner. Warszawa: PIW. Rorty, R. 2009. Filozofia jako polityka kulturalna, przeł. Bogdan Baran. Warszawa: Czytelnik. Faarlund, Lie, Vannebo (1997). Norsk referansegrammatikk. Oslo: Universitetsforlaget. Golden, Mac Donald, Ryen (1988). Norsk som fremmed spr?k. Grammatikk. Oslo. Topolińska (red.) (1984). Gramatyka współczesnego języka polskiego. Składnia. Morfologia. Warszawa Hagen, J.E. (2002). Norsk grammatikk for andrespr?kl?rere. Gyldendal Akademisk |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Ma pogłębioną wiedzę z zakresu wybranej językoznawstwa, literaturoznawstwa lub przekładoznawstwa (socjolingwistyka, historia języka, teoria literatury, poetyka opisowa i historyczna, komparatystyka literacka, teoria i krytyka przekładu itp.) oraz znajomość stosowanych w niej metod badawczych Potrafi napisać tekst referujący w opraciu o publikacje naukowe, posługując się właściwymi strukturami językowymi i stylistycznymi, przedstawiając referowane prace w sposób krytyczny Potrafi dobrać materiał badawczy do wybranej tezy Posługując się swą znajomością metod badawczych potrafi dokonać wyboru metody najlepiej odpowiadającej sformułowanej tezie badawczej i zgromadzonemu materiałowi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia F: ocena prezentacji F: ocena tekstu po prezentacji F: ocena tekstu po naniesieniu uwag promotora F: ocena dyskusji Kryteria oceny 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.