N Pierwsza pomoc przedmedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PPpm-DL11 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | N Pierwsza pomoc przedmedyczna |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FGR Przedmioty dla programu S1-FGR |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1.Wyposażenie studenta w wiedzę na temat organizacji działania systemu ratownictwa medycznego w Polsce. C2.Wyposażenie studenta w wiedzę umożliwiającą trafne rozpoznanie stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego u dzieci i młodzieży. C3. Wyposażenie studenta w wiedzę na temat podstawowych zabiegów resuscytacyjnych u dzieci i młodzieży. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | podczas zajęć, zalecana literatura |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Skrócony opis: |
obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej |
Pełny opis: |
Organizacja systemu ratownictwa medycznego w Polsce. Rozpoznawanie stanów nagłego zagrożenia zdrowotnego u dzieci i młodzieży Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w sytuacjach nagłego zagrożenia zdrowotnego dzieci i młodzieży. Podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci i młodzieży. |
Literatura: |
Dąbrowska J., Jędrzejewska H. (2013), Pierwsza Pomoc Przedmedyczna w szkole, Gdańsk, ODDK Ośrodek Doskonalenia i Doradztwa Kadr. von Ribbeck J. (2010), Natychmiastowa pomoc w nagłych przypadkach dzieci, Poznań, Media Rodzina. |
Efekty uczenia się: |
Student/ka zna organizację sytemu ratownictwa medycznego. Posiada wiedzę umożliwiającą trafne rozpoznanie potrzeby udzielenia pierwszej pomocy przedmedycznej dzieciom i młodzieży Potrafi udzielić pierwszej pomocy uczniom w tym także potrafi wykonać podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci i młodzieży |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywna obecność podczas zajęć Udział w zajęciach: wykonanie zadań w trakcie zajęć zal/nzal |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hildebrand | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bartosz Czapczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Czapczyk | |
Prowadzący grup: | Bartosz Czapczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Czapczyk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.