N Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3 II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PPPII-DL11 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.103
|
Nazwa przedmiotu: | N Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3 II |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cel ogólny: wyposażenie studenta w doświadczenia związane z pracą wychowawczą i opiekuńczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem sytuacji i potrzeb uczniów oraz konfrontowanie nabytej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w szkole, na danym etapie edukacyjnym Cele szczegółowe: zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji, poznanie aktywności uczniów i grup uczniowskich, w tym interakcji uczniów z rówieśnikami i nauczycielami, poznanie działań pedagogicznych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do samodzielnego ich prowadzenia, poznanie swoistości zadań diagnostycznych w danej szkole i ćwiczenie stosowania metody obserwacji. poznanie form i metod współpracy nauczycieli z innymi specjalistami w danej szkole, a także z rodzicami i przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności poznanie dylematów etycznych w pracy pedagoga uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli wychowawcy i opiekuna |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
przedmiot obowiązkowy po dokonaniu wyboru specjalizacji nauczycielskiej |
Pełny opis: |
Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki Posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski. Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy Wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi Włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział Działa zgodnie z zasadami etycznymi Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza wypowiedzi w dyskusji (pod kątem znajomości i rozumienia przepisów prawa i przepisów BHP oraz ich interpretacji), Analiza poprawności wykonania zadania, Analiza aktywności studenta, Analiza wypowiedzi studenta, ew. analiza zachowania studenta wobec dylematu etycznego (jeśli wystąpi) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Marciniak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.