Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

N Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3 II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PPPII-DL11
Kod Erasmus / ISCED: 05.103 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: N Praktyka psychologiczno-pedagogiczna - moduł 2.3 II
Jednostka: Instytut Filologii Germańskiej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cel ogólny:

wyposażenie studenta w doświadczenia związane z pracą wychowawczą i opiekuńczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem sytuacji i potrzeb uczniów oraz konfrontowanie nabytej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w szkole, na danym etapie edukacyjnym


Cele szczegółowe:

zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji,

poznanie aktywności uczniów i grup uczniowskich, w tym interakcji uczniów z rówieśnikami i nauczycielami,

poznanie działań pedagogicznych prowadzonych wobec wybranych podmiotów, ich przebiegu oraz przygotowanie do samodzielnego ich prowadzenia,

poznanie swoistości zadań diagnostycznych w danej szkole i ćwiczenie stosowania metody obserwacji.

poznanie form i metod współpracy nauczycieli z innymi specjalistami w danej szkole, a także z rodzicami i przygotowanie do uczestnictwa w tego typu aktywności

poznanie dylematów etycznych w pracy pedagoga

uzyskanie informacji zwrotnych na temat własnego przygotowania do pracy w roli wychowawcy i opiekuna

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

II rok

Skrócony opis:

przedmiot obowiązkowy po dokonaniu wyboru specjalizacji nauczycielskiej

Pełny opis:

Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole

Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela

Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole

Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej

Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

Posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki

Posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski.

Wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy

Wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi

Włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział

Działa zgodnie z zasadami etycznymi

Konstruuje zarys własnej ścieżki rozwoju zawodowego

Metody i kryteria oceniania:

Analiza wypowiedzi w dyskusji (pod kątem znajomości i rozumienia przepisów prawa i przepisów BHP oraz ich interpretacji),

Analiza poprawności wykonania zadania, Analiza aktywności studenta, Analiza wypowiedzi studenta, ew. analiza zachowania studenta wobec dylematu etycznego (jeśli wystąpi)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Marciniak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)