Praktyczna nauka języka szwedzkiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJSZW-34 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka szwedzkiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S2-FS-NS Przedmioty dla programu S2-FSDS |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
12.00
LUB
13.00
LUB
16.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język szwedzki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filolgia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | uzyskanie przez studenta umiejętności językowych w zakresie języka szwedzkiego na poziomie C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, umożliwiających swobodne zaawansowane komunikowanie się ustne i pisemne poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa z różnych dziedzin potrzebnego do formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34 poprzez ćwiczenia leksykalne oraz ćwiczenia słowotwórcze doskonalenie umiejętności rozumienia i analizowania różnego typu wypowiedzi ustnych na poziomie zaawansowanym w języku szwedzkim w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, w tym dyskusji, referatu popularnonaukowego i naukowego oraz tekstu artystycznego; zwrócenie uwagi na rejestry językowe i stylistyczne doskonalenie zaawansowanego poprawnego ustnego komunikowania się języku szwedzkim na poziomie C1/C1+ (ESOKJ) na różne tematy, w tym formułowania argumentów i ich użycia w dyskusji; kształtowanie umiejętności konstruowania dłuższych wypowiedzi ustnych o charakterze syntezy poglądów (referat) oraz wypowiedzi o charakterze analizy i interpretacji z dziedziny, której dotyczy przygotowywana praca magisterska doskonalenie umiejętności rozumienia i analizy różnego typu tekstów pisanych w języku szwedzkim (tekst urzędowy, tekst dziennikarski i publicystyczny, tekst popularnonaukowy, tekst naukowy, tekst literacki) na poziomie C1/C1+ wg ESOKJ doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnych na poziomie zaawansowanym C1/C1+ (ESOKJ), logicznych i spójnych pod względem treści, struktury i stylu (referat, tekst argumentujący, test o charakterze naukowym,); rozwijanie umiejętności syntezy informacji i integrowanie wiedzy z różnych dziedzin, kształtowanie umiejętności rozpoznawania różnych stylów funkcjonalnych języka szwedzkiego i posługiwania się nimi dalsze rozwijanie i ćwiczenie umiejętności pozyskiwania, selekcjonowania i integrowania informacji potrzebnych do konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych dotyczących życia społecznego i aktualnych tematów, a także wypowiedzi dotyczących zagadnień z zakresu literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa szwedzkiego w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34; kształtowanie świadomości odpowiedzialnego korzystania z dorobku naukowego innych osób, z uwzględnieniem konieczności przestrzegania prawa autorskiego i poszanowania własności intelektualnej poszerzenie wiedzy na temat kryteriów poprawności językowej w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, dalsze rozwijanie umiejętności śledzenia aktualnych zjawisk językowych w zakresie języka szwedzkiego i badań na ich temat doskonalenie umiejętności analizy i krytycznej oceny wypowiedzi ustnych w zakresie fonetyki, gramatyki i leksyki, a także formy przekazu; doskonalenie umiejętności analizy tekstu pisanego pod względem poprawności gramatycznej, stylistycznej i leksykalnej oraz nazywania, komentowania i poprawiania dostrzeżonych błędów i usterek dalsze rozwijanie umiejętności analizowania szwedzkich tekstów kultury zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34 (literatura, film, teatr, muzyka, sztuka) pogłębianie zainteresowań literaturoznawczych, kulturoznawczych i językoznawczych w zakresie języka szwedzkiego na poziomie C1/C1+ (ESOKJ), rozwijanie umiejętności świadomego poszerzania i aktualizowania posiadanej wiedzy |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia Rozwijanie wszechstronnych zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych na poziomie C1+ w zakresie języka szwedzkiego w sytuacjach dotyczących życia codziennego i społecznego, a także w kontekstach specjalistycznych Ćwiczenia leksykalne poszerzające zasób słownictwa i doskonalące umiejętność prawidłowego doboru słownictwa, ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne z dziedziny, z której pisana jest praca magisterska a także idiomy i zapożyczenia z uwzględnieniem łaczliwości frazeologicznej wyrazów i procesów słowotwórczych zachodzących w języku szwedzkim Ćwiczenia doskonalące umiejętność rozumienia ze słuchu i analizy zaawansowanych wypowiedzi w języku szwedzkim (w tym dyskusji i referatu, również o charakterze popularnonaukowym i naukowych) pod kątem treści i formy, ćwiczenia kształtujące umiejętność rozróżniania rejestrów językowych i stylistycznych Ćwiczenia kształtujące umiejętność formułowania wypowiedzi ustnych różnego typu, w tym dłuższych wypowiedzi o charakterze argumentacji, syntezy poglądów, analizy i interpretacji, z wykorzystaniem samodzielnie pozyskanych informacji Ćwiczenia rozwijające umiejętność formułowania merytorycznych argumentów oraz przedstawiania własnych opinii w dyskusji; zwrócenie uwagi na kulturę słowa i kulturę dyskusji; ćwiczenie umiejętności przyjmowania różnych ról w sytuacjach komunikacyjnych Ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania ze zrozumieniem, analizy i interpretacji różnego typu tekstów pisanych w języku szwedzkim ze szczególnym naciskiem na tekst naukowy w celu jak najlepszego przygotowania się do napisania przygotowywanej pracy magisterskiej; kształtowanie umiejętności rozróżniania i wskazywania cech różnych stylów funkcjonalnych języka szwedzkiego Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi stylami funkcjonalnymi języka szwedzkiego, ćwiczenia stylistyczne na przekształcanie tekstów Ćwiczenia sprawdzające i rozwijające umiejętność formułowania krótkich tekstów w języku szwedzkich na poziomie C1+ (opis, streszczenie); kształtowanie umiejętności redukcji zbędnych informacji oraz dbałości o przejrzystość stylistyczną wypowiedzi. Ćwiczenia rozwijające umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi pisemnych różnego typu na poziomie C1+ (referat, tekst argumentujący, esej) , syntezy informacji, integrowania wiedzy z różnych dziedzin, analizy i formułowania wniosków Prezentacja reguł poprawnościowych i dyskusja nad kryteriami poprawności językowej, kształtowanie wrażliwości językowej studentów i umiejętności śledzenia aktualnych zjawisk językowych w zakresie języka szwedzkiego i dotyczących ich badań Analiza poprawności tekstu pisanego pod względem gramatycznym, stylistycznym i leksykalnym z uwzględnieniem poznanych reguł poprawności językowej i wykorzystaniem specjalistycznej terminologii przy nazywaniu i komentowaniu dostrzeżonych usterek Ćwiczenie nawyku krytycznej refleksji dotyczącej własnych wypowiedzi ustnych w zakresie fonetyki, gramatyki, leksyki i formy przekazu i kształtowanie umiejętności oceny wypowiedzi innych osób Rozwijanie umiejętności pozyskiwania, selekcjonowania i krytycznej oceny informacji, potrzebnych do konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, a także integrowania wiedzy z różnych dziedzin; prezentacja źródeł pozyskiwania informacji, zwrócenie uwagi na obowiązek przestrzegania prawa autorskiego i poszanowania własności intelektualnej Kształtowanie nawyku pogłębiania i aktualizowania zdobytej wiedzy, ćwiczenie umiejętności dzielenia się nią z innymi i dawania inspirującego przykładu. Ćwiczenie umiejętności doboru metod wykonywania zadań i uczenia się (praca indywidualna, praca w grupie) Analiza szwedzkich i skandynawskich tekstów kultury z wykorzystaniem metod badawczych typowych dla literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa. Prezentacja szwedzkiego dziedzictwa kultury oraz aktualnych wydarzeń, zjawisk i trendów obecnych w szwedzkim życiu kulturalnym i społecznym, kształtowanie umiejętności dostrzegania szerszych kontekstów interpretacyjnych. Prezentacja możliwości rozwijania zainteresowań literaturoznawczych, kulturoznawczych i językoznawczych poprzez samodzielną lekturę, angażowanie się w działalność naukową i kulturalną Katedry Skandynawistyki oraz bierne i czynne uczestnictwo w wykładach i konferencjach naukowych |
Literatura: |
Ahlenius, Monica, Leibig, Annika, (2004), Svenska spår 1, Uppsala: Bonniers. Edlund, Ersson, Milles (2007) Språk och kön, Stockholm: Norstedts Akademiska Förlag. Einarsson Jan (2004) Språksociologi, Lund: Studentlitteratur AB. Hellspong, L., Ledin, P. 1997. Vägar genom texten. Handbok i brukstextanalys. Lund: Studentlitteratur. Sundgren, Eva (red. 2007) Sociolingvistik, Stockholm: Liber Wybrane teksty z literatury pięknej. Wybrane filmy fabularne (np. Sommaren med Monika, Fanny och Alexander, Änglagård i inne). Artykuły ze szwedzkiej prasy, artykuły popularno-naukowe i naukowe. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: posiada umiejętności językowe w języku szwedzkim na poziomie C1+ (ESOKJ) potrzebne do zaawansowanej komunikacji w mowie i piśmie; ma świadomość własnych możliwości i ograniczeń dąży do ich wyeliminowania; rozumie potrzebę samodzielnego pogłębiania i aktualizowania wiedzy umiejętnie korzysta z posiadanego szerokiego zasobu słownictwa w zakresie języka szwedzkiego obejmującego słownictwo z różnych dziedzin na poziomie C1+ (ESOKJ), formułując wypowiedzi ustne i pisemne; dba o poszerzanie zasobu słownictwa w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, sprawnie posługuje się tradycyjnymi i elektronicznymi źródłami, wyszukując słownictwo tematyczne i fachowe niezbędne do napisania pracy magisterskiej zna mechanizmy rozwoju języka, orientuje się w aktualnych procesach zachodzących w języku szwedzkim i rozpoznaje zjawiska językowe występujące w analizowanych tekstach w zakresie objętym modułem dla poziomu C1 wg ESOKJ posiada pogłębioną wiedzę w zakresie fonetyki, gramatyki, frazeologii i stylistyki języka szwedzkiego w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34 i potrafi ją wykorzystywać w praktyce konstruując wypowiedzi ustne i pisemne, także krytycznie analizując i oceniając wypowiedzi własne i cudze rozumie i analizuje zaawansowane wypowiedzi ustne w języku szwedzkim w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, w tym wypowiedzi o charakterze dyskusji, referatu popularnonaukowego i naukowego z dziedzin, z których pisane są prace magisterskie w KS potrafi formułować wypowiedzi ustne o charakterze komentarza i referatu w języku szwedzkim na poziomie co najmniej C1+(ESOKJ) , wykorzystując informacje pozyskane z różnych źródeł, posługując się urozmaiconym i dostosowanym do charakteru wypowiedzi słownictwem oraz dbając o jej poprawność gramatyczną i logiczną strukturę potrafi zabierać głos i merytorycznie argumentować w dyskusji prowadzonej w języku szwedzkim w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, dba o kulturę słowa i kulturę dyskusji, szanuje poglądy jej uczestników i prawo do ich wyrażania. czyta ze zrozumieniem, analizuje i interpretuje różne typy tekstów pisanych w języku szwedzkim, w tym teksty literackie, a także teksty popularnonaukowe i naukowe z dziedziny literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa szwedzkiego w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34 zna style funkcjonalne języka szwedzkiego w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34, potrafi wskazać je w analizowanym tekście pisanym; potrafi dokonywać przekształceń stylistycznych tekstu, nadając mu cechy różnych stylów funkcjonalnych języka szwedzkiego potrafi samodzielnie formułować różne typy wypowiedzi pisemnych w języku szwedzkim na poziomie C1+ (ESOKJ), w tym dłuższe wypowiedzi zawierające syntezę poglądów, analizę i wnioski w formie zbliżonej do formatu obowiązującego w pracy magisterskiej; wykazuje się konieczną do napisania pracy magisterskiej umiejętnością korzystania z różnych źródeł, selekcji i krytycznej oceny pozyskanych informacji potrafi przeprowadzić wnikliwą analizę tekstu pisanego pod kątem poprawności gramatycznej, leksykalnej i stylistycznej w zakresie objętym 09-PNJSZW-34, wskazując dostrzeżone błędy i usterki, nazywając je i omawiając z wykorzystaniem poznanej terminologii specjalistycznej zna pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, umiejętnie i zgodnie z prawem korzysta z dorobku naukowego innych osób, potrafi selekcjonować i integrować informacje pozyskane z różnych źródeł potrafi organizować własną pracę, odpowiednio dostosowując metodę do otrzymanego zadania, umie współpracować z innymi wykonując zadania na poziomie C1 wg ESOKJ, inspirować ich proces uczenia się, przyjmować różne zadania podczas pracy w grupie; ma umiejętność dzielenia się zdobytą wiedzą potrafi śledzić i rozpoznawać i osadzać w szerszym kontekście procesy i zjawiska zachodzące w szwedzkim i skandynawskim życiu kulturalnym, społecznym i politycznym, dokonywać porównań i wyciągać wnioski analizuje teksty kultury z wykorzystaniem poznanych metod badawczych typowych dla językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34; rozwija swoje zainteresowania w zakresie literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa szwedzkiego i skandynawskiego w zakresie objętym modułem 09-PNJSZW-34 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, ćwiczenia leksykalne, analiza różnego typu tekstów, dyskusja nad tekstem wysłuchanym / przeczytanym, praca w grupach, prezentacje studentów, prezentacja tekstów kultury F: Ćwiczenia sprawdzające, dyskusja podsumowująca, dyskusja w grupie, prace pisemne P: Sprawdziany cząstkowe, egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia leksykalne różnego typu wprowadzające i utrwalające słownictwo, np. teksty z lukami, testy wyboru ćwiczenia z wyrażeniami idiomatycznymi, zapożyczeniami ćwiczenia słowotwórcze analiza tekstu pod kątem prawidłowego doboru słownictwa samodzielna praca studenta ze słownikami F: Sprawdzanie wykonanych ćwiczeń, ćwiczenia utrwalające opanowany materiał, dyskusja w grupie P: Sprawdziany cząstkowe, egzamin pisemny i ustny. Wykład, prezentacja procesów i zjawisk zachodzących we współczesnym języku norweskich, dyskusja nad przeczytanym tekstem / wysłuchanym programem, wskazywanie przykładów omawianych zjawisk, prezentacje studentów F: Ćwiczenia dyskusja w grupie, omówienie prezentacji P: egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia gramatyczne, leksykalne i stylistyczne, ćwiczenia w konstruowaniu wypowiedzi pisemnych i ustnych, analiza poprawności wypowiedzi własnych i cudzych F: Sprawdzenie wykonanych ćwiczeń, dyskusja w grupie P: Ocena prac pisemnych. Egzamin pisemny i ustny Ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (programy radiowe i telewizyjne, audiobooki, filmy) wykład: zwrócenie uwagi na różne rejestry językowe i stylistyczne, dyskusja, wskazywanie przykładów analiza i interpretacja wysłuchanego tekstu pisemne streszczenie wysłuchanego tekstu F: Dyskusja w grupie P: Ocena prac pisemnych Prezentacja struktury i specyfiki wypowiedzi ustnych różnego typu, zwrócenie uwagi na ćwiczenie wypowiedzi ustnych komentujących tematy aktualne oraz ustnych prezentacji o charakterze referatu lub argumentacji (prezentacje studentów na tematy związane z życiem kulturalnym, społecznym i politycznym Szwecji i Skandynawii; prezentacje przedstawiające zainteresowania badawcze studentów ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny, z której pisana będzie praca magisterska F: Ocena prezentacji pod kątem poprawności gramatycznej i leksykalnej, formy przekazu oraz treści, dyskusja w grupie Ćwiczenie formułowania argumentów i przygotowanie i prowadzenia dyskusji, praca w parach i mniejszych grupach, dyskusja podsumowująca na forum grupy ćwiczenie przyjmowania różnych ról w dyskusji (prowadzący lub uczestnik) wykład: zwrócenie uwagi na kulturę słowa i kulturę dyskusji F: Dyskusja w grupie, wskazanie popełnionych błędów Ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego (wykorzystanie tekstów prasowych, tekstów użytkowych, tekstów literackich, popularnonaukowych i naukowych) analiza struktury i stylu wypowiedzi, interpretacja treści praca w grupach, dyskusja podsumowująca; praca pisemna nawiązująca do przeczytanego i omówionego tekstu lub też związana z tematyką powstającej pracy magisterskiej; prezentacja ustna przeczytanego wcześniej tekstu (zadanie indywidualne); prezentacja tez przygotowywanej pracy magisterskiej F: Dyskusja w grupie, ocena prac pisemnych P: Ocena prac pisemnych Wykład: omówienie stylów funkcjonalnych języka szwedzkiego; Praca z tekstem, indywidualna lub w grupie, rozpoznawanie różnych typów stylów i wskazywanie ich cech Indywidualne prace pisemne studentów sporządzane na zajęciach lub jako zadanie domowe: przekształcenia stylistyczne tekstu F: Prezentacja wykonanych zadań, dyskusja w grupie P:Indywidualna ocena prac pisemnych Praktyczne ćwiczenia w formułowaniu krótkich wypowiedzi pisemnych o charakterze opisu i streszczenia, ćwiczenia na skracanie i upraszczanie tekstu. Wykład: omówienie specyfiki dłuższych wypowiedzi pisemnych różnego typu ze szczególnym uwzględnieniem tekstu akademickiego. Ćwiczenie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi pisemnych o charakterze referatu, tekstu argumentującego, eseju (praca domowa studentów) F: Prezentacja wykonanych zadań, dyskusja w grupie i ocena indywidualna wypowiedzi pisemnych pod kątem struktury, zawartości merytorycznej, poprawności językowej, wykorzystania źródeł. Dyskusja w grupie, omówienie powtarzających się błędów konstrukcyjnych, gramatycznych, leksykalnych i stylistycznych Wykład, dyskusja nad kryteriami poprawności językowej, nawiązująca do przeczytanych tekstów i wysłuchanych / obejrzanych programów Analiza poprawności tekstu pisanego pod względem gramatycznym, leksykalnym i stylistycznym, ćwiczenia; zwrócenie uwagi na prawidłowe nazwanie wskazanych błędów z wykorzystaniem terminologii fachowej Poprawa błędów popełnionych we własnych wypowiedzi pisemnych F: Dyskusja w grupie, ocena wykonanych zadań P: egzamin pisemny i ustny Prezentacja możliwości pozyskiwania potrzebnych informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, zwrócenie uwagi na prawo autorskie, wskazanie metod selekcji i weryfikacji zgromadzonego materiału. Ćwiczenia na gromadzenie, selekcjonowanie, integrowanie informacji na zadany/wybrany temat: indywidualne zadania pisemne i ustne, prezentacja rezultatów pracy indywidualnej F: Dyskusja w grupie, omówienie wykonanych zadań P: Indywidualna ocena zadań Różnego typu ustne i pisemne zadania indywidualne i grupowe(przygotowanie ustnego lub pisemnego referatu, zaprezentowanie problemu, przedstawienie słownictwa przygotowanie prezentacji na dany temat, przygotowanie i przeprowadzenie dyskusji), wymagające umiejętnego zorganizowania pracy własnej i pracy innych osób, pozyskania potrzebnych informacji i doboru metody. Prezentacja wykonanych zadań umożliwiająca podzielenie się zdobytą wiedzą. F: Dyskusja w grupie, ocena prac pisemnych, omówienie prezentacji ustnych Prezentacje studentów, dyskusja nad przeczytanymi artykułami i tekstami publicystycznymi, pisemne zadania podsumowujące F: dyskusja w grupie, ocena zadań pisemnych Prezentacja tekstów kultury, analiza wysłuchanych programów, obejrzanych filmów, przeczytanych książek, dyskusja. Praca pisemna o charakterze akademickim. F: Dyskusja w grupie P: Indywidualna ocena pracy pisemnej Prezentacja lektur i materiałów poszerzających wiedzę z zakresu literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i językoznawstwa szwedzkiego. Uczestnictwo w wykładach i seminariach zaproszonych gości; włączenie studentów w aktywne przygotowywanie konferencji i imprez tematycznych związanych ze Szwecją i Skandynawią F: Dyskusja w grupie 4. Kryteria oceniania 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andreas Haggarde | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andreas Haggarde, Natalia Kołaczek, Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Magdalena Żmuda-Trzebiatowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ulrika Helen, Natalia Kołaczek, Ewa Niewiarowska-Rasmussen, Dominika Skrzypek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.