Praktyczna nauka języka koreańskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJK-36 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.8
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka koreańskiego |
Jednostka: | Instytut Etnolingwistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-KoreaX |
Strona przedmiotu: | http://brak |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | język koreański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filologia - filologia koreańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przedmiotem zajęć jest praktyczna nauka języka koreańskiego. Student poznaje system gramatyczny, poszerza słownictwo przewidziane zakresem podręcznika, uzyskuje praktyczną znajomość kontekstu kulturowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Student uzyskuje wiedzę gramatyczną oraz leksykalną, rozbudowując posiadane zasoby wiedzy o języku koreańskim. Rozumie wypowiedź ustną zarówno wypowiadaną przez wykładowcę, jak i innego studenta a także nagraną i odsłuchaną. Posiada umiejętności komunikacyjne pozwalające na przekaz i uzyskanie pożądanej informacji. Uzyskuje podstawę do dalszej nauki języka koreańskiego. |
Pełny opis: |
Student poznaje słownictwo oraz gramatykę z lekcji 1-15 (Korean 2) w semestrze I oraz słownictwo i gramatykę z lekcji 15-30 (Korean 2) w semestrze II. Podział zajęć jest umowny i może zostać zrealizowany szybciej lub później w zależności od tempa pracy grupy. Zagadnienia gramatyczne: - konstrukcje postępu/zmiany stanu (z czasownikami aktywnymi i deskryptywnymi) - konstrukcje mowy zależnej; - konstrukcje porównawcze; - stopniowanie przymiotników; - konstrukcje przypuszczające z obydwoma typami czasowników we wszystkich czasach; - konstrukcje przyczynowo-skutkowe ze skutkiem/przyczyną w przyszłości/przeszłości/teraźniejszości; - konstrukcje nakazu i wyboru; - konstrukcje doświadczenia; - czasowniki nieregularne (grupy 6-7); - reporterski styl wypowiedzi; - konstrukcje przypuszczalne i sugestywne; - konstrukcje upływu czasu i paralelne; |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Korean 2. Seoul National University, Moonjinmedia Publishing, 1999. Podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi użyć w mowie i piśmie objęte przedmiotem słownictwo, stosownie do sytuacji komunikacyjnej, potrafi użyć objęte przedmiotem konstrukcje gramatyczne adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej zakresie przewidzianym przedmiotem, tłumaczyć i analizować teksty języka koreańskiego pod względem gramatycznym i pragmatycznym w zakresie przewidzianym przedmiotem, potrafi wypowiadać się i prowadzić rozmowę w języku koreańskim w zakresie przewidzianym przedmiotem, potrafi komunikować się pisemnie w języku koreańskim, sformułować tekst w odpowiedniej formie (listu, eseju, wypracowania) w zakresie przewidzianym przedmiotem, zna elementarną terminologię gramatyczną w zakresie objętym przedmiotem, potrafi samodzielnie posługiwać się źródłami informacji na temat pisowni, słownictwa i gramatyki języka koreańskiego w zakresie wykraczającym poza treści nauczania |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich testów kontrolnych (ilość ustalona przez wykładowców indywidualnie, minimum 60,01%), możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu ustnego i pisemnego (<60,01% - ndst, 60,01-70% dst, 71-75% dst+, 76-85% db, 86-90% db+, 91%< bdb), rozliczenie się z zadanych prac domowych. Metody: pisemny i ustny egzamin końcowy, cząstkowe testy zaliczeniowe w procesie kształcenia. Bieżąca kontrola w trakcie zajęć dydaktycznych. Prace domowe. Ocena realizacji zadań pozalekcyjnych (opcjonalne). |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
KON
WT KON
KON
ŚR CZ KON
KON
PT KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Stanik | |
Prowadzący grup: | Saia Lee, Choonsil Lim, Anna Stanik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć zgodna z materiałem zawartym w nowych podręcznikach Seoul University Korean 2a (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) i pierwszej połowy podręcznika 2b, lekcje 10-13 (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) ORAZ materiałami dodatkowymi dostarczanymi przez wykładowców. |
|
Pełny opis: |
Treść zajęć zgodna z materiałem zawartym w nowych podręcznikach Seoul University Korean 2a (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) i pierwszej połowy podręcznika 2b, lekcje 10-13 (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) ORAZ materiałami dodatkowymi dostarczanymi przez wykładowców. 2A zawiera m.in. takie elementy: a) Lekcja 1: Przedstawianie się, nawyki. Miejsce pochodzenia itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje –N(이)라고 하다; V +(으)려고; V-거나, N (이)나1.) Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: imiona koreańskie; b) Lekcja 2: Hobby i zainteresowania, itp.. elementy gramatyczne (konstrukcje v-는 것; V-ㄹ 줄 알다/모르다; V(으)ㄴN; A/V-지 않다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: przynależność do grup zainteresowania w Korei. c) Lekcja 3: Doświadczenia życiowe. Sugestie – akceptacja i odrzucanie, itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje V + 아/어보다; N동안; A, V+ ㄴ/는데; N인데1, V+(으)ㄹN). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Hallyu – światowe zainteresowanie koreańską kulturą masową. d) Lekcja 4: Zakupy i wymiana, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A (으)ㄴ 것 같다; V + 는 것 같다,N인 것 같다; N보다; A/V았/었으면 좋겠다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Słynne targi koreańskie e) Lekcja 5: Podróże i wyprawy, etc. elementy gramatyczne (konstrukcje A/V(으)ㄹ까요?;A/V(으)ㄹ 거예요; AV(으)니까,N(이)니까; V-고나). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreańskie miejsca noclegowe i pobytowe. f) Lekcja 6: Poczta i przekazy pieniężne, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje N(으)로; N(이)라서; ‘르’불규칙; V(으)면 되다; V(으)ㄴ 것 같다). Elementy fonetyki.Tematyka kulturowa: Koreańska poczta. g) Lekcja 7: Orientacja przestrzenna w koreańskim mieście – szukamy drogi. Elementy gramatyczne (konstrukcje A/V (으)ㄹ 것 같다; V-는지 알다/모르다, N인지 알다/모르다; V(으)려면; V-다가). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Nazwy ulic koreańskich. h) Lekcja 8: Współczucie i wyjaśnienia, emocje, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-V-겠-; N때문에; V-아/어 버리다; A/V(으)ㄹ 때); Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Wyrażanie wdzięczności w Korei. i) Lekcja 9: Rozmowa telefoniczna – udzielanie informacji etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-(으)ㄴ데요; V-는데요; N-인데요; V-는중이다,N중이다; A-(으)ㄴ가요? V-나요? N-인가요? N-밖에). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: kontakty telefoniczne w Korei. 2B zawiera m.in. takie elementy: a) Lekcja 10: Restauracja – zamówienia i rekomendacje, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje N중에서; 반말; V-(으)ㄹ래요; A(으)ㄴ데, V-는데, N-인데2). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Panmal – poziomy koreańskiej honoryfikatywnosci. b) Lekcja 11: Zdrowe życie – wizyty lekarskie, dobre nawyki i sport, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje ‘ㅅ’ 불규칙; N마다; V-는 게 어때요? V-기로 하다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreański żeńszeń. c) Lekcja 12: Osobowość i wygląd zewnętrzny. Opis etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-아/어 보이다; N처럼/같이; A(으)ㄴ 편이다; V-는 편이다; -A-게.) Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreańskie przekąski uliczne. d) Lekcja 13: Moje miejsce zamieszkania – opis, uwarunkowania itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje A/V(으)ㄹ지 모르겠다; A/V-기는 하지만; A/V-기 때문에, N (이)기 때문에; V-기(가) + A). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreański dom w stylu tradycyjnym. |
|
Literatura: |
nowy 한국어 2A + połowa 2b[lekcja 10-13] (교과서), nowy 한국어 2A + połowa 2b [lekcja 10-13] (연습책) + 추가자료 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR KON
CZ KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Stanik | |
Prowadzący grup: | Choonsil Lim, Anna Stanik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć zgodna z materiałem zawartym w nowych podręcznikach Seoul University Korean 2a (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) i pierwszej połowy podręcznika 2b, lekcje 10-13 (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) ORAZ materiałami dodatkowymi dostarczanymi przez wykładowców. |
|
Pełny opis: |
Treść zajęć zgodna z materiałem zawartym w nowych podręcznikach Seoul University Korean 2a (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) i pierwszej połowy podręcznika 2b, lekcje 10-13 (podręcznik + zeszyt ćwiczeń) ORAZ materiałami dodatkowymi dostarczanymi przez wykładowców. 2A zawiera m.in. takie elementy: a) Lekcja 1: Przedstawianie się, nawyki. Miejsce pochodzenia itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje –N(이)라고 하다; V +(으)려고; V-거나, N (이)나1.) Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: imiona koreańskie; b) Lekcja 2: Hobby i zainteresowania, itp.. elementy gramatyczne (konstrukcje v-는 것; V-ㄹ 줄 알다/모르다; V(으)ㄴN; A/V-지 않다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: przynależność do grup zainteresowania w Korei. c) Lekcja 3: Doświadczenia życiowe. Sugestie – akceptacja i odrzucanie, itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje V + 아/어보다; N동안; A, V+ ㄴ/는데; N인데1, V+(으)ㄹN). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Hallyu – światowe zainteresowanie koreańską kulturą masową. d) Lekcja 4: Zakupy i wymiana, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A (으)ㄴ 것 같다; V + 는 것 같다,N인 것 같다; N보다; A/V았/었으면 좋겠다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Słynne targi koreańskie e) Lekcja 5: Podróże i wyprawy, etc. elementy gramatyczne (konstrukcje A/V(으)ㄹ까요?;A/V(으)ㄹ 거예요; AV(으)니까,N(이)니까; V-고나). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreańskie miejsca noclegowe i pobytowe. f) Lekcja 6: Poczta i przekazy pieniężne, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje N(으)로; N(이)라서; ‘르’불규칙; V(으)면 되다; V(으)ㄴ 것 같다). Elementy fonetyki.Tematyka kulturowa: Koreańska poczta. g) Lekcja 7: Orientacja przestrzenna w koreańskim mieście – szukamy drogi. Elementy gramatyczne (konstrukcje A/V (으)ㄹ 것 같다; V-는지 알다/모르다, N인지 알다/모르다; V(으)려면; V-다가). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Nazwy ulic koreańskich. h) Lekcja 8: Współczucie i wyjaśnienia, emocje, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-V-겠-; N때문에; V-아/어 버리다; A/V(으)ㄹ 때); Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Wyrażanie wdzięczności w Korei. i) Lekcja 9: Rozmowa telefoniczna – udzielanie informacji etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-(으)ㄴ데요; V-는데요; N-인데요; V-는중이다,N중이다; A-(으)ㄴ가요? V-나요? N-인가요? N-밖에). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: kontakty telefoniczne w Korei. 2B zawiera m.in. takie elementy: a) Lekcja 10: Restauracja – zamówienia i rekomendacje, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje N중에서; 반말; V-(으)ㄹ래요; A(으)ㄴ데, V-는데, N-인데2). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Panmal – poziomy koreańskiej honoryfikatywnosci. b) Lekcja 11: Zdrowe życie – wizyty lekarskie, dobre nawyki i sport, etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje ‘ㅅ’ 불규칙; N마다; V-는 게 어때요? V-기로 하다). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreański żeńszeń. c) Lekcja 12: Osobowość i wygląd zewnętrzny. Opis etc. Elementy gramatyczne (konstrukcje A-아/어 보이다; N처럼/같이; A(으)ㄴ 편이다; V-는 편이다; -A-게.) Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreańskie przekąski uliczne. d) Lekcja 13: Moje miejsce zamieszkania – opis, uwarunkowania itp. Elementy gramatyczne (konstrukcje A/V(으)ㄹ지 모르겠다; A/V-기는 하지만; A/V-기 때문에, N (이)기 때문에; V-기(가) + A). Elementy fonetyki. Tematyka kulturowa: Koreański dom w stylu tradycyjnym. |
|
Literatura: |
nowy 한국어 2A + połowa 2b[lekcja 10-13] (교과서), nowy 한국어 2A + połowa 2b [lekcja 10-13] (연습책) + 추가자료 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT KON
ŚR CZ KON
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Stanik | |
Prowadzący grup: | Choonsil Lim, Anna Stanik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.