Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - pisanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJHescrita-WL-66
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - pisanie
Jednostka: Instytut Filologii Romańskiej
Grupy: Filologia, specjalność filologia hiszpańska, studia niestacjonarne wieczorowe I stopnia, semestr 6
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Filologia hiszpańska, studia niestacjonarne wieczorowe

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Zajęcia obejmują język pisany, ze szczególnym naciskiem na stosowanie języka na poziomie akademickim. Kształcenie umiejętności wypowiedzi dotyczy analizy tekstów z różnych źródeł (czasopisma, opracowania literackie, rozprawki, eseje, reportaże) i ma na celu rozbudowanie słownictwa i frazeologii. Zajęcia z języka pisanego poświęcone są głównie kształtowaniu i doskonaleniu umiejętności pisania krótkich tekstów formalnych o tematyce ogólnej oraz tekstów dłuższych o charakterze akademickim.

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Pełny opis:

1. La organización del texto: el guión y el párrafo. La exposición divulgativa y especializada.

2. La organización del discurso expositivo. La exposición en forma deductiva e inductiva.

3. El resumen: Tema, ideas principales, estructura, intención del autor.

4. La exposición y otras secuencias discursivas. La terminología y la definición descriptiva. La exposición en forma argumentativa.

5. Los argumentos y las falacias. El texto expositivo-argumentativo: Textos de lingüística y filología.

6. El ensayo: Estilo y ejemplos.

7. La redacción de un artículo científico.

8. El informe: Elementos y estructura. La redacción de una memoria para una beca.

9. El informe lingüístico. La redacción de un informe sobre la lengua materna

10. El tratamiento de los datos estadísticos en textos humanísticos. Ejemplos de Economía y Lingüística.

11. La crítica literaria y la crítica de cine. La redacción de reseñas.

12. Los géneros literarios: El teatro y la narración. Transformación de diálogos en narración.

13. Modelos de narración literaria. El realismo mágico. Características del realismo mágico.

14. Poesía y periodismo. Los romances populares y la crónica periodística de sucesos.

15. La tesis de licenciatura. Revisión de cuestiones de estilo y retórica.

Literatura:

· Coronado González, M.ª Luisa, et al. (2003). A fondo. Curso de español lengua extranjera. Nivel avanzado. Madrid: SGEL.

· Coronado González, M.ª Luisa, et al. (2004). A fondo. Curso de español lengua extranjera. Nivel Superior. 2ª ed., 2007. Madrid: SGEL.

· Hernández, G. y J. M. Cabrales. 1997/2006. Lengua castellana y literatura. 1º y 2º Bachillerato. Madrid: SGEL.

· Hernández, G. y C. Rellán. 2001. Aprendo a escribir 3. Exponer y argumentar. 2ª ed. Madrid: SGEL.

· Marín, Fernando, et al. (2005). Nuevo Ven 3. Madrid: Edelsa.

Metody i kryteria oceniania:

Regularne uczestnictwo i aktywność na zajęciach.

Terminowe przedstawianie komentarzy do ćwiczeń, tekstów i terminowe oddawanie prac pisemnych (analiza, streszczenie, komentar, itp.) z zakresu bibliografii dyscipliny.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)