Praktyczna nauka języka duńskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJDUN-56 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka duńskiego | ||
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu DLx-DunX |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język duński | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | filologia |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | nabycie umiejętności rozumienia duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B2+ wg ESOKJ nabycie umiejętności tworzenia dłuższych duńskich tekstów pisanych i mówionych na poziomie B2 wg ESOKJ oraz tekstów akademickich na poziomie B2 wg ESOKJ nabycie przez studentów aktywnego zasobu słownictwa języka duńskiego na poziomie B2 wg ESOKJ rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych w języku duńskim na poziomie B2 wg ESOKJ przekazanie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego adekwatnej do poziomu B2+ wg ESOKJ rozwinięcie umiejętności pracy w grupie wraz z umiejętnością przyjmowania w niej różnych ról rozwinięcie wiedzy dotyczącej kultury Danii i życia codziennego w tym kraju rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem zasobów internetowych |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
||
Pełny opis: |
czytanie zawartych w podręcznikach (por. zalecana literatura) tekstów duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia oryginalnych tekstów (mówionych i pisanych) duńskich na poziomie B2+ wg ESOKJ ćwiczenia w zakresie tworzenia dłuższych tekstów duńskich (mówionych i pisanych) na poziomie B2 wg ESOKJ oraz tekstów akademickich na poziomie B2 wg ESOKJ prezentacja, utrwalanie i poszerzanie aktywnego zasobu słownictwa duńskiego do poziomu B2 wg ESOKJ ćwiczenia rozwijające kompetencje komunikacyjne do poziomu B2+ wg ESOKJ prezentacja gramatyki języka duńskiego i ćwiczenia w zakresie jej praktycznej znajomości na poziomie B2 wg ESOKJ ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania podczas niej różnych ról w ramach ćwiczeń komunikacyjnych prezentacja poszerzonych wiadomości dotyczących kultury Danii i życia codziennego w tym kraju na podstawie materiałów zawartych w przerabianych podręcznikach ćwiczenia z zakresu praktycznej znajomości języka duńskiego z wykorzystaniem zasobów internetowych |
||
Literatura: |
Hansen, Erik (2005). Dæmonernes port. København: Reitzels Forlag Reinecker, Lotte & Peter Stray Jørgensen (2005). Den gode opgave. København: Samfundslitteratur Wandahl, Kirsten (2003). Skriv på dansk. København: Alfabeta Øckenholt, Michael (2000). Dansk er ikke så svært. København: Gyldendal Øckenholt, Michael (2000). Dansk er lidt svært. København: Gyldendal Materiały prasowe (prasa, radio, telewizja duńska), m.in. z portalu www.dr.dk |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: rozumie duńskie teksty pisane i mówione na poziomie B2+ wg ESOKJ potrafi poprawnie tworzyć dłuższe teksty pisane i mówione w języku duńskim na poziomie B2 wg ESOKJ oraz teksty akademickie na poziomie B2 wg ESOKJ posiada aktywny zasób słownictwa duńskiego na poziomie B2 wg ESOKJ posiada kompetencje komunikacyjne w języku duńskim na poziomie B2 wg ESOKJ posiada szczegółową wiedzę w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka duńskiego adekwatną do poziomu B2+ wg ESOKJ potrafi korzystać ze słowników i innych pomocy leksykograficznych, a także innych źródeł wiedzy o języku duńskim w zakresie adekwatnym dla swoich kompetencji językowych, tj dla poziomu B2/B2+ wg ESOKJ potrafi pracować w grupie oraz umiejętnie przyjmuje podczas niej różne zadania w zakresie objętym modułem 09-PNJDUN-56 posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą kultury Danii i życia codziennego w tym kraju potrafi samodzielnie pracować i uczyć się z wykorzystaniem zasobów internetowych w zakresie adekwatnym do swoich kompetencji językowych, tj na poziomie B2/B2+ wg ESOKJ |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omówienie prac pisemnych (indywidualnie bądź na forum grupy) P: test leksykalno- gramatyczny Ćwiczenia w zakresie tworzenia tekstów ustnych i pisemnych oraz tekstów akademickich F: omówienie wyników ćwiczeń i napisanych wypracowań Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: omawianie wyników ćwiczeń P: test leksykalny Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne (w tym grupowe i z wykorzystaniem zasobów internetowych) i w zakresie rozumienia ze słuchu F: omawianie wyników ćwiczeń P: test leksykalny, gramatyczny i na rozumienie ze słuchu Ćwiczenia komunikacyjne, gramatyczne, pisemne i w zakresie rozumienia ze słuchu i czytania ze zrozumieniem F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, P: test gramatyczny Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, ćwiczenia językowe w grupach F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, Ćwiczenia jęykowe z wykorzystaniem zasobów internetowych i podręczników F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, Ćwiczenia językowe z użyciem słowników oraz innych źródeł wiedzy o języku duńskim (w tym internetowych) F: dyskusja w grupie, omawianie ćwiczeń, 4. Kryteria oceniania 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Helle Pedersen, Mikołaj Sobkowiak, Andrzej Szubert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Juni Arnfast, Joanna Cymbrykiewicz, Sylwia Schab | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.