Praktyczna nauka języka chińskiego - kompozycja tekstu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJChKT-M-44 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka chińskiego - kompozycja tekstu |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze sinologia, studia stacjonarne uzupełniające magisterskie, semestr 4 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | język chiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Sinologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Podniesienie sprawności w pisaniu tekstów argumentacyjnych. Pogłębienie sprawności w pisemnym argumentowaniu. Pogłębienie wiedzy na temat gramatyki i stylistyki języka chińskiego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu pisania tekstów argumentacyjnych. Student powinien władać językiem chińskim na poziomie B2 i ukończyć kurs PNJCh-kompozycja tekstu na I roku studiów II stopnia. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Dostarczane przez nauczyciela |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład problemowy Praca z tekstem Metoda ćwiczeniowa Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Przygotowanie do zajęć 25 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. 45 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 20 Inne (jakie?) - … SUMA GODZIN 120 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 4 |
Skrócony opis: |
Zajęcia te dedykowane są podniesieniu kompetencji i udoskonalaniu warsztatu pisarskiego w języku chińskim. Są to zajęcia konwersatoryjno-warsztatowe na których nacisk kładziony jest na podniesienie kompetencji stylistycznych, gramatycznych i retorycznych stosowanych w wypowiedziach pisemnych. Student zapoznaje się z zasadami kompozycyjnymi i technikami poprawnego rozwijania i argumentowania wypowiedzi pisemnych. Podczas zajęć omawiane są błędy stylistyczne i gramatyczne w tekstach uczestników. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Wprowadzenie do tekstów argumentacyjnych – struktura. Teksty argumentacyjne: opis wydarzeń i argumentacja. Interpunkcja oraz kolejność wyrazów w zdaniu. Teksty argumentacyjne: porównanie i kontrast w kontekście argumentacji. Ćwiczenia retoryczne: zadawanie pytań, odpowiadanie, porównania. Teksty argumentacyjne: argumentacja na podstawie badań. Ćwiczenia gramatyczne: łączenie fraz. Teksty argumentacyjne: argumentacja na podstawie faktów. Ćwiczenia gramatyczne: łącznie fraz oraz spójniki. Ćwiczenia z zakresu wyrażeń idiomatycznych chengyu. Ćwiczenia z zakresu ortografii i budowy zdań. Teksty argumentacyjne: argumentacja na podstawie teorii. Język pisany a mówiony: przekształcanie zdań. Teksty argumentacyjne: kontrargumentacja. Ćwiczenia retoryczne: analogia i hiperbola. Ćwiczenia frazeologiczne i leksykalne. |
Literatura: |
Li, Zengji. Hanyu gaoji xiezuo jiaocheng. T.2. Beijing Daxue Chubanshe: Beijing. Liu, Chaoying, Qingtao Long (red.). Hanyu kouyu sucheng. Beijing Yuyan Chubanshe: Beijing. Ma, Jianfei, Ziai Zhu (red.). Sucheng qianghua jiaocheng: Beijing Yuyan Chubanshe: Beijing. Xiang Shijie Shuoming Zhongguo. Xin Shijie Chubanshe. Xinhua Yanyu Cidian. Chengyu Zidian. Shangwu Yinshuguan Cishu Yanjiu Zhongxin Bian. |
Efekty uczenia się: |
umiejętność pisania tekstów narracyjnych na tematy społeczne, polityczne, kulturalne, sportowe (powyżej 800 znaków) umiejętność pisemnego wyrażania swoich opinii (powyżej 800 znaków) umiejętność argumentowania (powyżej 800 znaków) umiejętność tworzenia poprawnych stylistycznie i gramatycznie tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Egzamin pisemny Pisanie tekstów w języku chińskim Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra umiejętność pisania tekstów argumentacyjnych, bardzo dobra znajomość struktury tekstów, bardzo dobra umiejętność wykorzystywania zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych w tekstach pisanych, bardzo dobra umiejętność stosowania technik retorycznych, bardzo dobra znajomość różnic między językiem chińskim mówionym i pisanym; dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; dobry (db; 4,0): dobra umiejętność pisania tekstów argumentacyjnych, dobra znajomość struktury tekstów, dobra umiejętność wykorzystywania zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych w tekstach pisanych, dobra umiejętność stosowania technik retorycznych, dobra znajomość różnic między językiem chińskim mówionym i pisanym; dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca umiejętność pisania tekstów argumentacyjnych, zadowalająca znajomość struktury tekstów, zadowalająca umiejętność wykorzystywania zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych w tekstach pisanych, zadowalająca umiejętność stosowania technik retorycznych, zadowalająca znajomość różnic między językiem chińskim mówionym i pisanym; dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca umiejętność pisania tekstów argumentacyjnych, zadowalająca znajomość struktury tekstów, zadowalająca umiejętność wykorzystywania zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych w tekstach pisanych, słaba umiejętność stosowania technik retorycznych, słaba znajomość różnic między językiem chińskim mówionym i pisanym; niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca umiejętność pisania tekstów argumentacyjnych, niezadowalająca znajomość struktury tekstów, niezadowalająca umiejętność wykorzystywania zaawansowanego słownictwa i struktur gramatycznych w tekstach pisanych, brak umiejętności stosowania technik retorycznych, brak znajomości różnic między językiem chińskim mówionym i pisanym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hsiu-Ting Yu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hsiu-Ting Yu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hsiu-Ting Yu | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Martin Woesler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.