Praktyczna nauka języka angielskiego, ge
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJAge-66 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego, ge |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-X-S1-RosAng w sem. letnim Przedmioty dla programu S1-FWSua |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia rosyjska z filologią angielską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Mówienie: 1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym niższym. 2. Rozwijanie umiejętności odnoszących się do różnych form wypowiedzi ustnej. 3. Rozwijanie umiejętności czytania tekstów angielskojęzycznych. Pisanie: 1. Zapoznanie z formą i podstawowymi odmianami struktury rozwinięcia eseju ekspozycyjnego oraz opanowanie umiejętności jego planowania i pisania (ok. 500 słów). 2. Poznanie i przećwiczenie podstawowych umiejętności i etapów procesu tworzenia krótkiego tekstu naukowego w oparciu o źródła (“research paper”) (1,000-1,500 słów). 3. Doskonalenie, w warunkach dłuższej wypowiedzi pisemnej, komunikacyjnych, technicznych, kognitywnych i organizacyjnych podstaw języka pisanego, takich jak styl, rejestr (w tym słownictwo akademickie), interpunkcja, świadomość adresata, cykle konstruowania i poprawy tekstu. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (równoważny z poziomem 2BA na Wydziale Anglistyki). |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | strony www. WA PNJA / WA Moodle (zakładki dla filologii rosyjskiej z filologią angielską) http://wa.amu.edu.pl/pnja/3BA_ruseng http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/course/view.php?id=17 (chronione hasłem) |
Pełny opis: |
Mówienie Słownictwo związane z blokami tematycznymi: Kultura popularna, Zagadnienia etyczne, Zwalczanie przestępczości, Zdrowie i sprawność fizyczna, Środowisko naturalne, Relacje międzyludzkie, Środki masowego przekazu, Polityka, Praca, Komercjalizacja sportu Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Czytanie i analizowanie autentycznych tekstów i artykułów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Ekspozycja na różnorodne anglojęzyczne multimedialne materiały audiowizualne Pisanie Planowanie i sporządzanie konspektu („outline”) eseju ekspozycyjnego. Pisanie pełnego eseju ekspozycyjnego realizującego jeden z zakładanych modeli organizacyjnych / retorycznych (egzemplifikacja, porównanie/kontrast, przyczyny/skutki, opis/analiza procesu, klasyfikacja). Doskonalenie poprawności językowej oraz efektywności komunikacyjnej składni i konstrukcji gramatycznych, stylu/rejestru, interpunkcji, słownictwa akademickiego w zależności do potrzeb / intencji piszącego. Wyszukiwanie, ocena krytyczna, streszczanie i parafrazowanie informacji z dłuższego tekstu źródłowego, także pod kątem załozonej (własnej) tezy. Przygotowanie prostego eseju o charakterze naukowym (“research paper”) długości ok. 1500 słów z dziedziny kultury brytyjskiej lub amerykańskiej, w kolejno weryfikowanych przez nauczyciela etapach. |
Literatura: |
Mówienie: McCarthy, M. and F. O’Dell. 2002. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge University Press. Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson. Wright, J. 1999. Idioms Organiser. LTP. Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco Pisanie: Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English Smalley, R. L. and M. K. Ruetten. 1990. Refining Composition Skills Gehle, Q. (1987) Writing Essays Zemach D.E., Rumisek L.A. 2005. Academic writing: from paragraph to essay Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading Jordan, R. R. 2001. Academic Writing Course Smoke, T. 1999/2002. A Writer’s Workbook (+instructor’s manual) Mlynarczyk, R. and S. B. Harber. 2000/2001. In Our Own Words (+ instructor’s manual) Także: Trimbur, J. 1998. The Call to Write Leki, I. 1989. Academic Writing Reid, Joy M. 1988. The Process Of Composition (+instructor’s manual) Ramage J. D. 1997. The Allyn and Bacon Guide to Writing Gordon, E. R. and L. Q. Troyka. 1987. Workbook for Writers Mc Crea, B. and T. Lopez-Kemmerle. 1985. College Writing McMahan, E. and S. Day. 1980. The Writer’s Rhetoric and Handbook |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Mówienie Prawidłowo posługuje się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie zaawansowanym niższym. Potrafi formułować rozbudowane, przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów ogólnych. Czyta ze zrozumieniem dłuższe teksty i artykuły o tematyce ogólnej. Pisanie Potrafi skonstruować i napisać spójny, logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo kilku-akapitowy esej ekspozycyjny o długości ok. 600 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego (3h), odpowiednio stosując główny model rozwinięcia retorycznego w zależności od postawionego bądź sformułowanego przez siebie tematu (egzemplifikacja, porównanie/kontrast, przyczyny/skutki, opis/analiza procesu, klasyfikacja). Potrafi przy wsparciu nauczyciela zastosować podstawowe umiejętności i czynności związane z przygotowaniem krótkiego eseju naukowego na ogólno-anglistyczny temat w oparciu o źródła (referatu, "research paper") o długości ok. 1000-1,500 słów - od wyboru i zawężenia tematu, poprzez sporządzenie tezy i planu/konspektu, wyszukanie tektów źródłowych i sporządzenie notatek, skontruowanie i napisanie wywodu wspomaganego informacją dobraną (streszczenie, parafraza, ewent. cytat) ze źródeł, po elementarną formalną redakcję według wzorca redakcyjnego (WA Stylesheet). |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - esej i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Studenci odpowiadają na pytania, które zostały im wcześniej przedstawione przez prowadzących zajęcia. Egzamin ustny PNJA na III roku sprawdza następujące sprawności językowe: wymowę (dystynktywne brytyjskie lub amerykańskie cechy), poprawność gramatyczna wypowiedzi ustnej, słownictwo, logiczność i płynność wypowiedzi. Studenci muszą uzyskać co najmniej 60% z każdego komponentu aby pomyślnie zdać egzamin PNJA. Ocena z zajęć tłumaczeniowych stanowi średnią ocen za testy semestralne oraz testy ze słówek z poszczególnych dziedzin (sport, bankowość, turystyka). Brane są również pod uwagę prace domowe oraz praca studenta na zajęciach (uczestnictwo w dyskusji, prezentacje z danej dziedziny), jak również obecność na zajęciach. Skala ocen: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kokorniak | |
Prowadzący grup: | Colin Phillips, Christopher Whyatt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kokorniak, Olha Lehka-Paul | |
Prowadzący grup: | Karolina Baranowska, Marcin Turski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olha Lehka-Paul | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Marcin Turski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Kruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.