Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-PNJA-ILS-66
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Instytut Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

Lingwistyka stosowana z wiodącym językiem niemieckim

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

Cele modułu kształcenia:

C1 Rozwinięcie umiejętności swobodnej wypowiedzi w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe

C2 Rozwinięcie zasobu środków leksykalnych i dyskursywnych umożliwiających precyzyjne wyrażanie swoich opinii w zakresie omawianych zagadnień

C3 Rozwinięcie umiejętności prowadzenia dyskusji akademickiej w języku angielskim

C4 Rozwijanie umiejętności wykorzystania odpowiednich dla danego typu dyskursu strategii komunikacyjnych

C5 Budowanie umiejętności komunikacji w grupie i pracy zespołowej


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie dotyczy

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie B2+/ C1

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Materiały są przekazywane drogą elektroniczną

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda ćwiczeniowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Praca w grupach

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Liczba punktów ECTS: 2

Skrócony opis:

Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego rozwijające sprawności mówienia, czytania, słuchania i pisania.

Pełny opis:

Treści programowe dla przedmiotu:

Przesądy i stereotypy

Blaski i cienie sławy

Religie we współczesnym świecie

Legendy miejskie

Sztuczne języki

Ewolucja języka angielskiego

Wojna i terroryzm

Literatura:

Teksty autentyczne w języku angielskim – prasa, audycje radiowe i telewizyjne.

Capel, A.. & W. Sharp 2005. Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.

Gude, K. & M. Duckworth 2003. Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press.

Jones, L. 2005. New Progress to Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press.

Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Oxford: Heinemann.

Watcyn-Jones, P. 1999. Test Your Vocabulary 5. Oxford: Oxford University Press.

Wellman, G. 1996. The Heinemann English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

potrafi swobodnie wypowiadać się w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe

operuje odpowiednim zestawem środków leksykalnych i dyskursywnych dla wyrażania własnych opinii i komentowania poglądów innych osób

potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie strategie komunikacyjne właściwe danemu typowi dyskursu

potrafi skutecznie uczestniczyć w dyskusji akademickiej

posiada umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny

Kolokwium pisemne

Kolokwium ustne

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0)

dobry plus (+db; 4,5)

dobry (db; 4,0)

dostateczny plus (+dst; 3,5)

dostateczny (dst; 3,0)

niedostateczny (ndst; 2,0)

Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność stosowania odpowiednich środków dyskursywnych w dyskusji.

Ocena podsumowująca:

a) prezentacja przygotowana na podstawie samodzielnie zgromadzonych materiałów - kryteria: umiejętność przedstawienia problemu i umiejscowienia go w teorii i praktyce (stosowne odniesienia), umiejętność oglądu i oceny omawianych zagadnień, poprawność językowa oraz dobór środków leksykalnych i dyskursywnych;

b) dwa testy sprawdzające znajomość słownictwa – kryteria oceny testów śródsemestralnych:

5 – 92-100% punktów – znakomite posługiwanie się językiem, znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.5 – 85-91% punktów – bardzo dobre posługiwanie się językiem, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4.0 – 76-84% punktów – dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3.5 – 68-75% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji

3.0 – 60-67% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację

2.0 – 0%-59% – punktów niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; . Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi.

Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych.

Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami.

Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej)

Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa.

Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru. Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Graham Crawford
Prowadzący grup: Dorota Owczarek, Paula Trzaskawka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Owczarek
Prowadzący grup: Dorota Owczarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Danielak
Prowadzący grup: Andrzej Danielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Danielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)