Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJA-ILS-66 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana z wiodącym językiem niemieckim |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: C1 Rozwinięcie umiejętności swobodnej wypowiedzi w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe C2 Rozwinięcie zasobu środków leksykalnych i dyskursywnych umożliwiających precyzyjne wyrażanie swoich opinii w zakresie omawianych zagadnień C3 Rozwinięcie umiejętności prowadzenia dyskusji akademickiej w języku angielskim C4 Rozwijanie umiejętności wykorzystania odpowiednich dla danego typu dyskursu strategii komunikacyjnych C5 Budowanie umiejętności komunikacji w grupie i pracy zespołowej |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie dotyczy |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Potwierdzona wiedza i umiejętności z praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie B2+/ C1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały są przekazywane drogą elektroniczną |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Liczba punktów ECTS: 2 |
Skrócony opis: |
Zajęcia z praktycznej nauki języka angielskiego rozwijające sprawności mówienia, czytania, słuchania i pisania. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: Przesądy i stereotypy Blaski i cienie sławy Religie we współczesnym świecie Legendy miejskie Sztuczne języki Ewolucja języka angielskiego Wojna i terroryzm |
Literatura: |
Teksty autentyczne w języku angielskim – prasa, audycje radiowe i telewizyjne. Capel, A.. & W. Sharp 2005. Objective Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press. Gude, K. & M. Duckworth 2003. Proficiency Masterclass. Oxford: Oxford University Press. Jones, L. 2005. New Progress to Proficiency. Cambridge: Cambridge University Press. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Oxford: Heinemann. Watcyn-Jones, P. 1999. Test Your Vocabulary 5. Oxford: Oxford University Press. Wellman, G. 1996. The Heinemann English Wordbuilder. Oxford: Heinemann. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: potrafi swobodnie wypowiadać się w języku angielskim na aktualne i/lub kontrowersyjne tematy społeczne i kulturowe operuje odpowiednim zestawem środków leksykalnych i dyskursywnych dla wyrażania własnych opinii i komentowania poglądów innych osób potrafi umiejętnie wykorzystywać odpowiednie strategie komunikacyjne właściwe danemu typowi dyskursu potrafi skutecznie uczestniczyć w dyskusji akademickiej posiada umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność stosowania odpowiednich środków dyskursywnych w dyskusji. Ocena podsumowująca: a) prezentacja przygotowana na podstawie samodzielnie zgromadzonych materiałów - kryteria: umiejętność przedstawienia problemu i umiejscowienia go w teorii i praktyce (stosowne odniesienia), umiejętność oglądu i oceny omawianych zagadnień, poprawność językowa oraz dobór środków leksykalnych i dyskursywnych; b) dwa testy sprawdzające znajomość słownictwa – kryteria oceny testów śródsemestralnych: 5 – 92-100% punktów – znakomite posługiwanie się językiem, znakomite umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – 85-91% punktów – bardzo dobre posługiwanie się językiem, bardzo dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – 76-84% punktów – dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – 68-75% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy nie utrudniające komunikacji 3.0 – 60-67% punktów – zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale zawierające błędy czasami utrudniające komunikację 2.0 – 0%-59% – punktów niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności i kompetencje personalne i społeczne Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadowalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; . Np. brak zgody podmiotu z orzeczeniem, nieprawidłowe użycie czasów, brak przedimków, złe formy czasowników, wymowa utrudniająca zrozumienie wypowiedzi. Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowanie niektórych form użycia czasów gramatycznych ze sporadycznymi błędami( Present Simple, Simple Past), budowanie poprawnych zdań prostych. Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadowalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np., sprawne posługiwanie się czasami gramatycznymi (Present Simple, Present Continuous, Simple Past), budowanie zdań złożonych z drobnymi uchybieniami. Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. opanowane użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect, poprawne formy czasownikowe, użycie przedimka ze sporadycznymi uchybieniami, poprawne używanie zdań prostych i złożonych (np. okolicznikowych czasu oraz poprawne stosowanie mowy zależnej) Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie. Np. poprawne użycie czasów gramatycznych Simple Present , Simple Past, Present Continuous, Past Continuous i Present Perfect i Past Perfect, poprawne konstrukcje zdań podstawowych i złożonych, w tym stosowanie np. inwersji, stosowanie konstrukcji idiomatycznych, bogate słownictwo oraz poprawna wymowa. Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru. Np. opanowanie poprawnego użycia czasów gramatycznych, użycie poprawnych zdań prostych i złożonych, język wypowiedzi idiomatyczny w sferze leksykalne i konstrukcji zdaniowych, poprawne użycie przedimków, bardzo bogate słownictwo zawierające rzadziej używaną leksykę (np. poza użyciem not important stosowanie synonimów trivial, unimportant, insignificant, trifling), poprawne stosowanie inwersji oraz trybu przypuszczającego (Subjunctive Mood), stosowanie czasowników frazowych (phrasal verbs), poprawne użycie mieszanego okresu warunkowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Crawford | |
Prowadzący grup: | Dorota Owczarek, Paula Trzaskawka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Owczarek | |
Prowadzący grup: | Dorota Owczarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Danielak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Danielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.