N Podstawy dydaktyki języków obcych 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PDJO-DL22 | Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | N Podstawy dydaktyki języków obcych 2 | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej | ||
Grupy: |
Filologia, specjalność filologia germańska z filologią rosyjską, studia stacj. I st., semestr 3 Filologia, specjalność filologia germańska, grupa 0, studia stacjonarne I stopnia, semestr 3 Filologia, specjalność filologia germańska, studia stacjonarne I stopnia, semestr 3 |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | język niemiecki | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | Celem wykładu jest przedstawienie kolejnych zagadnień dot. podstawowej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej z elementami dydaktyki języków obcych. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
||
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | podstawowa wiedza z zakresu psychologii i pedagogiki; zaliczenie przedmiotu C1.1 Podstawy dydaktyki języków obcych |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video |
||
Skrócony opis: |
obowiązkowy w specjalności nauczycielskiej |
||
Pełny opis: |
Rodzaje motywacji i sposoby motywowania uczniów Role nauczyciela Nowoczesne środki dydaktyczne i ich potencjał Rozwijanie autonomii ucznia – źródła koncepcji i zakresy rozwijania samodzielności ucznia. Otwarte formy pracy |
||
Literatura: |
Barkowski, H./Funk, H. (Hg.) 2004: Lernerautonomie und Fremdsprachenunterricht. Cornelsen Verlag; Bausch, K.-R., Christ, H., Krumm, H.-J. (Hg.) 2007: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Franke Verlag; Bovet, G./ Huvendick, V. (Hg.) 2008: Leitfaden Schulpraxis (Pädagogik und Psychologie für den Lehrerberuf). Cornelsen Verlag; Bönsch, M. 2006: Allgemeine Didaktik. Ein Handbuch zur Wissenschaft vom Unterricht. Kohlhammer Verlag; Decke-Cornill, H./Küster, L. 2010: Fremdsprachendidaktik. Narr Verlag; Glöckel, H. 2003: Vom Unterricht. Julius Klickhart Verlag; Komorowska, H. 2001: Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna; Zawadzka, E. 2004: Nauczyciele języków obcych w dobie przemian |
||
Efekty uczenia się: |
Student/ka potrafi wskazać na formy motywowania uczniów w procesie dydaktycznym; Ma wiedzę na temat ról nauczyciela, m. in. w kształceniu językowym; Potrafi dobrać nowoczesne środki dydaktyczne do realizacji celów dydaktycznych Tłumaczy zasadność działań dydaktycznych prowadzących do upodmiotowienia ucznia |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne 91-100 % punktów - bardzo dobry (bdb; 5,0): 85-90 % punktów - dobry plus (+db; 4,5): 76-84 % punktów - dobry (db; 4,0): 71-75 % punktów - dostateczny plus (+dst; 3,5): 60-70 % punktów - dostateczny (dst; 3,0): 0-59 % punktów - niedostateczny (ndst; 2,0): |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sebastian Chudak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.