Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-NIE-66 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r3-X-S1-Szw w sem. letnim |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa w języku niemieckim z zakresu wybranych kręgów tematycznych do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ rozwinięcie sprawności rozumienia czytanych tekstów fabularnych, publicystycznych i popularno-naukowych w języku niemieckim do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ przedstawienie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka niemieckiego i podniesienie kompetencji językowej studentów w dziedzinie poprawności gramatycznej do poziomu C1+/C2 wg ESOKJ wypracowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi ustnych w języku niemieckim oraz rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności rozumienia słuchanych oryginalnych nagrań tekstów w języku niemieckim, odpowiadającej poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności związanych z redagowaniem konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ przedstawienie ogólnej wiedzy dotyczącej geografii i nowszej (po 1945r.) historii krajów niemieckiego obszaru językowego przedstawienie szczegółowej wiedzy na temat życia kulturalnego krajów niemieckiego obszaru językowego rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem różnych źródeł rozwinięcie umiejętności pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka niemieckiego do poziomu C1+/C2 ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku niemieckim, odpowiadających poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ. ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie C1+/C2 ESOKJ: formułowanie wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka niemieckiego oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych na poziomie C1+/C2 wg EOSKJ prezentacja najważniejszych informacji dotyczących geografii i powojennej historii krajów niemieckiego obszaru językowego prezentacja najważniejszych zagadnień dotyczących kultury krajów niemieckiego obszaru językowego ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Literatura: |
G. Schade. Einführung in die deutsche Sprache der Wissenschaften. Raab/Seibel. Texte aus den Wissenschaften. P. Hintereder (Red.). Tatsachen über Deutschland H. Müller. Deutsche Geschichte in Schlaglichtern. Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: posiada aktywny zasób słownictwa w języku niemieckim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+/C2 ESOKJ posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka niemieckiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ potrafi wypowiadać się w języku niemieckim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+/C2 wg ESOKJ czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 wg ESOKJ potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku niemieckim na poziomie C1+/C2 zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku niemieckim oraz potrafi ją stosować posiada ogólną wiedzę na temat geografii i nowszej (po 1945r.) historii krajów niemieckiego obszaru językowego posiada szczegółową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego krajów niemieckiego obszaru językowego ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ i rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej potrafi samodzielnie pracować w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ z wykorzystaniem różnych źródeł potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnych projektach i dyskusji w zakresie objętym modułem dla poziomu C1+/C2 wg ESOKJ |
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia z tekstami czytanymi i słuchanymi, pisemne i ustne ćwiczenia gramatyczne i komunikacyjne F. omawianie wyników ćwiczeń P. test końcowy wykład na temat szczegółowych zasad tworzenia i stosowania objętych modułem konstrukcji gramatycznych, pisemne i ustne ćwiczenia wdrażające i utrwalające F. omawianie wyników ćwiczeń P. test końcowy ćwiczenia komunikacyjne, komentarze do tekstów i dyskusja w grupie na temat problematyki zawartej w poznanych (czytanych i słuchanych) tekstach, F. omawianie wyników ćwiczeń, podsumowywanie dyskusji przez prowadzącego P. test końcowy ćwiczenia w grupie w zakresie rozumienia tekstów czytanych F. omawianie wyników ćwiczeń P. test końcowy prezentacja i wspólny odsłuch nagrań tekstów i ćwiczenia w zakresie rozumienia ze słuchu F. omawianie wyników ćwiczeń P. końcowy test na rozumienie tekstu słuchanego wykład na temat zasad redagowania prac pisemnych objętych modułem, praktyczne ćwiczenia w pisaniu prac F. wspólne omawianie poprawionych prac P. końcowa pisemna praca wykład na temat zasad tworzenia i stosowania przewidzianych w module konstrukcji gramatycznych objętych modułem F. rozmowa w grupie, omawianie ćwiczeń gramatycznych z poznanymi strukturami P. test końcowy wykład, prezentacje referatów przez studentów F. dyskusja w grupie P. kolokwium zaliczeniowe wykład, prezentacje referatów przez studentów F. dyskusja w grupie P. kolokwium zaliczeniowe różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, wspólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, wspólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami różne formy ćwiczeń językowych w grupach F. dyskusja w grupie, ws4. Kryteria oceniania: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne pólne omawianie problemów związanych z ćwiczeniami |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marianna Meyer-Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marianna Meyer-Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.