Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-NIE-36 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa w języku niemieckim z zakresu wybranych kręgów tematycznych do poziomu B2+/C1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego rozwinięcie sprawności rozumienia czytanych tekstów fabularnych i publicystycznych w języku niemieckim do poziomu B2+/C1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego przedstawienie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka niemieckiego (składnia) i podniesienie kompetencji językowej studentów w dziedzinie poprawności gramatycznej do poziomu B2+/C1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych w języku niemieckim oraz rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadających poziomowi B2+/C1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego kształtowanie umiejętności rozumienia słuchanych oryginalnych nagrań tekstów w języku niemieckim, odpowiadającej poziomowi B2+/C1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych, odtwórczych i samodzielnych, tekstów pisemnych w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ przekazanie wiedzy o podstawowych wzorach intonacyjnych w języku niemieckim i kształtowanie umiejętności poprawnego głośnego czytania różnych rodzajów tekstów w języku niemieckim rozwinięcie umiejętności systematycznej pracy nad językiem i krytycznej oceny własnych umiejętności językowych rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem różnych źródeł rozwinięcie umiejętności pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Skrócony opis: |
Doskonalenie sprawności językowych umożliwiających swobodną interakcję w dyskusjach, doskonalenie umiejętności prezentowania referatów oraz pisania streszczeń i analizy tekstów. Zajęcia obejmują język mówiony i pisany i składają się z następujących komponentów: gramatyka praktyczna, fonetyka, język pisany, słownictwo i konwersacja. W ramach zajęć z gramatyki omawiana jest składnia |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka niemieckiego do poziomu B2+/C1 ESOKJ ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku niemieckim, odpowiadających poziomowi B2+/C1 wg ESOKJ. ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie B2+/C1 ESOKJ: formułowanie dłuższych wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka niemieckiego (składnia) oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ prezentacja zasad i kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych (odtwórczych i samodzielnych) tekstów pisemnych na poziomie B2+/C1 prezentacja wzorców intonacyjnych i ćwiczenie umiejętności poprawnego głośnego czytania różnych rodzajów tekstów w języku niemieckim ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji |
Literatura: |
H. Kormann, Zur Diskussion gestellt. Mentor Lernhilfe: Keine Angst vor dem Aufsatz. F. Eppert, Bildergeschichten für den Deutschunterricht. Hall/Scheiner. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. R. Schmidt. Weg mit den typischen Fehlern!. Teil 1 Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: posiada aktywny zasób słownictwa w języku niemieckim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi B2+/C1 ESOKJ posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka niemieckiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ potrafi wypowiadać się w języku niemieckim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi B2+/C1 wg ESOKJ czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne i publicystyczne w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ potrafi redagować odtwórcze i samodzielne teksty pisemne w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 zna podstawowe wzorce intonacyjne w języku niemieckim i potrafi je zastosować w praktyce zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku niemieckim w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ i rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej potrafi samodzielnie pracować z wykorzystaniem różnych źródeł w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnych projektach i dyskusji w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaleca się podanie przykładowych zadań (pytań) służących ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a. Formen Sie die unterstrichenen Satzteile um, ohne ihren Sinn zu verändern. b. Lesen Sie den folgenden Text seinem Inhalt entsprechend laut vor. c. Verwandeln Sie die folgenden Nominalisierungen in entsprechende Nebensätze. d. Hören Sie den Text 2 Mal an und korrigieren Sie dann – wenn nötig! -folgende Sätze. Kryteria oceniania: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Jankowiak, Marianna Meyer-Czajka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.