Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-NIE-12 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Katedra Skandynawistyki |
Grupy: |
filologia szwedzka, studia stacjonarne uzupełniające magisterskie, semestr 1 Filologia, specjalność filologia norweska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 1 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | przedstawienie specyfiki poszczególnych rejestrów języka niemieckiego w zakresie biznesu, handlu i marketingu poznanie specjalistycznego słownictwa w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu przekazanie szczegółowej wiedzy na temat typowych konstrukcji językowych w zakresie biznesu, handlu i marketingu kształtowanie sprawności rozumienia czytanych specjalistycznych tekstów w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu kształtowanie sprawności rozumienia słuchanych specjalistycznych tekstów w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu wypracowanie umiejętności formułowania tekstów specjalistycznych (głównie korespondencji) w języku niemieckim w zakresie biznesu, handlu i marketingu kształtowanie umiejętności tłumaczenia na język polski niemieckojęzycznych tekstów specjalistycznych z zakresu biznesu, handlu i marketingu zapoznanie studentów z podstawowymi teoretycznymi zagadnieniami dotyczącymi tłumaczenia tekstów specjalistycznych z zakresu biznesu, handlu i marketingu z języka niemieckiego na język polski rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej, pogłębiania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie objętym modułem 09-NIE - 12 rozwinięcie umiejętności współdziałania i pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról w realizacji wspólnych projektów w zakresie objętym modułem 09-NIE - 12 |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Pełny opis: |
prezentacja specyfiki poszczególnych rejestrów języka niemieckiego, na przykładzie tekstów praca ze tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego specjalistycznego zasobu słownictwa w języku niemieckim analiza różnych rodzajów tekstów specjalistycznych pod względem struktur i konstrukcji gramatycznych, typowych dla omawianych zakresów tematycznych ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych specjalistycznych tekstów w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu ćwiczenie umiejętności pisania tekstów specjalistycznych (głównie korespondencji) w języku niemieckim w zakresie biznesu, handlu i marketingu i wypowiadania się na te tematy ćwiczenie umiejętności tłumaczenia z języka niemieckiego na język polski pisanych specjalistycznych tekstów z zakresu biznesu, handlu i marketingu zapoznanie studentów z podstawowymi teoretycznymi zagadnieniami dotyczącymi tłumaczenia tekstów specjalistycznych z zakresu biznesu, handlu i marketingu ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról w trakcie realizacji wspólnych projektów |
Literatura: |
Unternehmen Deutsch: Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch. Wyd. Lektor 1998. Burda/Dickel/Opinska. Wirtschaftsdeutsch - Spracharbeitsbuch. Wyd. C-H Beck 2007. Moszczeńska/Izbicka-Drosio. Wirtschaftsdeutsch einfach. Wortschatzaufgaben. Wyd. Langenscheidt 2007. T. Tomaszkiewicz (przekład i adaptacja). Terminologia tłumaczenia. Wyd. Naukowe UAM. Poznań 2004. Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www. 6. Informacja o przewidywanej możliwości wykorzystania b-learningu: - wykorzystywanie dostępnych na stronach internetowych Instytutu Goethego e-learningowych materiałów i ćwiczeń z zakresu nauki języka niemieckiego jako języka obcego: www.goethe_institut.de - www.akademie-fuer-fernstudiernde.de/eLearning |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: zna i rozumie specyfikę poszczególnych rejestrów języka niemieckiego w specjalistycznych tekstach z dziedziny biznesu, handlu i marketingu posiada aktywny podstawowy zasób słownictwa fachowego w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu posiada szczegółową wiedzę na temat typowych konstrukcji językowych w języku niemieckim w tekstach dotyczących biznesu, handlu i marketingu i potrafi je poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować czyta i rozumie specjalistyczne teksty w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu rozumie ze słuchu specjalistyczne teksty w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu potrafi formułować teksty specjalistyczne pisemne ( głównie korespondencję) i ustne w języku niemieckim z zakresu biznesu, handlu i marketingu potrafi poprawnie tłumaczyć na język polski niemieckojęzyczne pisemne teksty specjalistyczne z zakresu biznesu, handlu i marketingu zna podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące tłumaczenia tekstów specjalistycznych z zakresu biznesu, handlu i marketingu z języka niemieckiego na język polski ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem 09-NIE–12 i rozumie potrzebę ich ciągłego doskonalenia potrafi samodzielnie pracować nad pogłębianiem swojej wiedzy i doskonaleniem umiejętności w zakresie objętym modułem09-NIE-12 , z wykorzystaniem różnych źródeł potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role w trakcie realizacji wspólnych projektów w zakresie objętym modułem 09-NIE-12 |
Metody i kryteria oceniania: |
F. omawianie wyników ćwiczeń, dyskusje w grupie P. test końcowy F. dyskusja w grupie Zaleca się podanie przykładowych zadań (pytań) służących ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia. a. Formen Sie die unterstrichenen Strukturen im Text um, ohne ihren Sinn zu verändern. b. Übersetzen Sie den folgenden Fachtext ins Polnische. c. Schreiben Sie den Text anders, indem Sie die nominalen Konstruktionen durch verbale Formulierungen ersetzen. d. Hören Sie den Text 2 Mal an und entscheiden Sie dann, ob die folgenden Informationen im Text enthalten sind. 4. Kryteria oceniania: 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.