Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty językowe - język rosyjski specjalistyczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-MJRSp-14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty językowe - język rosyjski specjalistyczny
Jednostka: Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska

specjalność studiów: filologia rosyjska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

- zapoznanie studenta z podstawowymi terminami i definicjami z marketingu, promocji, reklamy, finansów i ekonomii

- doskonalenie umiejętności płynnego posługiwania się językiem rosyjskim: swobodnego wypowiadania się na tematy związane z dziedziną prawa i technologii informatycznych

- poszerzanie wiedzy z zakresu terminologii marketingu, promocji, reklamy, finansów, ekonomii

- rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie rozumienia i analizy tekstów specjalistycznych

- opanowanie materiału leksykalnego w zakresie tematycznym określonym przez program

- rozwijanie sprawności tworzenia tekstu specjalistycznego pisanego z uwzględnieniem odpowiednich środków językowych i terminologii

- doskonalenie umiejętności współdziałania i pracy w grupie

- rozwijanie umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w komunikacji i w sytuacji zawodowej

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

nie

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

znajomość języka rosyjskiego zgodnie z programem nauczania dla I roku studiów II stopnia

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)

Metoda ćwiczeniowa

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Praca w parach

Pełny opis:

Język tekstów reklamowych, marketingowych i promocyjnych

Język tekstów z dziedziny finansów i ekonomii:

rozumienie mówionych i pisanych tekstów specjalistycznych

swobodna wypowiedź na temat omawianego problemu

wyrażenie własnego zdania odnośnie poruszanej problematyki

tworzenie dłuższych wypowiedzi z uwzględnieniem zasobów leksykalnych i środków językowych określonych w programie II roku studiów II stopnia oraz terminologii specjalistycznej

praca z tekstem specjalistycznym: wyszukiwanie informacji, jej analiza, interpretacja i selekcjonowanie

działania na tekście specjalistycznym: przekształcanie tekstu (parafraza, kompresja, transformacja, streszczanie)

pisanie tekstów specjalistycznych z użyciem materiału językowego określonego programem

tłumaczenie tekstów specjalistycznych z języka polskiego na język rosyjski i z języka rosyjskiego na język polski

Literatura:

Obłąkowska-Galanciak I., Jeglińska B., Język rosyjski w turystyce, Olsztyn 2002

Chwatow S., Hajczuk R., Русский язык в бизнесе, Warszawa 2000r

Kuca Z., Język rosyjski w biznesie, Warszawa 2007r

Walczak-Sroczyńska B., Język rosyjski – podręcznik dla studentów hotelarstwa, agroturystyki i organizacji ruchu turystycznego, Warszawa 2001r.

Skiba R., Szczepaniak M., Деловая речь, Warszawa 2001.

Kapusta P., Polsko-rosyjski słownik biznesu Media Reklama Marketing Zarządzanie, Warszawa 2014.

Kapusta P., Polsko-angielsko-rosyjski słownik marketingu reklamy zarządzania, Warszawa 2015.

Stefańska E., W świecie biznesu język rosyjski dla biznesmenów, Warszawa 2016.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka:

zna na poziomie rozszerzonym kluczowe zagadnienia i terminologię z zakresu języków specjalistycznych

rozumie specjalistyczny tekst pisany oraz potrafi dokonać jego oceny krytycznej

potrafi swobodnie wypowiadać się oraz tworzyć teksty związane z dziedziną prawa i technologii informatycznych

potrafi poprawnie dokonywać tłumaczenia z języka rosyjskiego na polski i z polskiego na rosyjski tekstów i wypowiedzi z uwzględnieniem terminologii specjalistycznej

swobodnie uczestniczy w dyskusjach zachowując odpowiedni styl wypowiedzi, wyraża własne zdanie i argumentuje je

dba o ustawiczne i samodzielne poszerzanie wiedzy niezbędnej do posługiwania się językiem specjalistycznym i tłumaczenia tekstów specjalistycznych w praktyce zawodowej

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowe kryteria:

- obecność na zajęciach,

- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,

- pozytywne oceny z testów i kolokwiów (student ma prawo do poprawy ocen z testów),

- w przypadku nieobecności zaliczenie (w formie wskazanej przez prowadzącego) na konsultacjach materiału wprowadzonego na zajęciach

SKALA OCEN:

• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;

• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;

• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;

• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;

• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;

• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksander Gazarian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksander Gazarian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)