Język obcy zachodnioeuropejski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-LJZA-ZL-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy zachodnioeuropejski |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalność studiów: filologia rosyjska (studia niestacjonarne) |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | - rozwijanie czterech podstawowych sprawności językowych – mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie na poziomie B1 zgodnie z ESOKJ - ugruntowanie i rozwijanie wiedzy z zakresu gramatyki j. angielskiego w teorii i w praktyce - opanowanie zakresu słownictwa, zwrotów i struktur języka angielskiego adekwatnie do poziomu biegłości językowej, a także wiedzy interkulturowej niezbędnej w nawiązaniu i podtrzymaniu komunikacji z użytkownikami języka docelowego - zaznajomienie z fundamentalnymi wartościami kultury krajów anglojęzycznych - kształtowanie świadomości ustawicznego doskonalenia umiejętności językowych - nabycie umiejętności sprawnego posługiwania się pomocami dydaktycznymi oraz technologiami informacyjnymi |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość j. angielskiego na poziomie B1/B1+ według ESOKJ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacje są przesyłane studentom przez system USOS oraz w plikach na MS TEAMS. Podręczniki oraz słowniki są dostępne w bibliotece Studium Językowego UAM. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Tłumaczenie tekstów, analiza prac pisemnych |
Skrócony opis: | |
Pełny opis: |
Zasady wymowy, artykulacji głosek, intonacji oraz pisowni w języku angielskim. Czasy gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych czynności osadzonych w czasie (Present Simple and Present Continuous, Past Simple and Past Continuous, Present Perfect and Present Perfect Continuous, formy wyrażania przyszłości, inne struktury potrzebne do wyrażania różnorodnych treści i opinii. Strategie efektywnego czytania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi – domyślanie się znaczenia nieznanych słów. Strategie efektywnego czytania w celu wychwycenia niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów, tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą. Strategie komunikacyjne np. negocjowanie znaczenia, prośba o powtórzenie, opisywanie sytuacji nieznajomości słów, itp. Wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np.wyrażanie zgody, pytanie o pozwolenie. Strategie efektywnego słuchania w celu zrozumienia całości wypowiedzi oraz wychwytywania istotnych szczegółów, tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą. Zagadnienia dotyczące aspektów kulturowych oraz obyczajowych krajów anglojęzycznych. Słownictwo dotyczące życia codziennego (jedzenie, podróże, zainteresowania, relacje, edukacja, zakupy, pieniądze, technologia, słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem studenta (dom, rodzina, studia, praca, a także słownictwo pozwalające rozmawiać na tematy bardziej ogólne, w tym społeczne, polityczne, związane z kulturą). |
Literatura: |
Latham-Koenig,C., Oxenden.C & Lamberrt, J. 2019 English File Intermediate – fourth edition, Student’s Book. Oxford University Press (OUP) Latham_Koenig, C., Oxenden.C & Lambert, J. 2019. English file intermediate – fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP) |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka: Zna zasady wymowy i pisowni w języku angielskim i potrafi je poprawnie zastosować. Rozumie i potrafi samodzielnie sformułować wypowiedzi ustne i pisemne z zastosowaniem poznanego słownictwa i struktur. Rozumie i potrafi stosować zwroty potoczne i język formalny. Potrafi wyrażać opinie i rozmawiać na tematy związane z życiem codziennym, opisywać własne reakcje i wrażenia, mówić o planach dotyczących przyszłości, a także rozmawiać na tematy ogólne, w tym społeczne, polityczne, związane z kulturą, edukacją. Prezentuje i argumentuje swoje stanowisko, komentuje stanowisko innych, umie pracować w zespole, dokonuje modyfikacji wypowiedzi zgodnie z otrzymanymi wskazówkami. Zna reguły gramatyczne objęte programem i potrafi je zastosować. Wyraża się w formie ustnej i pisemnej z dużą poprawnością. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty na tematy znane lub związane z zainteresowaniami, analizuje ich treść i wybiera niezbędne informacje, potrafi wyrażać o nich swoje sądy i opinie. Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych i zna metody samokształcenia się w zakresie języka angielskiego. Samodzielnie korzysta z różnych źródeł informacji w celu rozbudowania swojej wiedzy ogólnoakademickiej. Posiada podstawową wiedzę na temat wartości i kultury krajów anglojęzycznych Sprawnie posługuje się technologiami informacyjnymi oraz pomocami dydaktycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształtujące: bieżąca ocena zadań ustnych i pisemnych wykonywanych na zajęciach oraz w domu Metody podsumowujące: końcowa ocena znajomości materiału na podstawie testu pisemnego przeprowadzonego po uzyskaniu zaliczeń z wszystkich testów cząstkowych, pisemnych i ustnych. Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych: 1. Ujęcie i realizacja tematu 25% 2. Bogactwo słownictwa 25% 3. Poprawność gramatyczno-leksykalna 25% 4. Wymowa/Interakcja 25% Ocena wypowiedzi ustnych: Bardzo dobry (5,0) - całościowe i dogłębne omówienie tematu - logiczna i spójna wypowiedź - bardzo duża płynność językowa, potoczystość - niemal całkowity brak błędów językowych gramatycznych i innych - bardzo duża poprawność w zakresie fonetyki i intonacji - swobodne posługiwanie się złożonymi gramatycznie i stylistycznie strukturami językowymi Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte w stopniu pełnym. Dobry plus (4,5) - ciekawe i wyczerpujące omówienie zagadnienia - zróżnicowane słownictwo - ładna wymowa i prawidłowa intonacja - złożone struktury gramatyczne - spójna i logiczna wypowiedź - sporadyczne błędy gramatyczne lub leksykalne Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z bardzo drobnymi niedociągnięciami Dobry (4,0) - temat omówiony jest wyczerpująco i w pełni odpowiada treści polecenia - mało istotne błędy językowe (fonetyczne, gramatyczne i stylistyczne) - dobra interakcja - trafny dobór słownictwa - wypowiedź jest dość spójna i logiczna z pewnymi niedociągnięciami - liczne próby wykorzystania w wypowiedzi ustnej złożonych struktur gramatycznych, w większości udane Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z nielicznymi brakami Dostateczny plus (3,5) - wypowiedź studenta jest mało rozbudowana, temat omówiony pobieżnie, z pominięciem pewnych ważnych aspektów - błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne w niewielkim stopniu zakłócają komunikację językową - struktura wypowiedzi jest w miarę spójna i logiczna, ale z pewnymi niedociągnięciami Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały osiągnięte z pewnymi błędami i przy częściowym braku spójności w zakresie organizacji wypowiedzi Dostateczny (3,0) - student podejmuje próby sformułowania dłuższej wypowiedzi ustnej, ale popełnia liczne błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne - nie potrafi w sposób spójny sformułować wypowiedzi - użyte słownictwo jest ubogie - długie przerwy w komunikacji Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym) zostały częściowo osiągnięte Niedostateczny (2,0) - brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia - niespełnienie kryteriów dla oceny dostatecznej Kryteria oceniania testów pisemnych: 91% - 100 % bardzo dobry (5,0) 86% - 90% dobry plus (4,5) 76% - 85% dobry (4) 70% - 75% dostateczny plus (3,5) 60% - 69% dostateczny (3) Poniżej 60% niedostateczny (2,0) Dodatkowe wymogi: Obecności: Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dozwolona jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona w semestrze. Brak zaliczenia przy absencji wyższej niż 30% zajęć. Testy i poprawa testów: Student ma prawo do dwóch poprawek każdego z testów. Student posiadający certyfikat na poziomie B2 może być zwolniony z zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.