Język obcy zachodnioeuropejski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-LJZ-34 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy zachodnioeuropejski |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
filologia ukraińska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 4 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla etapu r2-X-S1-RosUkr w sem. letnim Przedmioty dla programu S1-FWSr Przedmioty dla programu S1-FWSrB |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalności studiów: - filologia białoruska - filologia rosyjska - filologia ukraińska - filologia rosyjska z filologią ukraińską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | rozwijanie czterech podstawowych kompetencji językowych (mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie) na poziomie B1-B2 zaznajomienie ze słownictwem na poziomie B1-B2 ćwiczenie form gramatycznych na poziomie B1-B2 |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | znajomość języka angielskiego na poziomie B1-B2 |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
Słownictwo: życie codzienne, prywatne i w pracy/na uczelni/w szkole, zainteresowania, hobby, sport, informacje o sobie, wygląd i cechy charakteru, ubrania, części ciała, przyroda, ochrona środowiska, ekologia, kultura, zwyczaje, bieżące wydarzenia w kraju i na świecie, życie w mieście i na wsi, rodzaje gospodarstw domowych, wyposażenie, zdrowie, odżywianie się, diety, choroby, ich przyczyny i objawy, leczenie, sławni ludzie, sławne miejsca ich historia i wygląd, przestępstwa, zapobieganie, skutki, kary, problemy społeczne – bezrobocie, bezdomność, uzależnienia, podróżowanie, środki transportu, załatwianie spraw w urzędach, banku, hotelu, phrasal verbs, kolokacje, słowotwórstwo Gramatyka: wszystkie czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe, wszystkie rodzaje zdań, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, przedimki, przyimki, określniki, zaimki, czasowniki modalne, mowa zależna, strona bierna, okresy warunkowe, życzenia, question tags, przedrostki, przyrostki, zdania wyrażające, cel-skutek słowotwórstwo, transformacje zdań Pisanie: listy formalne i nieformalne, opisy, wyrażanie opinii |
Literatura: |
W zależności od poziomu grupy. Podręcznik na poziomie B2 Artykuły z czasopism, gazet i internetu na zadane tematy. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /ka: Słuchanie: student rozumie dobrze treść krótkich audycji radiowych, telewizyjnych; bardzo dobrze wszelkie wypowiedzi wykładowcy i innych studentów w grupie; na podstawie odsłuchanych nagrań potrafi wykonać testy (np. wielorakiego wyboru, kończenie zdań, przypisywanie zdań konkretnym rozmówcom), potrafi robić notatki z odsłuchu Czytanie: student rozumie czytane artykuły na tematy codzienne, dot. wydarzeń politycznych i kulturalnych, literaturę współczesną Mówienie: student potrafi jasno formułować swoje stanowisko na różne tematy (codzienne, polityczne, kulturalne), omówić swoje zainteresowania, brać udział w dyskusjach; student potrafi odpowiednio zareagować w różnych sytuacjach, np. pozytywnie, negatywnie, zasugerować coś, odmówić, zaaprobować, wyrazić skargę, zarekomendować, przeprosić, współczuć, podziękować, poprosić o opinię, pogratulować, mówić o swoich uczuciach, przyjmować i odrzucać propozycje, dawać rady, pocieszać Pisanie: student potrafi napisać list formalny i nieformalny, krótką historyjkę, esej wyrażający własną opinię |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowe kryteria: - uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Możliwe 2 nieobecności w semestrze, pozostałe muszą zostać zaliczone. Jeśli student opuści 50% lub więcej zajęć w semestrze nie jest klasyfikowany. - testy zaliczone muszą mieć co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. - zaangażowanie studenta w przygotowanie materiałów i ich terminowe dostarczanie, udział w dyskusjach. - dopuszcza się jednokrotną poprawę danego testu w ciągu 2 tygodni od otrzymania informacji o ocenie lub 2 tygodni od nieobecności na zajęciach, na których test pisała grupa, a student był nieobecny. Jeśli nieobecność nie została usprawiedliwiona (również w ciągu 2 tygodni), wówczas student otrzymuje ocenę niedostateczną i przysługuje mu 1-krotna poprawa. Suma ocen z testów w semestrze musi wynieść co najmniej 60%, jeśli jest niższa, student przystępuje do zaliczenia całego semestru. Zwolnienia z uczestnictwa w zajęciach: A) Student posiada jeden z niżej wymienionych certyfikatów: CAE, CPE (FCE nie zwalnia z lektoratu!!!) TOEFL (poziom C1=110pkt.) TOEIC (880pkt.) TOLES (HIGHER i ADVANCED) ILEC LCCI (poziom 3 i 4, czyli Advanced i Proficiency) BEC HIGHER TELC (poziom C1 i C2) IELTS (6,5-7,0 pkt.) PEARSON LONGMAN (poziom 4 i 5) B) zdanie międzynarodowej matury C) posiadanie zaliczenia z innego kierunku lub/i uczelni na poziomie B2 (musi być taki wpis w indeksie) Student, nawet jeśli zwolniony z uczęszczania na zajęcia, musi przystąpić do egzaminu jeśli taki jest przewidziany w programie studiów, na poziomie B2, jeśli takiego wcześniej nie zdawał. ------------- Skala ocen / Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): - testy pisemne oraz ustne z oceną bardzo dobrą - spójne i logiczne omawianie tematów - bardzo duża płynność językowa - użycie zróżnicowanego słownictwa związanego z wybranym tematem - niemal całkowity brak błędów językowych gramatycznych i innych - bardzo duża poprawność w zakresie fonetyki i intonacji - swobodne posługiwanie się złożonymi gramatycznie i stylistycznie strukturami językowymi - pełne przygotowanie do zajęć, terminowe przygotowanie prac pisemnych Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym i pisemnym) zostały osiągnięte w stopniu pełnym. dobry plus (+db; 4,5): - testy pisemne oraz ustne z oceną dobrą plus - zróżnicowane słownictwo - poprawna wymowa i prawidłowa intonacja - stosowanie złożonych struktur gramatycznych - spójne i logiczne wypowiedzi - sporadyczne błędy gramatyczne lub leksykalne - pełne przygotowanie do zajęć, terminowe przygotowanie prac pisemnych Zakładane efekty uczenia się (w zakresie ustnym i pisemnym) zostały osiągnięte z bardzo drobnymi niedociągnięciami. dobry (db; 4,0): - testy pisemne oraz wypowiedzi ustne z oceną dobrą - mało istotne błędy językowe (fonetyczne, gramatyczne i stylistyczne) - dobra interakcja - trafny dobór słownictwa, nieliczne braki w zasobie słownictwa z danego tematu - wypowiedzi są logiczne z pewnymi niedociągnięciami - próby wykorzystania w wypowiedzi pisemnej i ustnej złożonych struktur gramatycznych, w większości udane - dobre przygotowanie do zajęć, terminowe przygotowanie prac pisemnych Zakładane efekty uczenia się (w zakresie pisemnym i ustnym) zostały osiągnięte z nielicznymi brakami. dostateczny plus (+dst; 3,5): - testy pisemne oraz wypowiedzi ustne z oceną dostateczną plus - wypowiedzi studenta są mniej rozbudowane, tematy omawiane pobieżnie, z pominięciem pewnych ważnych aspektów - błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne niezakłócające komunikacji językowej - braki w zakresie słownictwa z danego tematu, które nie wpływają jednak na rozumienie całej wypowiedzi - struktura wypowiedzi jest w miarę spójna i logiczna, ale z pewnymi niedociągnięciami - proste struktury gramatyczne; problemy z zastosowanie bardziej złożonych form gramatycznych Zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte z pewnymi błędami i przy częściowym braku spójności w zakresie organizacji wypowiedzi pisemnej i ustnej. dostateczny (dst; 3,0): - testy pisemne oraz wypowiedzi ustne z oceną dostateczną - wypowiedzi studenta są mało rozbudowane, tematy omawiane pobieżnie, z pominięciem pewnych ważnych aspektów - student podejmuje próby sformułowania dłuższej wypowiedzi ustnej, ale popełnia liczne błędy gramatyczne, stylistyczne i fonetyczne - wypowiedź jest niespójna, zauważalne momenty ciszy - w wypowiedziach pisemnych liczne błędy gramatyczne, stylistyczne, stosowanie bardzo podstawowych struktur - braki w zakresie słownictwa z danego tematu, które wpływają na rozumienie całej wypowiedzi pisemnej i ustnej Zakładane efekty uczenia się zostały częściowo osiągnięte. niedostateczny (ndst; 2,0): - niespełnienie kryteriów dla oceny dostatecznej - brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów uczenia się Skala ocen Poniżej 60% - niedostateczny (2,0) 60% - 69% dostateczny (3,0) 70% -75% dostateczny plus (3,5) 76%-85% dobry (4,0) 86%-90% dobry plus (4,5) 91%-100% bardzo dobry (5,0) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT LEK
ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mateusz Jaworski, Leonor Sagermann Bustinza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mateusz Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.