Lektorat II - drugi język nowożytny: kataloński
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-L2K-3LH-24 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat II - drugi język nowożytny: kataloński | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Romańskiej | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu DLx-FilH |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język kataloński | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Kierunek studiów: | Filologia hiszpańska |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | 1. zapoznanie studenta/ki z językiem –na poziomie ALTE A1, czyli Breakthrough level)– i kulturą katalońską 2. przekazanie podstawowych informacji i refleksji na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych 3. rozumienie zdań i wyrazów używanych w życiu codziennym, związanych z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, rodziny, zakupów, lokalnej geografii, zawodów, itp. 4. porozumienie się w zwykłych sytuacjach, które wymagają bezpośredniej i prostej wymian informacji dotyczącej kwestii rodzinnych i codziennych 5. wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się regularnymi i nieregularnymi czasownikami w czasach teraźniejszych 6. przedstawienie się i przedstawienie komuś znaną sobie osobę 7. reagowanie krótkimi zdaniami dowodzącymi zrozumienia drugiej osoby 8. opisanie w prosty sposób określonych aspektów własnych doświadczeń życiowych, kwestii dotyczących bezpośredniego otoczenia oraz spraw związanych z podstawowymi potrzebami 9. określenie granic obszaru, na którym mówi się w języku katalońskim 10. rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie 11. kształtowanie świadomości o wielokulturowości Półwyspu Iberyjskiego, Europy i świata, a także otwartości na kultury obcojęzyczne |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
||
Skrócony opis: |
Nauczanie Języka Katalońskiego na poziomie ALTE A1 |
||
Pełny opis: |
1. Informacje i refleksje na temat tradycji, imprez lokalnych i narodowych oraz zwyczajów mieszkańców Krain Katalońskich, dostosowane do konkretnych potrzeb i zainteresowań studentów polskojęzycznych 2. Język używany w życiu codziennym, związany z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, rodziny, zakupów, lokalnej geografii, zawodów, itp. 3. Odmiany regularnych i nieregularnych czasowników w czasach teraźniejszych 4. Sformułowania przedstawienia się i przedstawienia komuś znaną sobie osobę 5. Granicy obszaru, na którym mówi się w języku katalońskim |
||
Literatura: |
ABELLÓ, Xavier & Judith RODRÍGUEZ (2006). Llengua Catalana. Bàsic 1. Barcelona: Barcanova. ― (2006). Llengua Catalana. Bàsic 2. Barcelona: Barcanova. AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL <http://www.parla.cat>. BADIA, Dolors (2000). Llengua catalana: Nivell Llindar, 1. Vic: Edicions de l’Àlber. ― (2000). Llengua catalana: Nivell Llindar, 2. Vic: Edicions de l’Àlber. BASTONS, Núria, Cristina BERNADÓ & Llorenç COMAJOAN (2011). Gramàtica pràctica del català. Barcelona: Teide. BASTONS, Núria & alii (2005). Veus 1. Curs de català: Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat. CLUA, Maria Jesús & alii (2004). Curs de llengua catalana. Nivell bàsic 1. Barcelona: Castellnou. ― (2004). Curs de llengua catalana. Nivell bàsic 2. Barcelona: Castellnou. ESTEBAN, Jordi & Jordi TIÓ (1999). Llengua Catalana 1: Nivell de Suficiència. Vic: Edicions de l’Àlber. ROIG, Núria, Marta PADRÓS & Marta CAMPS (2006). Passos 1. Nivell bàsic. Barcelona: Octaedro. XURIGUERA, J. Baptista (1998). Els verbs catalans conjugats. Barcelona: Claret. |
||
Efekty uczenia się: |
1. formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie ALTE A1, czyli Breakthrough level) 2. wymienia i identyfikuje ważne imprezy lokalne i narodowe oraz zwyczaje mieszkańców Krain Katalońskich 3. formułuje i rozpoznaje zdania i wyrazy używane w życiu codziennym, związane z podstawowymi potrzebami, np. proste informacje dotyczące własnej osoby, rodziny, zakupów, lokalnej geografii, zawodów, itp. 4. odmienia regularne i nieregularne czasowniki w czasach teraźniejszych 5. formułuje i rozpoznaje sformułowania dotyczące przedstawienia się i przedstawienia komuś znaną sobie osobę 6. wskazuje granicy obszaru, na którym mówi się w języku katalońskim |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Formy oceny: - Test pisemny (60%) - Praca domowa (20%) - Dyskusja podczas ćwiczeń (20%) Obecność: - Obowiązkowa - Możliwe 2 nieobecności bez usprawiedliwienia - Każda nieobecność nieusprawiedliwiona oznaczać będzie dodatkową pracę domową |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alfons Gregori i Gomis, Roger Miret Minard | |
Prowadzący grup: | Roger Miret Minard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Roger Miret Minard | |
Prowadzący grup: | Roger Miret Minard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wegner | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wegner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wegner | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.