Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK1A-2M-12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
filologia włoska, studia stacjonarne magisterskie, semestr 2 Filologia, specjalność filologia hiszpańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2 Filologia, specjalność filologia romańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia romańska, włoska, rumuńska, hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | • Doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu B2 • Rozwinięcie umiejętności doskonalenia biegłości w języku obcym i samodzielnego pogłębiania wiedzy o języku • Doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego – wiedza systemowa o języku: fonologia (akcent wyrazowy, wybrane samogłoski, ubezdźwięcznianie), składnia (rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe (część 2), imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne), morfologia (słowotwórstwo), leksyka (słownictwo z wyznaczonego zakresu tematycznego, idiomy, wyrazy dźwiękonaśladowcze) • Rozwinięcie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (rejestr: edukacja, źródła informacji, postęp, humor angielskiego obszaru językowego; styl formalny i kolokwialny) • Rozwinięcie kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych w dyskusji i w wypowiedzi pisemnej, właściwe dobieranie form językowych do sytuacji, odczytywanie intencji, humoru i ironii, osiąganie spójności wypowiedzi) • Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w prywatnej (doskonalenie własnych umiejętności, komunikacja z rówieśnikami), publicznej (Internet, wiarygodność źródeł informacji), edukacyjnej (dwujęzyczność, zdobywanie wiedzy o charakterze interkulturowym) i zawodowej (prezentacja dydaktyczna, akademicki styl pisania – esej, streszczenie) sferze życia w anglojęzycznym środowisku językowym • Poszerzanie wiedzy o kulturze krajów angielskiego obszaru językowego • Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim – korzystanie z publikacji internetowych oraz zamieszczanie samodzielnie przygotowanych multimedialnych materiałów (blog) • Optymalizowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie – współpraca nad większym projektem, negocjowanie i przekazywanie własnych ocen na temat pracy innych osób |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1+. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Zadana komunikacyjne (np. information gap), |
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego na poziomie B2. |
Pełny opis: |
Treści programowe dla przedmiotu: Zakres tematyczny zajęć: kobiety w społeczeństwie, język a płeć, atrakcje turystyczne USA i UK, dzieciństwo, dziecko w świecie dorosłych, teorie naukowe i pseudonaukowe, edukacja artystyczna, „small talk” w języku angielskim. Adaptacje filmowe wybranych dzieł literatury anglojęzycznej Omówienie wybranych utworów literatury angielskiej i amerykańskiej, Instytucje władzy – system prezydencki w USA vs. monarchia parlamentarna w UK. Słownictwo z zakresu tematycznego, reguły dotyczące zapisu liczb w j. angielskim, porównania (similes) Praca z tekstami pisanymi i z materiałami multimedialnymi o wyżej określonej tematyce Gramatyka: rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe, imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne Formy pisemne: esej (problem solution) zgodnie ze standardami języka akademickiego i CV Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy łączonej Zadania dodatkowe: Podkast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami) Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu (cały semestr) Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych |
Literatura: |
‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy, Felicity O'Dell. OUP 2007. ‒ Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Richard Side, Guy Wellman. Longman 1999. ‒ Oxford English Grammar Course: Advanced. Michael Swan and Catherine Walter. OUP 2011. ‒ Oxford Word Skills. Advanced. Ruth Gairns, Stuart Redman. OUP 2014. ‒ Improve your Skills: Listening & Speaking for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014 ‒ Improve your Skills: Reading for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014 ‒ Global Advanced. Lindsay Clandfield and Amanda Jeffries. Macmillan 2011. ‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy and Felicity O'Dell. OUP 2007. ‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu) ‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne) |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: prowadzi rozmowy oraz uczestniczy w dyskusjach o tematyce społecznej i rodzinnej, odnosi się do bieżących wydarzeń uczestniczy w rozmowach nieformalnych z zachowaniem zasad uprzejmości obowiązujących w krajach angielskiego obszaru językowego prawidłowo formułuje wypowiedzi ustne i pisemne zawierające liczby i dane statystyczne konfrontuje i wymienia z partnerem informacje zaczerpnięte z różnych źródeł (literatura piękna, film) pisze esej, CV, notatki na podstawie źródeł tekstowych i nagrań, post na blogu czyta zaawansowane pod względem słownictwa i struktur gramatycznych teksty oraz opracowuje efekty własnych dociekań potrafi słuchać ze zrozumieniem autentycznych materiałów audio i zapoznawać się z materiałem filmowym, pozyskiwać z nich informacje, dokonywać ich krytycznej oceny płynnie prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł (lektura, Internet, dyskusje) stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne oraz naturalny rytm wypowiedzi zna wybrane aspekty kultury angielskiego obszaru językowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: Test Esej Ustne zaliczenie podkastu Ocena ciągła Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.