Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-JK1A-2M-12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: filologia włoska, studia stacjonarne magisterskie, semestr 2
Filologia, specjalność filologia hiszpańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2
Filologia, specjalność filologia romańska, studia stacjonarne II stopnia, semestr 2
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia romańska, włoska, rumuńska, hiszpańska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

• Doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu B2

• Rozwinięcie umiejętności doskonalenia biegłości w języku obcym i samodzielnego pogłębiania wiedzy o języku

• Doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego – wiedza systemowa o języku: fonologia (akcent wyrazowy, wybrane samogłoski, ubezdźwięcznianie), składnia (rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe (część 2), imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne), morfologia (słowotwórstwo), leksyka (słownictwo z wyznaczonego zakresu tematycznego, idiomy, wyrazy dźwiękonaśladowcze)

• Rozwinięcie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (rejestr: edukacja, źródła informacji, postęp, humor angielskiego obszaru językowego; styl formalny i kolokwialny)

• Rozwinięcie kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych w dyskusji i w wypowiedzi pisemnej, właściwe dobieranie form językowych do sytuacji, odczytywanie intencji, humoru i ironii, osiąganie spójności wypowiedzi)

• Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w prywatnej (doskonalenie własnych umiejętności, komunikacja z rówieśnikami), publicznej (Internet, wiarygodność źródeł informacji), edukacyjnej (dwujęzyczność, zdobywanie wiedzy o charakterze interkulturowym) i zawodowej (prezentacja dydaktyczna, akademicki styl pisania – esej, streszczenie) sferze życia w anglojęzycznym środowisku językowym

• Poszerzanie wiedzy o kulturze krajów angielskiego obszaru językowego

• Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim – korzystanie z publikacji internetowych oraz zamieszczanie samodzielnie przygotowanych multimedialnych materiałów (blog)

• Optymalizowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie – współpraca nad większym projektem, negocjowanie i przekazywanie własnych ocen na temat pracy innych osób


Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

Poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B1+.

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja

Praca z tekstem

Gra dydaktyczna/symulacyjna

Metoda ćwiczeniowa

Metoda projektu

Pokaz i obserwacja

Demonstracje dźwiękowe i/lub video

Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)

Praca w grupach

Zadana komunikacyjne (np. information gap),


Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego na poziomie B2.

Pełny opis:

Treści programowe dla przedmiotu:

Zakres tematyczny zajęć: kobiety w społeczeństwie, język a płeć, atrakcje turystyczne USA i UK, dzieciństwo, dziecko w świecie dorosłych, teorie naukowe i pseudonaukowe, edukacja artystyczna, „small talk” w języku angielskim.

Adaptacje filmowe wybranych dzieł literatury anglojęzycznej

Omówienie wybranych utworów literatury angielskiej i amerykańskiej,

Instytucje władzy – system prezydencki w USA vs. monarchia parlamentarna w UK.

Słownictwo z zakresu tematycznego, reguły dotyczące zapisu liczb w j. angielskim, porównania (similes)

Praca z tekstami pisanymi i z materiałami multimedialnymi o wyżej określonej tematyce

Gramatyka: rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe, imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne

Formy pisemne: esej (problem solution) zgodnie ze standardami języka akademickiego i CV

Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy łączonej

Zadania dodatkowe: Podkast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami)

Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu

(cały semestr)

Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych

Literatura:

‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy, Felicity O'Dell. OUP 2007.

‒ Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Richard Side, Guy Wellman. Longman 1999.

‒ Oxford English Grammar Course: Advanced. Michael Swan and Catherine Walter. OUP 2011.

‒ Oxford Word Skills. Advanced. Ruth Gairns, Stuart Redman. OUP 2014.

‒ Improve your Skills: Listening & Speaking for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014

‒ Improve your Skills: Reading for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014

‒ Global Advanced. Lindsay Clandfield and Amanda Jeffries. Macmillan 2011.

‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy and Felicity O'Dell. OUP 2007.

‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)

‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:

prowadzi rozmowy oraz uczestniczy w dyskusjach o tematyce społecznej i rodzinnej, odnosi się do bieżących wydarzeń

uczestniczy w rozmowach nieformalnych z zachowaniem zasad uprzejmości obowiązujących w krajach angielskiego obszaru językowego

prawidłowo formułuje wypowiedzi ustne i pisemne zawierające liczby i dane statystyczne

konfrontuje i wymienia z partnerem informacje zaczerpnięte z różnych źródeł (literatura piękna, film)

pisze esej, CV, notatki na podstawie źródeł tekstowych i nagrań, post na blogu

czyta zaawansowane pod względem słownictwa i struktur gramatycznych teksty oraz opracowuje efekty własnych dociekań

potrafi słuchać ze zrozumieniem autentycznych materiałów audio i zapoznawać się z materiałem filmowym, pozyskiwać z nich informacje, dokonywać ich krytycznej oceny

płynnie prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł (lektura, Internet, dyskusje) stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne oraz naturalny rytm wypowiedzi

zna wybrane aspekty kultury angielskiego obszaru językowego

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby oceniania:

Test

Esej

Ustne zaliczenie podkastu

Ocena ciągła

Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:

bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska
Prowadzący grup: Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska
Prowadzący grup: Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Dziubała-Szrejbrowska
Prowadzący grup: Dominika Dziubała-Szrejbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)