Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JA-ZU12 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Pogłębianie wiedzy oraz połączenie umiejętności studentów z zakresu praktycznego zastosowania języka angielskiego w mowie i piśmie Integracja, systematyzacja i poszerzanie wiadomości studentów dotyczące gramatyki i leksyki Wykształcenie umiejętności analizy tekstu Rozwijanie sprawności językowych ( rozumienie tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu, sprawności mówienia i pisania) Poznawanie i utrwalanie podstawowego słownictwa umożliwiającego efektywną komunikację w języku angielskim Wykształcenie umiejętności korzystania ze źródeł literaturowych Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie Wykształcenie umiejętności oceny własnych kompetencji językowych i świadomości potrzeby ich ciągłego udoskonalania Pogłębianie wiedzy dotyczącej różnych kultur i wykształcanie tolerancji wobec ich odrębności |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W przyszłości przewiduje się włączenie nauczania zdalnego |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Test kompetencji językowych |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Studium Nauczania Języków Obcych UAM |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Pełny opis: |
Praktyczna znajomość gramatyki języka angielskiego w zakresie czasów gramatycznych oraz pozostałych konstrukcji i form gramatycznych Kurs podręcznikowy - doskonalenie sprawności rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu, mówienia i pisania, rozbudowywanie wiedzy leksykalnej i gramatycznej. Analiza tekstu - rozwijanie umiejętności rozumienia różnorodnych tekstów słuchanych i czytanych zintegrowane z rozwijaniem słownictwa. Słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim. Rozbudowywanie wiedzy leksykalnej z zakresu różnych zagadnień życia codziennego. Analiza materiałów audiowizualnych. Zrozumienie istoty różnorodności kulturowej w świecie i potrzeby stosowania zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec przedstawicieli innych kultur. Uzmysłowienie konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz samokształcenia w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod. |
Literatura: |
1. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File upper-intermediate. Oxford University Press 2. Crace, A, Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English upper-intermediate. Pearson Longman 3. Vince, M., First Certificate Language Practice. Macmillan 4. Vince, M., Advanced Language Practice. Macmillan 5. Murphy, R., Essential Grammar in Use. Cambridge University Press 6. Murphy, R., English Grammar in Use. Cambridge University Press |
Efekty uczenia się: |
student/ka potrafi posługiwać się rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych i gramatycznych) Rozumie i potrafi analizować pisemne oraz teksty słuchane Tworzy zróżnicowane wypowiedzi pisemne Reaguje ustnie w sposób zrozumiały w różnorodnych sytuacjach Zna i potrafi praktycznie zastosować czasy gramatyczne oraz pozostałe konstrukcje i formy gramatyczne Zna podstawowe słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim Korzysta ze źródeł literaturowych Potrafi współpracować z grupą przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji Potrafi przygotowywać i prezentować dłuższe wypowiedzi wystąpienia ustne w języku angielskim o różnorodnej tematyce Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałego doskonalenia Właściwie rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanych kompetencji językowych Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur Potrafi właściwie analizować konkretne zjawiska językowe i kulturowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Wypowiedzi podczas zajęć Prace pisemne Prezentacja artykułu Test Prezentacja multimedialna Kolokwium pisemne 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne 3,5 – zadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne, z licznymi niedociągnięciami 3,0 – zadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne, z licznymi błędami 2,0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne 100% - 90% → 5,0 89% - 86% → 4,5 85% - 75% → 4,0 74% - 71% → 3,5 70% - 60% → 3,0 (60% - próg zaliczeniowy) 59% - 0 → 2,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.