Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JA-ZL24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: |
filologia germańska, studia niestacjonarne licencjackie, semestr 3 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Pogłębianie wiedzy oraz połączenie umiejętności studentów z zakresu praktycznego zastosowania języka angielskiego w mowie i piśmie Integracja, systematyzacja i poszerzanie wiadomości studentów dotyczące gramatyki i leksyki Wykształcenie umiejętności analizy tekstu Rozwijanie sprawności językowych (rozumienie tekstu czytanego, rozumienie ze słuchu, sprawności mówienia i pisania) Poznawanie i utrwalanie podstawowego słownictwa umożliwiającego efektywną komunikację w języku angielskim Wykształcenie umiejętności korzystania ze źródeł literaturowych Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie Wykształcenie umiejętności oceny własnych kompetencji językowych i świadomości potrzeby ich ciągłego udoskonalania Pogłębianie wiedzy dotyczącej różnych kultur i wykształcanie tolerancji wobec ich odrębności |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W przyszłości przewiduje się włączenie nauczania zdalnego |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Test kompetencji językowych |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały do zajęć są przekazywane studentom przez prowadzącego, materiały dodatkowe znajdują się w Bibliotece Studium Nauczania Języków Obcych UAM |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Demonstracje dźwiękowe i/lub video Praca w grupach |
Pełny opis: |
Praktyczna znajomość gramatyki języka angielskiego w zakresie czasów gramatycznych oraz pozostałych konstrukcji i form gramatycznych Kurs podręcznikowy - doskonalenie sprawności rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu, mówienia i pisania, rozbudowywanie wiedzy leksykalnej i gramatycznej. Analiza tekstu - rozwijanie umiejętności rozumienia różnorodnych tekstów słuchanych i czytanych zintegrowane z rozwijaniem słownictwa. Słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim - rozbudowywanie wiedzy leksykalnej z zakresu typowych zagadnień życia codziennego. Analiza materiałów audiowizualnych. Zrozumienie istoty różnorodności kulturowej w świecie i potrzeby stosowania zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec przedstawicieli innych kultur. Uzmysłowienie konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz samokształcenia w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod. |
Literatura: |
1. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File elementary. Oxford University Press 2. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File pre-intermediate. Oxford University Press 3. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File intermediate. Oxford University Press 4. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File upper-intermediate. Oxford University Press 5. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File advanced. Oxford University Press 6. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English elementary. Pearson Longman 7. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English pre-intermediate. Pearson Longman 8. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English intermediate. Pearson Longman 9. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English upper-intermediate. Pearson Longman 10. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English advanced. Pearson Longman 11. Vince, M., Elementary Language Practice. Macmillan 12. Vince, M., Intermediate Language Practice. Macmillan 13. Vince, M., First Certificate Language Practice. Macmillan 14. Vince, M., Advanced Language Practice. Macmillan 15. Murphy, R., Essential Grammar in Use. Cambridge University Press 16. Murphy, R., English Grammar in Use. Cambridge University Press |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi: Posługiwać się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych i gramatycznych); Rozumie i potrafi analizować wypowiedzi pisemne oraz teksty słuchane; Tworzy krótkie wypowiedzi pisemne; Reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach; Zna i potrafi praktycznie zastosować czasy gramatyczne oraz pozostałe konstrukcje i formy gramatyczne; Zna podstawowe słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim Korzysta ze źródeł literaturowych; Potrafi współpracować z grupą przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji Potrafi przygotowywać i prezentować wystąpienia ustne w języku angielskim; Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałego doskonalenia. Właściwie rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanych kompetencji językowych Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja multimedialna Wypowiedzi podczas zajęć Prace pisemne Prezentacja artykułu Test Kolokwium pisemne 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, 100% - 90% → 5,0 89% - 86% → 4,5 85% - 75% → 4,0 74% - 71% → 3,5 70% - 60% → 3,0 (60% - próg zaliczeniowy) 59% - 0 → 2,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hanna Osojca-Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hanna Osojca-Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krystyna Mikulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Lektorat z języka obcego, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Lektorat z języka obcego - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.