Gramatyka języka hindi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-GRHIND-56 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka języka hindi |
Jednostka: | Instytut Orientalistyki |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FIin |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | Filologia, indologia. |
Cele kształcenia: | Przekazanie wiedzy z zakresu gramatyki j. hindi. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Znajomość terminologii gramatycznej, w tym składniowej i fonetycznej. Wiedza i umiejętności z poprzednich semestrów zajęć. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Informacja na temat materiałów podawana jest na zajęciach. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Zajęcia, zadania domowe, projekty. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
Dalsze zagadnienia z gramatyki j. hindi. |
Pełny opis: |
Zdania podrzędnie złożone, przysłówki, sposoby wyrażania możliwości i umiejętności. Czas przyszły niedokonany, czasy przyszły dokonany, czas przyszły ciągły. |
Literatura: |
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997. Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003. Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000. Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010. Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008. I inne. Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Student: 1. Ma dużą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi. 2. Umie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji. 3. Dobrze rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia języka. 4. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność studenta w ćwiczeniach na zajęciach , sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalne. Egzamin pisemny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Stroński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tatiana Szurlej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Stroński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.